Olen niin yksinäinen (opiskelija)

Vierailija

tänä syksynä olen tuntenut itseni enemmän yksinäiseksi kuin koskaan. Asun mukavassa, viihtyisässä kaupungissa, vuosi sitten muutin tänne opiskeluiden perässä. Ensimmäinen vuosi meni mukavasti, kaikki oli uutta ja sain ystäviä. Kesän vietin muualla. Nyt syksyn tullen kuitenkin moni asia on muuttunut. Erosimme poikaystäväni kanssa (emme enää ole tekemisissä), usea ystäväni muutti pois. Minulla ei ole täälöä enää kuin muutama ystävä. Hekin varmasti kyllästyvät jos koko ajan kysyn, tehdäänkö jotain, en siksi jaksa pommittaa koko ajan. 

Muissa kaupungeissa minulla on ystäviä, mutta en nyt joka viikonloppu jaksa olla minnekään menossa. Perhekin asuu kaukana.

Mikä neuvoksi? Olen kyllästynyt tähän yksinäisyyteen. Olisi ihanaa jos olisi vielä muutama ystävä enemmän ja poikaystävä..

Kommentit (13)

Vierailija

No aloita vaikka harrastus joka vie aikaa, liikuntaa tms.

spr:n ystäväpalveluun vapaaehtoiseksi

ohjaamaan partioon 

saat kaikenikäisiä tuttavia ja ehkä uusia ystäviä

Vierailija

Harrasta. Löydät ihmisiä, joita kiinnostavat samat asiat, kuin sinua. 

(Parepi vaihtoehto, kuin kännisen poikakaverin hakeminen kapakasta.)

Vierailija

Voin kertoa näitä kohtaloita nähneenä, et sä oikeesti masennut jos et tee asialle mitään. Et siinä mielessä hyvä, et olet havahtunut tähän tilanteeseen. Voit alkaa tekemään siis asialle jotain. Tuo opiskelijoiden yksinäisyys on kyllä sellanen ongelma, josta ei puhuta. Kaikki kuvittelee et opiskelijana eletään täysillä ja nautitaan elämästä itsenäisesti vailla huolia. Oikeesti se voi olla todella yksinäistä.

Vierailija

Jep, mua ei edes kiinnosta käydä niissä opiskelijoiden bileissä. Olen myös miettinyt, pitäisikö vaihtaa opiskelualaa&kaupunkia, kun saan tämän tutkinnon tehtyä. Haluaisin vain niin saada uusia ystäviä ja nauttia opiskelijaelämästä täysillä! -ap

Vierailija