Tv:n katselu vauvan "kanssa", onko ok?

Vierailija

Onko ok katsoa telkkua vastasyntyneen nukkuessa vieressä? Hän ei siis näe ruutua mutta äänet kuulee. Mietin että kokeeko nuo äänet jotenkin uhkaavana tms? Valitsen kyllä ohjelmat niin ettei ole pelottavia tai kovia ääniä, jotain rauhallista hömppää tai keskusteluohjelmaa katselen. Voiko vauvan aivoille tulla jotenkin liikaa ärsykettä tuosta? Huono omatunto...

Kommentit (5)

Vierailija

Oletko tosissasi? Mä olisin katsonut vauvan kanssa vaikka Texasin moottorisahamurhaajaa, jos ois huvittanut. En katsonut ko. leffaa, mutta monia toiminta- ja väkivaltaelokuvia kuitenkin. Äänet ei tartte olla niin isolla kuin leffateatterissa, jolloin ne eivät häiritse, ja itse sisällöstä vauva ei tietenkään tajua mitään.

Mulle oli henkireikä saada katsella imetysmaratonien aikana leffoja. Ja ihan normaaliksi lapsi on kasvanut, ei ole saanut traumoja vauvana "nähdyistä" elokuvista.

Vierailija

No ei ole provo, googlettakaa vaikka "vastasyntynyt television äänet"  niin tulee juttua siitä miten lapsi kokee ne äänet stressaavina juuri siksi kun ei ymmärrä niitä. Ylikuormittavat vauvan aivoja ja voivat olla ahdistavia. Ilmeisesti palstalla ei sitten olla huolissaan, olisi toki pitänyt arvatakin että näin on. 

Ap

Vierailija

No mitäpä luulet, kuinka moni meistä EI ole katsonut telkkua vauvan läsnäollessa?

Toki kannattaa pitää joku kohtuus, pidetään telkka auki vain kun oikeasti katsotaan, eikä jätetä päälle muuten vaan huutamaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat