Siis mitä ihmettä?Taloyhtiö on pimittänyt tietoa homeesta?

Vierailija

Asun siis kerrostalossa ja naapurissa asuu mummo jota olen nähnyt kolmen vuoden aikana n.kaksi kertaa.No nyt tämän mummon sukulaistyttö soitti ovikelloa ja kyseli onko minun asunnossa seinissä tai kylpyhuoneessa kosteusläikkiä.

Sanoin etten ole huomannu mitään ja ihmettelin mikä homma tämä nyt on.

No kuulemma mummon asunto on laitettu uusiksi lattiasta kattoon vuosi sitten ja syynä oli home.Joo toki kiinnitin huomiota kun remonttia tehtiin tosi kauan mutta ajattelin että asunto on myyty ja laitetaan sen takia uusiksi.Mummoa ei koskaan näkynyt enkä ollut perillä kuka siinä asuu ja miksi tehdään niin pitkään jatkuvaa remonttia.

Tässäpä nyt taisi tulla selitys sille miksi olen kahden vuoden aikana käyttänyt joka päivä silmätippoja.Naama on turvoksissa ja silmänaluset täynnä kutiavaa hilseilevää ihottumaa.Välillä ihottumaa on ollut rinta ja kaulan alue täynnä.Olen toki käynyt lääkärissä mutta ihottumalle ei ole löydetty syytä.

Jos seinänaapurin asunto laitetaan homeen vuoksi uusiksi ni on varmaan aika suuri mahdollisuus että minun asunnossa sitä on myös.

Siis miten tuollainen tiedonpimittäminen voi olla laillista?? Naapuriasunto on laitettu lattiasta kattoon uusiksi ja seinänaapurille ei ole ilmoitettu mitään.

Osaako joku neuvoa miten tässä asiassa pitää edetä?

Naapurin mummon sukulaistytön mukaan he ottivat isännöitsijään lukuisia kertoja yhteyttä ja saivat tapella asiasta ihan tosissaan.Voi per*!!

Kommentit (5)

Vierailija

Juu, tutulle kuullostaa, kyllä tuota tapahtuu. Itse ostettiin paritalon puolikas jossa siinä meidän asunnossa oli todettu kosteusvaurio joka siis korjattiin jo ennen kun me siihen muutettiin. Syytä kosteuteen ei tietenkään silloin selvitetty. No, sitten seinänaapuri myi omansa ja kas, uudet asukkaat löysivät, samasta kohtaa, yläkerran kylppärin seinästä, ihan kunnon homekasvuston! Syy oli tukkeutunut sadevesiränni joka kulki meidän asuntojen välissä ja joka oli heittänyt kaikki sadevedet siis jo monta vuotta naapurin kylppärin välikattoon ja seinään. Jumaliste mikä tappelu siitä piti käydä että se ränni korjattiin, katto korjattiin ja naapurin asunto korjattiin... taloyhtiön eka ehdotus oli että "kuivataan se katto ja seinä".

Vierailija

Tiedän tapauksen jossa vanhukselta meni liikuntakyky asunnossa. Asunto on nyt myynnissä. Myyntikuvissa näkyy rikottu laatta ja viemäriputket. Asunnossa oli kuulemma hikoilua. Perinteinen putkiremontti tehty jokunen vuosi sitten.
Nyt asia vain piilotetaan. Siellä ne samat toksiinit menevät sekä ylä- että alakertaan ilmastointikanavia pitkin. Yläkerran papalla on juuri silmäoireita, seuraavalla niveloireita.
Saa nähdä myönnetäänkö hallitukselle vastuuvapautta ensi keväänä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Juu, tutulle kuullostaa, kyllä tuota tapahtuu. Itse ostettiin paritalon puolikas jossa siinä meidän asunnossa oli todettu kosteusvaurio joka siis korjattiin jo ennen kun me siihen muutettiin. Syytä kosteuteen ei tietenkään silloin selvitetty. No, sitten seinänaapuri myi omansa ja kas, uudet asukkaat löysivät, samasta kohtaa, yläkerran kylppärin seinästä, ihan kunnon homekasvuston! Syy oli tukkeutunut sadevesiränni joka kulki meidän asuntojen välissä ja joka oli heittänyt kaikki sadevedet siis jo monta vuotta naapurin kylppärin välikattoon ja seinään. Jumaliste mikä tappelu siitä piti käydä että se ränni korjattiin, katto korjattiin ja naapurin asunto korjattiin... taloyhtiön eka ehdotus oli että "kuivataan se katto ja seinä".

Tasakattoko on kyseessä?

Vierailija

Ne jotka puhuu pimityksestä eivät varmaan ole käyneet yhtiökokouksessa..... Kyllä ne remonttiin käytetyt rahat siellä näkyy ja jokainen osakas niistä maksaa.

Vierailija

Olen nähnyt paljon kosteus- ja homeongelmia. Pahin oli kun omakotitalossa kasvoi sieniä lauteiden alla, siis lattiassa.
Kiinteistövälittäjillä ei ole mitään vastuuta. Ja myyjähän ei ole "tiennyt " ongelmasta. Isännöitsijä vain pistää homeen piiloon halvimmalla ratkaisulla. Miksi isännöitsijän täytyy pihistellä? Voi tulla kalliiksi korvaukset näille sairastuneille ihmisille. Ja terveyttä kun ei saa takaisin.
Ja joka vuosi myönnetään vastuuvapaus hallitukselle.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat