Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi valmisruokia paheksutaan?

Vierailija

Tietysti jos ei ole varaa ostaa kuin niitä halvimpia parin euron valmisruokia niin silloin ymmärrän, mutta eihän kahdella eurolla muutenkaan saa mitään laadukasta ruokaa valmistettua. Itse syön tässä juuri 6 euron valmislihapullia ja muussia ja väittäisin että on parempaa kuin mitkään av-kotikokkien tekemät pöperöt.

Kommentit (7)

Vierailija

Se kai vähän riippuu siitä valmisruuasta ja sen sisältämistä aineksista. Meillä ostetaan hyvin usein saarioisen maksalaatikkoa tai jalostajan hernekeittoa. Näin syksyllä ostan itselleni kaalikääryleitä. Syystä että näitä en lähtisi itse tekemään ajan puutteen takia tai siksi, että omatekoinen maksalaatikko ei ole niin hyvää kuin saarioisten. Kaalikääryleitä ei meillä kukaan muu suostu syömään, joten ostan niitä itselleni, kun en näe järkeväksi tehdä itselleni niin isoa määrää, mitä yhdestä kaalistä kääryleitä tulisi (20-24kpl). Tyhmää on ostaa jotain sellaista valmisruokaa, jonka valmistaminen raaka-aineista ei ole yhtään aikaa vievää, esim makaronilaatikko tai joku kiusaus.

Vierailija

Ap, kahdella eurolla saa varmasti tehtyä itse hyvää ruokaa.

Jos katsot valmisruokien pakkauksesta ainesosaluettelon, niin näet mitä sontaa ne sisältää. Jos satut ymmärtämään lukemaasi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos katsot valmisruokien pakkauksesta ainesosaluettelon, niin näet mitä sontaa ne sisältää. Jos satut ymmärtämään lukemaasi.

Mitä sontaa? Kuka käskee ostaa jotain halpispaskaa? Laadukkaitakin valmisruokia kyllä löytyy. Suolaa ja kovaa rasvaa niissä kyllä usein on vähän turhan paljon, mutta niin on useimpien ihmisten itse tehdyissä ruuissakin.

Vierailija

Totta. Mutta ei se hinta takaa laatua. Euron maksalaatikko on ihan yhtä laadukasta. Ei tänä päivänä valmisruuat ole enää sitä mitä ennen muinoin olivat.

Hernekeittoa ostan aina valmiina, koska kahdelle ei viitsi valmistaa itse ja en tykkää pakastetuista ruuista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sontaa? Kuka käskee ostaa jotain halpispaskaa? Laadukkaitakin valmisruokia kyllä löytyy. Suolaa ja kovaa rasvaa niissä kyllä usein on vähän turhan paljon, mutta niin on useimpien ihmisten itse tehdyissä ruuissakin.

Suolassa ei ole vikaa. Se rasva saattaa olla kovetettua kasvirasvaa, joten huonoa. Valmisruuissa se huono juttu on ihan muissa jutuissa, kuin suolassa ja rasvassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Totta. Mutta ei se hinta takaa laatua. Euron maksalaatikko on ihan yhtä laadukasta. Ei tänä päivänä valmisruuat ole enää sitä mitä ennen muinoin olivat.

Hernekeittoa ostan aina valmiina, koska kahdelle ei viitsi valmistaa itse ja en tykkää pakastetuista ruuista.

Oletko koskaan lukenut niistä pakkauksista ainesosaluetteloa?

Vierailija

Ei kaikissa valmisruuissa ole (terveydelle haitallisia) lisäaineita eikä liikaa suolaa. Itse syön esim. valmiskeittoja välillä, eivätköhän ne ihan terveellisiä ole. Samoin jotkut pakastewokit. Valmislihapullat ja vastaavat menevät sitten jo mätön puolelle, eivät kuulu meillä arkiruokavalioon. Mutta toisaalta, eipä vaikka makaronilaatikosta mitään terveysruokaa tule, vaikka sen itse tekisi. Oikeastaan valmis kasvissosekeitto ja vaikka keitetty kananmuna taitaa vetää terveyspojot kotiin, jos verrataan itse pieteetillä väännettyyn valkoisesta pastasta tehtyyn makaronilaatikkoon. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat