Alkoholisti vai "vain" entinen suurkuluttaja

Vierailija

Tissuttelu meni överiksi pikkuhiljaa, kunnes kesälomalla oli kunnon juomaputki päällä ja join viiniä iltaisin pullollisen joka toinen tai kolmas päivä. Laitoin korkin kiinni kesäloman loputtua, enkä ole sen jälkeen juonut alkoholia yhtään, noin kahteen kuukauteen siis. Aluksi ajattelin olevani alkoholisti, mutten ole enää varma. Jos on alkoholisti, voiko lopettaa yksin tuosta noin vain juomisen sen kummempia vieroitusoireita saamatta ja ilman ulkopuolista apua?

Voiko minulle onnistua silloin tällöin juominen, vai onko parasta pysyä erossa alkoholista koko loppuelämä?

Kommentit (9)

Vierailija

En tiedä mistä nämä ajatukset tulee. Ensin oli ilo raittiudesta ja helpotus siitä, että lopettaminen onnistui. Sitten tuli tasainen vaihe, etten paljon enää ajatellut koko asiaa. Nyt on alkanut sellainen pään sisäinen keskustelu siitä, että kyllä sitä nyt vois varmaan joskus taas juodakin. Huolestuttavaa?

-ap

Vierailija

Ei tuo ole alkoholismia, kun päätät itse, milloin ja paljonko juot, eikä viini päätä sinun puolestasi. Hyvä kuitenkin, että tarkkailet määriä ja juomistiheyttä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kun huolestuu omasta alkoholin käytöstä, niin silloin on jo jonkinlainen ongelma.

t. Huoleton juoppo

Tuo on pötypuhetta. Nimenomaan muut huolestuvat juopon alkoholinkäytöstä paljon ennemmin kuin juoppo itse, joka selittelee vain rentoutumisella raskaan työpäivän jälkeen ja tässä vaan otan muutaman-jutuillaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö, että juot vaan joskus, vai tuleeko siitä heti putki päälle?

Putki on päällä.

Huoleton juoppis

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö, että juot vaan joskus, vai tuleeko siitä heti putki päälle?

En tiedä. Ennen tuota viime kesän kamalaa tilannetta kesälomalla  minulla ei ole ollut mitään putkea. Olen ollut pari kuukautta nyt juomatta, eikä se ole ollut vaikeaa. En vain tiedä, miten käy jos kokeilen.

-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuo on pötypuhetta. Nimenomaan muut huolestuvat juopon alkoholinkäytöstä paljon ennemmin kuin juoppo itse, joka selittelee vain rentoutumisella raskaan työpäivän jälkeen ja tässä vaan otan muutaman-jutuillaan.

Valehtelu muille ja huolestuminen itse on kaksi eri asiaa. Ei juoppo sitä muille halua myöntää, koska silloin joutuisi vähentämään juomistaan ja alkamaan tarkkailemaan sitä. Kukapa haluaisi elää suurennuslasin alla. Helpompi on kieltää asia, vaikka olisi itse huolestunut.

T. Huoleton juoppo

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat