Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rinnasta vieroittaminen, apua kaivataan!

08.02.2006 |

Tyttö on 8,5 kk ja haluaisin lopettaa imettämisen kokonaan. Päivällä tyttö ei edes rintaa kaipaa ja saan melkein väkisin antaa sitä ja yöllä imetän pari kertaa, jolloin maistuu ihan hyvin. Olen kuitenkin huomannut, että kohta maito on ehtymään päin ja vastiketta antaisin, mutta kun meidän neiti ei suostu sitä juomaan. Nimenomaan sen takia olen imetystä jatkanutkin, että vauva yleensä saisi maitoa.

Onko vastaavia kokemuksia ja jos, niin miten saitte vauvanne juomaan vastiketta? Vai lopetanko vaan tylysti kertaheitolla imettämisen peraatteella, että pakkohan sen vastikkeen on kelvata, jos muuta ei tipu...?? Tuttipullosta tyttö ju hyvällä halulla vettä, mutta auta armias, jos tilalle vaihtaa Tuttelia niin ei kelpaa millään!

Riisivelli menee hieman kitkutellen alas ja jogurtti, mutta ei todellakaan siinä määrin, että siitä saisi tarpeeksi maitoa.

Nyt on hyvät neuvot tarpeen, auttakee!!! Ja kiitos kaunis tukäteen!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 6kk juo myös vettä pullosta ja nokkamukista, mutta korviketta en ole koskaan saanut menemään. Suuttuu täysin jos yrittää. Ehkä maito-vesi-sokeri sekoitus onnistuisi; sitähän ennenkin annettiin. Äidillä ollut pari kertaa hoidossa ja joutuneet antamaan sitä kun yksinkertaisesti korvike ei maistu. Muuta minä en nyt osaa sanoa tähän. Tsemppiä!!!

Vierailija
2/6 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaaliahan tuo on, että oman äidin maito maistuu parhaiten. Tuossa vaiheessa ei välttämättä ole mikään hoppu lopetella imetystä, mutta se on jokaisen äidin oma päätös, kullakin on omat syynsä.

Ootko kokeillut lypsää omaa maitoa ja sekoittaa siihen korviketta? Vauva voisi ehkä näin vähitellen tottua korvikkeen makuun. Meidän likkamme oli muuten äärettömän tarkka lämpötilan suhteen. Vähänkin haalea maito ei kelvannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö ei liioin suostunut juomaan korviketta. Yritettiin kyllä pullosta antaa, mutta maksimissaa upposi 20 ml. Ostettiin niitä tuttipullojen juomanokkia (ainu?) ja aloin antamaan jokaisella ruualla vähän maitoa. Ensinhän sitä ei mennyt ollenkaan ja tyttö sylki kaiken pois, mutta pikkuhiljaa alkoi laskea. Nyt laskee ihan hienosti päivisin, illalla ja aamulla vielä imetän. Tyttö on nyt siis 7kk. Sitä mietin että kannattaako sinun enää edes yrittää tuttipulloa? Tuon ikäinen kun osaa kyllä juoda jo muutenkin.

Puzzle

Vierailija
4/6 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku vielä haluaa laittaa omia kokemuksia. Ajankohtainen juttu myös meidän perheessä.

Vierailija
5/6 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoja teollisissa maidoissa on monia. Esim. joillekkin lapsille tutteli ei käy ollenkaan, vaan tekee mahan kipeäksi. On olemassa bonamaitoa ja nuk maitoa ja oletko kokeillut maitojauheesta tehtyä korviketta? Toivottavasti saat asian sujumaan!

Vierailija
6/6 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lopetettiin rintaruokinta 8 kuukauden ikäisenä, kun väsyin, kun pullo ei kelvannut ollenkaan.

Lähdin viikonlopuksi 150 kilometrin päähän ja jätin isän ja pojan kahdestaan taistelemaan. Iltapalaksi oli puuroa ja sen jälkeen mies tarjosi pullosta maitoa niin kuin minä oli tarjonnut rinnasta. Poitsu ei huolinut huusi vaan ja nukahti. Aamulla halusi aamumaitoa ja isänsä antoi pullon. Pojalle ei kelvannut ensimmäisellä kerralla, mutta pienen huutamisen jälkeen isänsä tarjosi uudelleen ja jo kelpasi. Sen jälkeen ei ole rinnalle kaipaillut.

Lähdin siksi vähän kauemma ettei isännälle tule mieleenkään soittaa minua apuun jos pullo ei kelpaakkaan. No hyvin niillä oli mennyt.