Mitä ammatteja arvostat eniten ja miksi?

Vierailija

Itse arvostan ja kunnioitan eniten terveydenhuoltoalan ammattilaisia. Sairaanhoitajat ja lähihoitajat tekevät todella arvokasta työtä usein melko pienellä palkalla työn vaativuuteen nähden. Minusta ei olisi siihen.

Kommentit (13)

Vierailija

En arvosta tietyn ammatin edustajia automaattisesti, meitä löytyy ihmisiä moneen lähtöön joka ammatissa. Mutta arvostan niitä ihmisiä, jotka tekevät työnsä hyvin ja tuntuvat olevan onnellisia ammatissaan. Sitä kautta, kohdatessa tällaisia ihmisiä, arvostan heidän ammattitaitoaan ja kyseistä ammattia.

Vierailija

Laitoshuoltajia/siivoojia. Paska palkka eikä mitään arvostusta. Silti oltaisiin pulassa ilman heitä.

Poliisit ovat toinen ammattiryhmä. Palkka ei ole kummoinen eikä työtehtävätkään (riippuen toki toimenkuvasta) kovin auvoisia.

Vierailija

Eläinlääkäreitä. Toisin kuin ihmislääkäreiden, jotka erikoistuvat yhteen sieraimeen, eläinlääkäreiden pitää hallita monen erilaisen eläinlajin anatomia ja sairaudet ja niistä vielä lukemattomia erikoisaloja, synnytykset, ihotaudit, ortopedia, sisätaudit... Lisäksi heidän pitää hoitaa potilaita, jotka eivät pysty kertomaan mitä paikkaa koskee ja millainen vointi on, saattavatpa vielä purra ja potkiakin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eläinlääkäreitä. Toisin kuin ihmislääkäreiden, jotka erikoistuvat yhteen sieraimeen, eläinlääkäreiden pitää hallita monen erilaisen eläinlajin anatomia ja sairaudet ja niistä vielä lukemattomia erikoisaloja, synnytykset, ihotaudit, ortopedia, sisätaudit... Lisäksi heidän pitää hoitaa potilaita, jotka eivät pysty kertomaan mitä paikkaa koskee ja millainen vointi on, saattavatpa vielä purra ja potkiakin.

Olen kanssasi muuten samaa mieltä, mutta minulla on yksi huono eläinlääkärikokemus. Nuori kunnaneläinlääkärinplanttu, joka ei osannut diagnosoida kissan virtsakivitautia, vaan kissamme joutui kaksi viikkoa ensimmäisen umpeenmenon jälkeen kärsimään uudestaan samat kivut. Kyseinen nainen oli monen kunnan yhteisenä eläinlääkäripäivystäjänä, kun kesäisenä sunnuntai-iltana soitin hiukan ennen keskiyötä. Kerroin tarkasti kaikki oireet, ja lääkäri nurisi, pitikö tuollaisen takia hänen nyt vastaanotolle lähteä. Kuulin vaavelin parkuvan jossain taustalla. Minä totesin tiukasti, että täytyy, sitähän varten sinä päivystät. Ja kaiken jälkeen tosiaan tuli väärä diagnoosi, eli oikeammin ei diagnoosia lainkaan. Onneksi sitten kahden viikon kuluttua olimme jo kotikaupungissamme, jossa eläinlääkäri tiesi heti, mistä oli kysymys. Oli todella tuuria, ettei rakas kisumme kuollut tuskallisesti silloin sunnuntaiyönä, vaan osasin vaatia hoitoa. Kisu eli muuten tuon jälkeen vielä 11 vuotta ja sai osakseen hyvää eläinlääkärihoitoa - isossa kaupungissa.

Vierailija

Prostituoitu. Tuovat paljon iloa mun elämään ja työ voi olla välillä aika rankkaakin. Lisäksi saavat aivan liian vähän arvostusta

Vierailija

Wau, opiskelen toimitilahuoltajaksi, ja tämä ketju yllätti kovasti, kun moni oli kirjoittanut arvostavansa siivoojan ammattia.

Monesti olen kuullut siivoojan työstä niin paljon pahaa. 

Haluaisin tulevaisuudessa pystyä vaikuttamaan ihmisten käsitykseen siivoojan ammatista ja parantaa alan palkkausta. 

Mm. jos leikkaussalissa ei olisi korkeatasoista siivousta, niin voitte vain kuvitella.

Mutta minusta lähes kaikki ammatit ovat tärkeitä. Ja arvostan eniten niitä, jotka haluavat tehdä parhaansa mukaan sen mitä tekevät.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kirurgit, lääkärit, sairaanhoitajat, jne. En pystyisi tekemään heidän töitään päivääkään.

Mulla ihan sama. Sen lisäksi kaikkia, jotka jaksavat tehdä asiakaspalvelu koko ajan, varsinkin kun tietää, että palkka on surkea. Myös pelastushenkilökunta saa minulta hatun noston. 

Ylipäätään minäkin arvostan kaikkea, paitsi ehkä lehtimyyntiä. Se on kun on ammatti, jonka loppuminen ei vaikuta yhtään mihinkään. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat