Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tortillaa ekaa kertaa? Apua!!

Vierailija

Ajattelin jauhelihasta tehdä täytteen. Ikinä ei olla tehty. Mitä siihen vois laittaa?

Kommentit (8)

Vierailija

Jauhelihaan kunnolla mausteita. Muuten vaikka salaattia, kurkkua, paprikaa yms. kasviksia pilkottuna, juustoraastetta, salsakastiketta, guacamolea, ranskankermaa... Käärimis-/taitteluohjeet löytyy netistä.

(Oon kyllä aika hämmentynyt, että tästä maasta löytyy ihminen, joka ei ole koskaan tortilloita syönyt!)

Vierailija

Mulla on yleensä tarjolla kunnolla maustettua jauhelihaa, kurkkua, paprikaa, tomaattia, salaattia, maissia, raejuustoa, fetajuustoa, kermaviilidippikastiketta ja välillä sieniä pilkottuna, kun tyttö tykkää niistä kovasti. Niistä kasaa kukakin miten tykkää

Vierailija

Mä maustan jauhelihan yleensä sillä burritomausteseoksella, sitten tortillan vämiin jauhelihaa, juustoraastetta, salsakastiketta, jotain juustodippiä, salaattia, kurkkua ja kirsikkatpmaattei.

Vierailija

Jauhelihan mausteeksi tomaattipyreetä, suolaa, chiliä, kuminaa ja korianteria. Sekä tietysti paistovaiheessa sipulia ja valkosipulia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jauhelihan mausteeksi tomaattipyreetä, suolaa, chiliä, kuminaa ja korianteria. Sekä tietysti paistovaiheessa sipulia ja valkosipulia.

Lisään vielä, että tähän ruokaan sipulikin saa ruskistua kunnolla, mutta valkosipuli tietenkään ei, sillä se palaa helposti pilalle.

Vierailija

Mä laitan jauhelihaan yleensä tacomausteseosta, mutta jos ei sitä ole niin sitten maustan muuten aika voimakkaasti, maustamiseen voi muuten kokeilla myös kaakaojauhetta ja chiliä.

Sitten tarjotaan lisäksi salaattia, tomaattia, kurkkua, salsaa, JUUSTORAASTETTA, kermaviiliä, guacamolea (itsetehtyä, ei missään nimessä niitä kaupassa myytäviä hirvityksiä) tai pelkkää avocadoa, punasipulia, paprikaa.. 

Komppaan myös aiempaa kommentoijaa, olen tosi yllättynyt että joku ei ole koskaan syönyt texmex-ruokaa. Muistaakseni meillä syötiin ekoja kertoja kotona jo joskus 90-luvulla.

Vierailija

Tiedoksi vaan ihmettelijöille, että täällä vierailee 10 vuotiaitakin, joten ihmekös, jos joku ei ole ennen tarjoillut (tehnyt) tortilloja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi vaan ihmettelijöille, että täällä vierailee 10 vuotiaitakin, joten ihmekös, jos joku ei ole ennen tarjoillut (tehnyt) tortilloja.

Olipa pöljä veto. Kymmenvuotiashan sitä tuleekin tortillaohjeita kyselemään

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat