Miten kertoa lapselle että hän on seksuaalirikollisen lapsi?

Vierailija

Vai kannattaako sellaista kertoa lainkaan? mitä te tekisitte kertoisitteko vai ei?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

No ei tietenkään pidä kertoa sellasta. Vaikene. Eihän sille kehity kunnon identiteettiä kun ajattelee olevansa roskaa. Sano että ei ole isää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään pidä kertoa sellasta. Vaikene. Eihän sille kehity kunnon identiteettiä kun ajattelee olevansa roskaa. Sano että ei ole isää.

Papereissa lukee isänsä nimi, tietää että hänellä on isä.

Vierailija

Avaa vähän. Mikä seksuaalirikos? Raiskaaja? Lapsen hyväksikäyttäjä? Onko lapsi itse saanut alkunsa raiskauksesta?

Vaikea asia. Olen aina ajatellut, että lapsella on oikeus tietää ketkä hänen vanhempiaan ovat. Mutta. Lasta pitää suojella aikuisten tekemiltä kamaluuksilta, onhan lapsi itse siihen täysin syytön. En kertoisi? Mutta mitä kertoisin...? Jo isän nimen paljastamalla lapsi voisi helposti ennemmin tai myöhemmin saada tietoonsa isänsä ja tämän tekemät rikokset. Väkisinkin sellainen vaikuttaa yksilön identiteetin kehittymiseen, eikä sellaista tietoa voi ohittaa pelkällä olan kohauttamisella. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Avaa vähän. Mikä seksuaalirikos? Raiskaaja? Lapsen hyväksikäyttäjä? Onko lapsi itse saanut alkunsa raiskauksesta?

Vaikea asia. Olen aina ajatellut, että lapsella on oikeus tietää ketkä hänen vanhempiaan ovat. Mutta. Lasta pitää suojella aikuisten tekemiltä kamaluuksilta, onhan lapsi itse siihen täysin syytön. En kertoisi? Mutta mitä kertoisin...? Jo isän nimen paljastamalla lapsi voisi helposti ennemmin tai myöhemmin saada tietoonsa isänsä ja tämän tekemät rikokset. Väkisinkin sellainen vaikuttaa yksilön identiteetin kehittymiseen, eikä sellaista tietoa voi ohittaa pelkällä olan kohauttamisella. 

Pedofiili ja lapsi on nyt teini. Tietää isänsä nimen.

Vierailija

Kyllä aikuisella ihmisellä on oikeus tietää alkuperänsä. Lapselle, nuorelle en kertoisi, mutta jos lapsi on aikuinen, niin minusta kuuluu tietää. Ja kuuluu saada tietää suoraan esim. äidiltä, kuin että kuulee muuta kautta.

Vierailija

Mitä teini tietää isästään? Onko ollut tekemisissä miten, milloin? Kyseleekö, onko kiinnostunut taustoistaan? Miten nuorella elämä sujuu nyt noin niinkuin yleisesti? Kovinniukoilla tiedoilla noin vaikeaan asiaan on lähes mahdotonta ottaa kantaa, eikä siihen varmasti kovin yksiselitteistä vastausta edes ole olemassa.

Vierailija

En kertoisi isän pedofiilirikoksista.

Kerrot, että lapsen isä on pedofiili. Jäi epäselväksi, oletko ollut naimisissa/parisuhteessa tämän miehen kanssa? Vai onko lapsi syntynyt raiskauksen tuloksena? 

Joka tapauksessa en kertoisi lapselle isäänsä liittyvästä pedofiliasta. Aikuisen yksi tehtävä on suojella lasta. Hänen tulevaisuuttaan ei mitenkään palvele se, että hän tietää isästään noin karmeita asioita. 

Vierailija

Olet tuskin tekemisissä lapsen isän kanssa.

Pienelle lapselle: kerro se hyvä, mitä voit lapselle hänen isästään kertoa. Vaikka lapsi olisi vain suojaamattoman baaripanon hedelmä, keksi jotain hyvää.

Teinille: älä valehtele tai salaa, kerro faktat niinkuin ne ovat. Lapsi saattaa kohdistaa vihansa sinuun, joten kerro miten hän on saanut alkunsa. Ethän varmaan silloin tiennyt millaisesta miehestä on kyse. Mitä enemmän tietoa, sitä vähemmän traumoja. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitä isi teki? Lähetti seksuaalissävytteisiä viestejä teineille?

Tuo on yksi pahimpia asioita mitä toiselle ihmiselle voi tehdä. Siitä ei toivu koskaan. Elämä on pilalla.

Vierailija

Niin, siis onko kyseessä oma lapsesi, jolle kertomista mietit? Vai oletko joku ulkopuolinen, joka haluaa työntää nenunsa toisten asioihin..

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat