Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen panseksuaali. Kysyttävää?

Vierailija
15.10.2015 |

Tuosta hyiyök-keskustelusta yllättyneenä annan teille mahdollisuuden kysellä. :)

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
15.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ExoPol kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi tämä voi olla hölmö kysymys mutta menkööt. Miten panseksuaalisuus tarkalleen ottaen eroaa biseksuaalisuudesta?

Nyt vastaan vain omasta puolestani. Kerroin tuolla alkupään viesteissä, että biseksuaalisuus tuntui liian rajatulta määritelmältä. En tunne seksuaalista vetoa miehiin ja naisiin - tunnen seksuaalista vetoa ihmisiin, jotka viehättävät minua henkisellä tasolla. Siksi potentiaalisia ihastuksenkohteita on paljon enemmän, eikä sitä määritä toisen sukupuoli tai suuntautuminen.

Tyhmä kysymys multakin, mutta mitä muuta tuolla miehen ja naisen välimaastossa on, mihin tunnet seksuaalista vetoa? Ei siis eläimet eikä lapset, ok. Mutta miten tosiaan tuo panseksuaalisuus eroaa biseksuaalisuudesta? Minäkään en ymmärrä..

googlaa, on transihmisiä, sukupuolettomia...

Googlasin toki. Ap minusta kuitenkin vaikuttaa vastaustensa perusteella ihan bi:ltä. Mutta tietenkään en voi tietää.

Vierailija
22/37 |
15.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin kaikkeen seksuaalinen mielenkiintosi on tähän mennessä kohdistunut? Miehiin, naisiin, lapsiin, vanhuksiin, koiriin? Oletko päässyt toteuttamaan seksuaalisuuttasi?

Mistähän aloittaisin... Panseksuaalisuus ei tarkoita eläimiinsekaantumista. En tunne vetoa eläimiin, ajatus ällöttää minua. Toivottavasti kysyit tätä trollaamisen ilosta? Sama juttu lasten suhteen. Minulla on hyvin korkea moraali. En tiedä muista panseksuaaleista, mutta minulle termi tarkoittaa erityisesti henkistä vetovoimaa ihmisiä kohtaan. Lapsilla kehitys on kesken, joten sellaista sielunkumppanuutta tai seksuaalista vetoa minun olisi mahdotonta kokea. Ehkä juuri tuon henkisen vetovoiman vuoksi ulkonäöllä tai sukupuolella ei ole minulle minkäänlaista merkitystä.

En minä trollannut. Lue vaikka itse tämä tynkämääritelmä:

"

Panseksuaalisuus

Panseksuaalin seksuaalinen mielenkiinto kohdistuu kaikkiin ihmisiin: Molempiin sukupuoliin sekä kaikkia niiden välille ja ulkopuolelle asettuvia muotoja kohtaan. Tyypillisesti panseksuaalisuudeksi lasketaan aikuisten välinen yhteisymmärryksessä tapahtuva seksuaalinen mielenkiinto. Määritelmän ulkopuolelle jääviä parafilioita kuten eläimiin, lapsiin tai kuolleisiin kohdistuvaa seksuaalisuutta ei pidetä panseksuaalisuutena vaikka termi kirjaimellisesti luettuna kattaisikin ne.[1]"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
15.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin kaikkeen seksuaalinen mielenkiintosi on tähän mennessä kohdistunut? Miehiin, naisiin, lapsiin, vanhuksiin, koiriin? Oletko päässyt toteuttamaan seksuaalisuuttasi?

Mistähän aloittaisin... Panseksuaalisuus ei tarkoita eläimiinsekaantumista. En tunne vetoa eläimiin, ajatus ällöttää minua. Toivottavasti kysyit tätä trollaamisen ilosta? Sama juttu lasten suhteen. Minulla on hyvin korkea moraali. En tiedä muista panseksuaaleista, mutta minulle termi tarkoittaa erityisesti henkistä vetovoimaa ihmisiä kohtaan. Lapsilla kehitys on kesken, joten sellaista sielunkumppanuutta tai seksuaalista vetoa minun olisi mahdotonta kokea. Ehkä juuri tuon henkisen vetovoiman vuoksi ulkonäöllä tai sukupuolella ei ole minulle minkäänlaista merkitystä.

En minä trollannut. Lue vaikka itse tämä tynkämääritelmä:

"

Panseksuaalisuus

Panseksuaalin seksuaalinen mielenkiinto kohdistuu kaikkiin ihmisiin: Molempiin sukupuoliin sekä kaikkia niiden välille ja ulkopuolelle asettuvia muotoja kohtaan. Tyypillisesti panseksuaalisuudeksi lasketaan aikuisten välinen yhteisymmärryksessä tapahtuva seksuaalinen mielenkiinto. Määritelmän ulkopuolelle jääviä parafilioita kuten eläimiin, lapsiin tai kuolleisiin kohdistuvaa seksuaalisuutta ei pidetä panseksuaalisuutena vaikka termi kirjaimellisesti luettuna kattaisikin ne.[1]"

Pan-sana on siis huono terminologian osalta, mutta ilmiö on todellinen ja suppeampi kuin pan sanana antaa ymmärtää.

Vierailija
24/37 |
15.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä Peterissä niin viehättää? Tajuatko, että hän on todennäköisesti taruolento ja varattu Helinälle? Käytätkö pansuolaa ja viehätytkö panhuilu-musiikista?

Vierailija
25/37 |
15.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä homot, bit ja heterotkin ihastuu ja viehättyy käsittääkseni "ihmisestä", eikä kaikista miehistä tai naisista...

Vierailija
26/37 |
15.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi mitään vielä hienomman ja erikoisemman kuuloista seksuaalista suuntautumista? Mä olisin varmaan se!

Vierailija
27/37 |
15.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo mitenkään kummaa ole. Minäkin liikastan anustappini pan-suolalla

Vierailija
28/37 |
15.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä homot, bit ja heterotkin ihastuu ja viehättyy käsittääkseni "ihmisestä", eikä kaikista miehistä tai naisista...

Viehättyvätkö he myös vaikka sukupuolettomista? Eivät, niin.

Vierailija
29/37 |
15.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut siinä käsityksessä, että voi kyllä viehättyä esim. transusta, vaikka olisikin pääsääntöisesti heteroseksuaali. -25

Vierailija
30/37 |
15.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi mitään vielä hienomman ja erikoisemman kuuloista seksuaalista suuntautumista? Mä olisin varmaan se!

Aina voi keksiä vaikka itse. Oo vaikka hairoseksuaali. On niin last season ihastua ihmiseen sukupuolen tai minkään muun asian, kuin hiustyylin perusteella. Hairoseksuaalille ei merkkaa sukupuoli tai sukupuolettomuus. Hairoseksuaali tuntee seksuaalista ja romanttista vetoa sekä syvää henkistä yhteyttä hiuksiin riippumatta siitä, kenen päässä ne kasvavat.

Vierailija
31/37 |
15.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut siinä käsityksessä, että voi kyllä viehättyä esim. transusta, vaikka olisikin pääsääntöisesti heteroseksuaali. -25

No, viehättyä varmaan voi, mutta ei voi kuvitella suhdetta hänen kanssaan. Kuten homo ei voi kuvitella suhdetta lesbon, heteron tms kanssa, vaikka "viehättyä" voisikin.

Vierailija
32/37 |
15.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys: Milloin ajattelit kasvaa yli Tumblrista? 

Vierailija
33/37 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käsittääkseni panseksuaalisuus on vain uusi termi biseksuaalisuudelle. Sanassa biseksuaalisuus "bi" viittaa kahteen eli kahteen sukupuoleen, naisiin ja miehiin. Nykyään kuitenkin ajatellaan, että sukupuolia voi olla enemmän kuin kaksi ja siksi parempi termi on tuo panseksuaalisuus.

Vierailija
34/37 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoh,

mulla on sama kokemus kuin vierailijalla ylempänä. Olen tiennyt olevani pan 12-vuotiaasta, mutta sanan joka mua kuvaa, eli panseksuaali, löytyi vasta tänään, eli 31-vuotiaana :)

Vierailija
35/37 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta hyiyök-keskustelusta yllättyneenä annan teille mahdollisuuden kysellä. :)

Huomaatko itse miten hukassa olet itsesi kanssa?

Vierailija
36/37 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi panseksuaali. Olen pitkälti samaa mieltä muiden kaltaisteni ketjuun vastanneiden kanssa.

Sen, kehen rakastun tai kehen tunnen seksuaalista vetoa, sukupuoli tai ulkonäkö on merkityksetöntä. Ja kuten aiemmin hyvin joku jo avasi, samasta syystä myös itselläni rajautuvat esim. lapset pois (itse asiassa pääosin jopa nuoret aikuiset).

Vierailija
37/37 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua, miten tämä eroaa muiden ihmisten seksuaalisuudesta. Mäkin olen sellainen, että mulla ei kauheasti ole ulkonäköihanteita, vaan aika yllättävä maku ja saatan tykätä joskus jostain "rumastakin". Olen ajatellut, että olen biseksuaali, jolla on monipuolinen maku. Miksi kaikelle pitää olla joku ihme termi?

Ai kuten bi-seksuaali? Jos joku haluaa yhdellä sanalla kuvailla seksuaalisuuttaan syystä tai toisesta, mikä siinä on vikana?