Olen niin yksinäinen (opiskelija)

Vierailija

tänä syksynä olen tuntenut itseni enemmän yksinäiseksi kuin koskaan. Asun mukavassa, viihtyisässä kaupungissa, vuosi sitten muutin tänne opiskeluiden perässä. Ensimmäinen vuosi meni mukavasti, kaikki oli uutta ja sain ystäviä. Kesän vietin muualla. Nyt syksyn tullen kuitenkin moni asia on muuttunut. Erosimme poikaystäväni kanssa (emme enää ole tekemisissä), usea ystäväni muutti pois. Minulla ei ole täälöä enää kuin muutama ystävä. Hekin varmasti kyllästyvät jos koko ajan kysyn, tehdäänkö jotain, en siksi jaksa pommittaa koko ajan. 

Muissa kaupungeissa minulla on ystäviä, mutta en nyt joka viikonloppu jaksa olla minnekään menossa. Perhekin asuu kaukana.

Mikä neuvoksi? Olen kyllästynyt tähän yksinäisyyteen. Olisi ihanaa jos olisi vielä muutama ystävä enemmän ja poikaystävä..

Kommentit (13)

Vierailija

No aloita vaikka harrastus joka vie aikaa, liikuntaa tms.

spr:n ystäväpalveluun vapaaehtoiseksi

ohjaamaan partioon 

saat kaikenikäisiä tuttavia ja ehkä uusia ystäviä

Vierailija

Harrasta. Löydät ihmisiä, joita kiinnostavat samat asiat, kuin sinua. 

(Parepi vaihtoehto, kuin kännisen poikakaverin hakeminen kapakasta.)

Vierailija

Voin kertoa näitä kohtaloita nähneenä, et sä oikeesti masennut jos et tee asialle mitään. Et siinä mielessä hyvä, et olet havahtunut tähän tilanteeseen. Voit alkaa tekemään siis asialle jotain. Tuo opiskelijoiden yksinäisyys on kyllä sellanen ongelma, josta ei puhuta. Kaikki kuvittelee et opiskelijana eletään täysillä ja nautitaan elämästä itsenäisesti vailla huolia. Oikeesti se voi olla todella yksinäistä.

Vierailija

Jep, mua ei edes kiinnosta käydä niissä opiskelijoiden bileissä. Olen myös miettinyt, pitäisikö vaihtaa opiskelualaa&kaupunkia, kun saan tämän tutkinnon tehtyä. Haluaisin vain niin saada uusia ystäviä ja nauttia opiskelijaelämästä täysillä! -ap

Vierailija

Melkeen sama! Muutin tänä syksynä opiskelemaan uuteen kaupunkiin kauas kotoa, ei ystäviä eikä poikaystävää uudessa paikassa. Tuntuu että kaikki uudet opiskelijat ovat jo löytäneet omat kaveripiirinsä. Kovasti alussa yritin mennä tapahtumiin mukaan ja tutustua, nyt alan jo vähän luovuttaa.. Toivottomalta näyttää tulevat viisi vuotta..

Vierailija

Sulla kuitenkin on muutama ystävä, joillain ei yhtään. Ilmeisesti olitte aika tiiviisti poikaystävän kanssa?  Onko siis vapaa-aika ongelma? Ehkä kannattaisi myös ihan tietoisesti opetella olemaan yksin, keksiä mielekästä ajanvietettä tilanteisiin joissa kaveria ei ole saatavilla.

Vierailija

Minäkin ehdotan että opettelet tietoisesti nauttimaan asioiden tekemisestä yksin. Koita löytää joku uusi viikottainen harrastus. Saat mukavaa ja uutta puuhaa sekä uusia tuttavuuksia. Entäs nettitreffipalvelut? Tee ilmoitus johonkin sivustolle ja käy muutamilla treffeillä. Jos et heti löydäkään uutta poikaystävää niin saat ainakin kokemuksia ja tutustut itseesi lisää.

Tsemppiä opintoihin ja elämääsi. Kokemuksesta voin sanoa ettei yksinäisyys ole maailmaa kaatava juttu kun vain asennoidut siihen oikein. Sinulla kuitenkin on kotikaupungissasi tuttuja. Lisäksi sinulla on perhe ja muualla Suomessa lisää ystäviä.

Vierailija

Viikonloput on varmaan pahin? Hanki ainakin jommalle kummalle viikonlopun päivälle säännöllinen harrastus, jossa näet ihmisiä. Ja ala jutella heille niitä näitä.

Vierailija

Käyn 2kertas viikossa harrastuksissa, molemmissa kaverini kanssa. Toisen kautta helppo tutustua ihmisiin ja he ovatkin jo ihan tuttu-tasolla. Mutta ongelmana on, kuinka vois syventää tätä tuttuutta kaveritasolle..? 

Ja joo viikonloppuna on niin tylsää nyhjöttää yksin kämpällä. 

ja tosiaan poikaystäväni kautta tutustuin mukaviin tyyppeihin, heidän kanssaan hengailtiin jonkin verran, mutta enpä ole niiden kanssa ollut sitten eron jälkeen. Jotenkin vaikea ottaa heihinkään yhteyttä kun emme ole exän kanssa enää yhdessä ja nämä ovat kuitenki exän kavereita.. -ap

Vierailija

Täällä on kanssa yksi yksinäinen opiskelija. Muutama ystävä on, mutta he asuvat vieraalla paikkakunnalla. Epätoivoisesti oon opinahjolla yrittänyt ystävystyä, kuitenkin, saaden vain heimoi tuttuja :P

Samalla Nosto *UP*

ps.en ole AP

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat