Vanhempieni erottua muutin isäni luo asumaan

Vierailija

Ja se jaksoi aina ihmetyttää muita. Kun sanoin syyksi, että minä nyt vain halusin muuttaa isälleni niin kysyttiin miksi hylkäsin äitini. Miksi isälleni muuttaminen on äidin hylkäämistä kun äidille muuttaminen ei ole isän hylkäämistä?

Olen nyt 24 ja asunut jo vuosia omillani, mutta edellämainittu asia jaksaa edelleen ihmettyttää muita jos tulee puheeksi.

Kommentit (8)

Vierailija

Itse tein saman ratkaisun ja samanlaista ihmettelyä sain osakseni. Sen lisäksi äiti vielä syyllisti että mitä ne ihmiset nyt ajattelee kun en jäänytkään äidin luokse asumaan. 

Vierailija

Äiti on vieläkin pyhä. Äitiä ei saa kritisoida, ei missään nimessä. Miksi? En tiedä, minulle tärkeämpää on se ihminen ja tämän teot.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta eron tullessa jättäisin lapset isälleen. Tässä asiassa ei ole pienintäkään neuvotteluvaraa.

Lapsiparat.

Vierailija

Minäkin jäin vanhempieni erotessa isälleni omasta valinnastani. Aluksi äitini koki, että hylkäsin hänet, ja soitti itkuisia puheluita kun en ollut käynyt hänen luonaan muutamaan päivään. Olin tuolloin 13 vuotias. Ulkopuoliset eivät ihmetelleet tätä järjestelyä ainakaan minulle.

Nyt aikuisiällä suhteeni äitiin on lähentynyt. Luulen, että nuo ongelmat vanhempieni eron jälkeen eivät johtuneet siitä, että asuin isäni luona, vaan siitä, että vastuu suhteen ylläpitämisestä etävanhempaan oli heti alusta asti kokonaan minun vastuullani.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta eron tullessa jättäisin lapset isälleen. Tässä asiassa ei ole pienintäkään neuvotteluvaraa.

Lapsiparat.

Ei hyvää päivää taas. "Lapsiparat"? Perustelepa miten lapset voisivat kärsiä siitä, että he saisivat asua heistä välittävän lähivanhemman kanssa. Siksikö, että lähivanhempi sattuisi olemaan isä? Eiku niin tietysti, pitää olla munasarjat jotta voi olla hyvä, turvallinen kasvattaja. Äidit pyhimyksiä jne.

Vierailija

Jos isä pystyy tarjoamaan paremman elintason, mikä jottei! On ankeaa asua yksiössä murkkujen kanssa, jos isällään saisivat omat huoneet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiparat.

Ei hyvää päivää taas. "Lapsiparat"? Perustelepa miten lapset voisivat kärsiä siitä, että he saisivat asua heistä välittävän lähivanhemman kanssa. Siksikö, että lähivanhempi sattuisi olemaan isä? Eiku niin tietysti, pitää olla munasarjat jotta voi olla hyvä, turvallinen kasvattaja. Äidit pyhimyksiä jne.

Oletan, että lapset ovat parkoja, koska vanhempi sanoo, että asiassa ei ole neuvotteluvaraa. Sehän tarkoittaa, että lähivanhemman välittävyydellä tai turvallisuudella tai millään muullakaan ei ole mitään väliä, kunhan se ei ole tämä vanhempi, joka ei kerran asiasta neuvottele.

Jos asia mitenkään riippuisi olosuhteista, neuvottelu losuhteiden selvittämiseksi olisi varmasti tarpeen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat