Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä ystäviä lihavalle ja rumalle

Vierailija

Mutta ystävälliselle, sosiaaliselle ja kiltille ihmiselle? 

Olen miettinyt tätä aika paljon. Oma mies on kyllä, jota suuresti rakastan mutta hän ei täytä ystävän paikkaa. Mä en juurikaan juo, enkä polta vaikka nämä seikat ei haittaa. Mieluiten viettäisin iltaa istuen kotisohvilla pelaten, jutellen ihan vaikka arkisia asioita. Mutta en mä syljekkään viinilasiin. 

Voisiko syy olla se että minulle ei ole lapsia (vaikka yritystä on ollut ja halu äidiksi on kova.). En oikein osaa jutella äitien kanssa enkä lapsettomuuteni vuoksi halua puhua lapsista kovin paljoa sillä se vain muistuttaa etten ole omaa onneani saanut.  Vaikka ei sekään haittaa jos mulle puhutaan. Kuuntelen kyllä ja keskustelen jos oikein kiva ystävä oisi. 

Kaikilla ikäisilläni on jo lapsia. Kaikille ystävilläni on lapsia ja he eivät kanssani halua olla. Minulta lähinnä pyydetään apua silloin kun on lapsenvahtia vailla. Ei siinäkään ole mitään mutta vastapalveluksia sitten ei heru, esimerkiksi lenkille oisi kiva mennä ihan vain vaikka kahdestaa puoleksi tunniksi. Mitä nyt joskus saatetaan pyytää kahville kun kukaan muu äitikaveri ei olekkaan päässy seuraksi.

Olisin niin kovasti ystävää vailla. Työttömänä ei päivisin ole muuta seuraa kuin mä ja työkkärin sivut. Mies sitten lakkaa kuuntelemasta jossain vaiheessa iltaa. Jolloin juttelen vain kissoille tylsästä päivästä. 

Kommentit (8)

Vierailija

Ystäväsi ovat outoja.... Minulla on lapsia, mutta en jauha enkä ole jauhanut heistä ylettömästi, mulla on lapsettomiakin kavereita.

Missäpäin asustat? Haluatko minusta ystävän?

Vierailija

Lahdessa asun. 

Ehkä musta vaan tuntuu siltä, että kavereiden kanssa kun jutellaan niin puhutaan vaan lapsista. Varsinkin kun lapsettomuus on itselleni pinnassa. 

Vierailija

Mistä meinasit puhua sitten näille mahdollisille uusille ystävillesi jos mieskään ei jaksa juttujasi kuunnella? Ja miksi kirjoitat jo otsikkoon, että olet jo ruma ja lihava?!? Kuulostat niin masentuneelta tapaukselta, että enpä tiedä kyllä yhtään mistä löytäisit ystävän joka alakuloista valitusvirttä jakaisi kuunnella. Oikeasti - mitä annettavaa sinulla olisi? Olisiko aika tehdä jotakin, alkaa harrastamaan jotakin ja kehittyä ihmisenä? Vastavuoroisuus on ystäväsuhteissa tärkeää, se että pystyy kuuntelemaan ja juttelemaan monipuolisestikin, ei vain suoltamaan toiselle itsesääliä täynnä olevaa valitusta.

Kirjoitapa seuraava aloitus vaikka tyylillä "iloinen kahden kissan emäntä etsii kävelykaveria" tai jotakin vastaavaa. Ja älä ensimmäisenä huutele lapsettomuuttasi ja hauku äitikavereitasi. Ymmärsitkö?

Vierailija

Moikka! Tässä yksi parikymppinen nainen, joka opiskelee toisella paikkakunnalla, mutta koti on vielä Lahdessa, joten käyn siellä usein viikonloppuisin sekä lomilla. Minulla on melkoisen kirjava kaveripiiri, jossa saa olla oma itsensä, joten jos haluat voit laittaa viestiä art.cadelly(at)gmail.com niin jutellaan ja katsotaan! Olen melko samankaltainen kanssasi, tykkään viettää vapaa-aikaani pelaten ja jutustelen mielelläni miltei mistä tahansa. Kerron lisää itsestäni sekä "varsinaisen" e-mailini, jos päätät laittaa viestiä, olisi mukava tutustua:)!

Sippy cup
Seuraa 
Liittynyt18.10.2015

Mikäli mahdollista paremman taloustilanteen tullessa, hanki koira. Koira pitää seuraa, nostattaa mielialaa ja sen kautta tutustut aivan uusiin ihmisiin. Voin sanoa, että olen koiran hankinnan jälkeen ollut sosiaalisempi kuin koskaan, ja tämä johtuu lenkeistä, joilla tapaa aina uusia koiranomistajia. Olen ystävystynyt monen kanssa paremminkin. Lenkkeily kohottaa kuntoakin!

Jos koiran hankinta ei ole mahdollista, suosittelen etsimään ystäviä netistä tai aloittamaan jonkun ryhmäliikuntaharrastuksen.

Syrup is still syrup in a sippy cup.

Vierailija

Kuules, Suomessa yksinäisyys on niin yleinen ongelma, että varmasti löydät ystävän tai useammankin ennen pitkää. Kotoa sinua ei vain osata tulla hakemaan.

Ala harrastamaan. Mene työväenopistoon, vapaaehtoistyöhön tai liikuntaryhmään. Tutki mitä harrastusmahdollisuuksia lähelläsi on. Jo harrastaminen sinänsä tuo elämään sisältöä.

Rumuus ja lihavuus eivät ole este ystävän löytämiselle, mutta kuulostaa siltä että ne käyvät itsetuntosi päälle. Mitä jos alkaisit huolehtia itsestäsi ihan pikkuisen nykyistä enemmän? Silloin voit sanoa tuntiessasi itsesi rumaksi ja lihavaksi että huolehdit kyllä itsestäsi ja sillä siisti. Käy välillä kävelemässä. Tutustu kaupunkiin, katsele ihmisiä. Osta joku kiva vaate tai koru. Lakkaa kynnet. Tai ihan mitä vaan mikä piristää sinua itseäsi.

Vierailija

Sinulla täytyy olla muitakin ominaisuuksia kuin lihavuus ja rumuus. Mun mielestä ystävyyden esteenä on lähinnä tyhmyys ja sivistymättömyys, erilainen arvomaailma ja sen sellaiset asiat, ei ulkonäkö. 

Harrastatko mitään? Luulisi, että jos vaikka menee työväenopiston kielikurssille oppimaan uutta kieltä, tutustuu siellä uusiin, samankaltaisista asioista kinnostuneisiin ihmisiin. Siitä sitten ystävyys kehittyy pikkuhiljaa. 

Ehkä sinun pitäisi vähän aktivoitua? Puhut lenkkeilystä ja kotisohvilla pelailusta. Muutakin on. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat