Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muilla samanlaisia?

08.02.2006 |

Onko muilla samanlaisia vauvoja, jotka syövaan vähän ruokaa. Mulla on 6kk tyttö, joka syö piltti purkillisesta kerralla noin yks kolmasosan ja välillä kun on ruoka aika niin ei syö mitään?? Onx se ees normaalii?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla pikkuinen vaavi?!Meillä kun neiti syntyi oli hän tosi pieni ja söi siis todella vähän kun masu täyttyi nopeasti kun ei sinne paljon mahtunut.Esim;mä imetin tyttöä 5min ja se riitti eikä puhettakaan että olisi molemmista tisseistä voinut antaa.Meille neuvolassa sanottin kun kysyin asiasta että johtuu todella siitä että ei sinne masuun mahdui ruokaa kun on niin pieni muutenkin.Kun kiinteät aloitettiin niin meillä söi kans todella vähän kun toiset saattoi vetää koko purkin tai kaksikin.Ja tyttö ei itse juurikaan sitä ruokaa " pyytänyt" vaan sitä piti olla itse tarjoamassa ja jos ei olisi antanut niin varmaan olisi viikon ollut syömättä =)

Vierailija
2/6 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tyttö kyl painoi syntyessään 4350g, et ei ihan pieni ollut..muuten meillä on ollut samanlaista toi syöttö kun itse kirjotit..no kai silläkin voi olla pieni masu:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoine oli 3.8kg ja myös söi tosi vähän, joskus 8-9kk kohdalla tai vuoden iässä vähän paremmin, ja vasta 2v oikeastaan sellaisia " oikeita" annoksia ja kasvanut on. Tiedän kyllä sellaisiakin lapsia, jotka vetää kerralla pilttipurkin tai kaksi jo 6kk iässäkin, mutta harvassa ne taitaa olla, ja lastenruokateollisuus luonut kai tällaisen harhakuvitelman päähäni?

Vierailija
4/6 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö tulee nyt 6kk. syntyessään oli 3590g. syö nyt n. reilu puol purkillista noita valmis mössöjä. niinku kerralla.

Vierailija
5/6 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut aina tosi pieni ruokainen. Syntymämitat oli 2790g/48cm, eli aika pikkiriikkinen oli jo heti kättelyssä. Poika oli täysimetyksellä n. 5kk ja soseiden kanssa oli melkoista ronklaamista, nippanappa poika söi sen kolmanneksen purkista, ei edes hedelmäsoseet kelvanneet, puurot oli lähes ainoaa ruokaa mitä söi reilusti (tarkoittaa n. 1dl/kerta). Tuntui, että hän oli rinnallakin paljon harvemmin kuin kolme vanhempaa sisarustaan, mutta kasvoi silti ihan mallikkaasti , oli 6 kk:n ikäisenä 8,5kg. Vielä nykyäänkin kun pojalla on ikää jo 3 v, hän on tosi pieniruokainen, saattaa pärjätä puolikkaalla leivällä monta tuntia ja saan tuputtaa välillä ruokaa, mutta uskoisin, että hän osaa itse säädellä sen mitä tarvitsee, kun kerran kasvaa vaikkei juuri syökkään.

Terve lapsi syö sen mitä tarvitsee, joten älä ole huolissasi jos vauvasi kasvaa tasaiseti omalla käyrällään, hän käyttää vaan tehokkaasti hyödyksi sen vähänkin mitä pikku masuun mahtuu =)

Vierailija
6/6 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kasvaa kuitenkin hyvin niin sitten saa siitäkin vähästä mitä syö tarvitsemansa. Toiset syö purkkikaupalla ja on silti himpuoita ja toiset pärjää hyvin vähemmällä. Mä koitan olla liikaa stressaamatta tuon mun tytön kanssa ja järkeilen että neiti syö sitten kun nälkä on ja sen verran kuin tarvitsee. Ei meidänkään neiti syönyt puolivuotiaana sen enempää, vaikka nyt (ikää n. 9 kk) saattaa parhaina päivinä vedellä isonkin purkillisen ruokaa yhteen kyytiin. Ja sitten taas toisina päivinä ajaa äitinsä epätoivon partaalle sulkemalla suunsa tiukasti jo parin lusikallisen jälkeen ;-D

Kaisu