Olen panseksuaali. Kysyttävää?

Vierailija

Tuosta hyiyök-keskustelusta yllättyneenä annan teille mahdollisuuden kysellä. :)

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Onko sulla jotain preferenssejä kumppanin sukupuolta kohtaan, vai suhtauduko ihan kaikkiin sukupuoliin täysin tasavertaisesti esim. seksikkyyden suhteen?

Vierailija

Milloin huomasit suuntautumisesi, miten lähipiirisi on asian ottanut? Siis tietävätkö?

Minkä ikäinen olet, ei tarvii sanoa mitään täsmäikää, vaan parikymmpinen, teini, vajaa 30 tms :)

Vierailija

Mihin kaikkeen seksuaalinen mielenkiintosi on tähän mennessä kohdistunut? Miehiin, naisiin, lapsiin, vanhuksiin, koiriin? Oletko päässyt toteuttamaan seksuaalisuuttasi?

Vierailija

Olen tiennyt sen "aina", eli niin kauan kuin olen tuntenut seksuaalista vetoa toisiin ihmisiin. Yläasteella bi kuulosti omaan korvaani kuvaavimmalta termiltä, vaikka se tuntui jotenkin liian tiukalta määritelmältä eikä oikein vastannut kokemaani. Luin panseksuaalisuudesta ensimmäistä kertaa lukioaikoina, ja termi osui ja upposi. Vuosien ihmettely katosi, kun löysin itseni täysin siitä kuvauksesta. :)

Vierailija

Käytännössä ihastumisen tunnetta en osaa preferoida mihinkään sukupuoleen tai -ttomuuteen. Jos kuitenkin pitää väkipakolla sanoa jotain tuohon seksikkyyteen liittyen, niin silmääni miellyttävät eniten naiset ja androgyynit. Sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä sen kanssa keneen rakastuisin tai ihastuisin. Kaunista katseltavaa vain.

Olen 25-vuotias nainen. En ole peitellyt panseksuaalisuuttani, mutta en myöskään sitä ole kavereilleni tai sukulaisilleni mainostanut. Miksi pitäisikään, kun heterouttakaan ei tarvitse? En kuitenkaan usko, että asia tulisi yllätyksenä monellekaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mihin kaikkeen seksuaalinen mielenkiintosi on tähän mennessä kohdistunut? Miehiin, naisiin, lapsiin, vanhuksiin, koiriin? Oletko päässyt toteuttamaan seksuaalisuuttasi?

Mistähän aloittaisin... Panseksuaalisuus ei tarkoita eläimiinsekaantumista. En tunne vetoa eläimiin, ajatus ällöttää minua. Toivottavasti kysyit tätä trollaamisen ilosta? Sama juttu lasten suhteen. Minulla on hyvin korkea moraali. En tiedä muista panseksuaaleista, mutta minulle termi tarkoittaa erityisesti henkistä vetovoimaa ihmisiä kohtaan. Lapsilla kehitys on kesken, joten sellaista sielunkumppanuutta tai seksuaalista vetoa minun olisi mahdotonta kokea. Ehkä juuri tuon henkisen vetovoiman vuoksi ulkonäöllä tai sukupuolella ei ole minulle minkäänlaista merkitystä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eli mihin tunnet seksuaalista mielenkiintoa?

Ihmisiin, joiden persoona jostain syystä vetää minua puoleensa (toivottavasti lapsiasia tuli jo käsiteltyä). Miehiin, naisiin, jotain siltä väliltä, johonkin ihan muuhun. On vaikeaa selittää, kuinka sukupuolella tai ulkonäöllä ei vain ole mitään merkitystä. Tärkeintä minulle on ihmisten luonne ja persoona, ne sytyttävät. Tietysti arvostan esimerkiksi hyvää hygieniaa, mutta muuten pinnalliset asiat ovat toisarvoisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi tämä voi olla hölmö kysymys mutta menkööt. Miten panseksuaalisuus tarkalleen ottaen eroaa biseksuaalisuudesta?

Nyt vastaan vain omasta puolestani. Kerroin tuolla alkupään viesteissä, että biseksuaalisuus tuntui liian rajatulta määritelmältä. En tunne seksuaalista vetoa miehiin ja naisiin - tunnen seksuaalista vetoa ihmisiin, jotka viehättävät minua henkisellä tasolla. Siksi potentiaalisia ihastuksenkohteita on paljon enemmän, eikä sitä määritä toisen sukupuoli tai suuntautuminen.

ExoPol
Seuraa 
Liittynyt9.1.2015

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi tämä voi olla hölmö kysymys mutta menkööt. Miten panseksuaalisuus tarkalleen ottaen eroaa biseksuaalisuudesta?

Nyt vastaan vain omasta puolestani. Kerroin tuolla alkupään viesteissä, että biseksuaalisuus tuntui liian rajatulta määritelmältä. En tunne seksuaalista vetoa miehiin ja naisiin - tunnen seksuaalista vetoa ihmisiin, jotka viehättävät minua henkisellä tasolla. Siksi potentiaalisia ihastuksenkohteita on paljon enemmän, eikä sitä määritä toisen sukupuoli tai suuntautuminen.

Tyhmä kysymys multakin, mutta mitä muuta tuolla miehen ja naisen välimaastossa on, mihin tunnet seksuaalista vetoa? Ei siis eläimet eikä lapset, ok. Mutta miten tosiaan tuo panseksuaalisuus eroaa biseksuaalisuudesta? Minäkään en ymmärrä..

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat