Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suositelkaa hyvää kosteusvoidetta 30-vuotiaalle herkkä- ja kuivaihoiselle, ekat juonteet tulleet

Vierailija

Suositelkaa jotain sellaista yö- tai päivävoidetta, joka ihan ekana kosteuttaisi tehokkaasti ja sopisi herkkäihoiselle ja joka pehmentäisi alkavia sibelius-juonteita. Käytän jotain Lumenen kasvovoidetta mutta nyt otan järeämmät tökötit käyttöön. Suositelkaa ja kertokaa vielä miksi.

Kommentit (14)

Vierailija

Iho ei kestä manteliöjyä, vaan kaikista sitä sisältävistä tuotteista tulee ihottumaa. Tätä tutkittiin melkein vuoden ajan. Kosteuttaako öljyt todella? Arganöljyä olen käyttänyt mutta ei se noihin juonteisiin ainakaan tepsi.

Vierailija

Lidlin CIEN-sarja. Ja tämä ei ole vitsi. Purkki maksaa 3,90 € ja on ainakin minulla toiminut paremmin kuin mitkään Biothermit ym. kalliit sarjat.

Vierailija

Oletko siis ihotyypiltäsi kuivaihoinen vai viittaatko sanalla 'kuiva' ihon poikkeukselliseen kuivumiseen (pintakuiva sekaiho)?

Herkkä iho on aika yksilöllinen, mutta kokeileminen kannattaa aloittaa allergiatunnuksella varustetuista tuotteista kuten Favora, Erisan, yms. Apteekeissa on kalliimmat sarjat kuten Avene ja La Roche Posay (LPR).

Itse olen kohtuu edullisissa sarjoissa käyttänyt herkälle iholleni ilman ongelmaa L300-sarjaa.

Yleensä kannattaa välttää alkoholia ja hajusteita.

Päivä- tai yövoiteella ei saa Sibelius-ryppyjä pois. Ne aiheutuvat siitä, että ilmehdit kasvoillasi. Jos sulla on tapana pitää jatkuvasti otsaa rypyssä, sitten koita välttää sitä ja tarkista tarvitsetko silmälasit tai pitääkö entiset uusia. Jos silmät ovat herkät, voi rypistäminen johtua siitäkin että on herkkä valolle, joten koita suojata silmiäsi häikäisevältä valolta.

Ryppyjä voi hieman madaltaa täsmäkosmetiikalla, mutta usein tehokkaimmat tuotteet sisältävät aineita, jotka voivat myös ärsyttää herkkää ihoa.

Tuollaisiin ryppyihin pitäisi olla myös sellaista tehokasta voidetta, joka on tuubissa, jonka suu on pitkä ja kapea, että siitä voi levittää voidetta suoraan ryppyyn eli ns. filler. Sellaisia ei ole herkän ihon sarjoissa ollenkaan.

Voisit kokeilla Olayn Regenerist 30-Second Wrinkle Filler voidetta. Jos ärsyttää ihoasi, käytä aluksi vain joka kolmas ilta. Tuota pitäisi Suomesta saada.

Tai sitten kokeile Favoran uudistavaa silmänympärysvoidetta, siinä on peptidejä myös, joten voisi toimia ja sillä on allergialogo.

Vierailija

Minä käytän ja olen aina käyttänyt apteekistä saatavia perusvoiteita. Ceralan Plus on osoittaunut parhaaksi minulle, koko vartalolle. Ikää on jo reilusti, mutta ihoni on sopivan kostea ja ryppyjä kuulemma ikään nähden vähän.

Vierailija

Vichy - aqualia thermal light (päivällä) ja rich-versio yöllä.

Olen tykännyt kovasti, nyt kolmas purkki meneillään. Kosteuttaa selkeästi, kuivat kohdat iholla ovat kadonneet. Iho on tasaisemman värinen ja isot ihohuokoset on ehkä hiukan pienentyneet.

Rich-versio kosteuttaa vielä tehokkaammin, mutta meikin alle käytettäväksi ostin kuitenkin kevyemmän light-version. Jos sulla on tosi kuiva iho, niin rich-versio on varmaan parempi, mulla oli vain hiukan kuiva.

Apteekissa maksoi n. 25e ja on todella riittoisa, täytyy laittaa vaan ihan vähän kerralla ja leviää hyvin. Mun mielestä hinta on tosi kohtuullinen. :)

Vierailija

Kosteuttava seerumi ensiavuksi. Päivävoiteena voi käyttää mitä tahansa mutta yövoiteeksi kannattaa valita joku laadukas tuote (Lierac, Vichy tms.)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vichy - aqualia thermal light (päivällä) ja rich-versio yöllä.

Olen tykännyt kovasti, nyt kolmas purkki meneillään. Kosteuttaa selkeästi, kuivat kohdat iholla ovat kadonneet. Iho on tasaisemman värinen ja isot ihohuokoset on ehkä hiukan pienentyneet.

Rich-versio kosteuttaa vielä tehokkaammin, mutta meikin alle käytettäväksi ostin kuitenkin kevyemmän light-version. Jos sulla on tosi kuiva iho, niin rich-versio on varmaan parempi, mulla oli vain hiukan kuiva.

Apteekissa maksoi n. 25e ja on todella riittoisa, täytyy laittaa vaan ihan vähän kerralla ja leviää hyvin. Mun mielestä hinta on tosi kohtuullinen. :)

Muistaakseni noissa on mm. alkoholia ja hajusteita, joten ei sovi oikein hyvin kuivalle/herkälle iholle.

Vierailija

Kosteusvoiteen alla on hyvä käyttää seerumeita. Lumenelta löytyy muistaakseni herkälle iholle sopiva ja LV-sarjallakin on seerumi.

E-vitamiini on hyväksi ikääntyvälle iholle. Itse olen tykännyt The Bodyshopin E-vitamiini voiteista, mutta en tiedä miten sopii herkkäihoisille.

Vierailija

Alle vaikka joku kevyt kaupan perusvoide ; HTH tai vaikka Erioil, ja päälle apteekista punainen, eli rasvaisempi Bepanthen. Toimii paremmin kuin kaikki kalliit kosmetiikkaosaston ryppyvoiteet. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat