Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kassat, paljonko kassassa rahaa?

Vierailija

Ihan mielenkiinnosta, en suunnittele ryöstöä.

Paljonko jossain Prismassa on vaihtokassa kassalle menessä ja paljonko siihen ehtii hakata rahaa työvuorossa? Paljonko on myynti (myös korttiostot) ja paljonko on ihan seteleitä ja kolikoita?

Kommentit (9)

Vierailija

Mitä tällä tiedolla teet?

Korttiostojen yhteissummia en ole koskaan miettinyt, mutta isoista summista on kuitenkin kyse.

Pohjakassan summa on muuten liikesalaisuus. Yleensä päivän lopuksi kolikoita on vähemmän kuin aloittaessa. Suuremmat setelit talletetaan muuten aikaviivelukittuun laatikkoon, niitä ei pidetä kassapohjassa.

t. S-marketin kassa

Vierailija

Olen tehnyt eri kaupoissa vuoroja. Pohjakassan arvo vaihtelee 200-300 euron välillä myymälästä ja ketjusta riippuen. Seteleitä siellä ei saa olla missään tapauksessa tuolla summalla, vaan ylimääräiset setelit on laitettava aikaviiveeseen. Eli kaupan kassan ryöstö ei todellakaan ole mikään tuottoisa diili, koska turvallisuuskäytännöt estävät sen, että siellä olisi paljon rahaa. Tämä on myös vaikea ymmärtää niiden, jotka luulevat, että tavallisessa kaupan kassassa olisi aina rutkasti seteleitä, että kaikki kaksisataset ja sataset voi helposti rikkoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt eri kaupoissa vuoroja. Pohjakassan arvo vaihtelee 200-300 euron välillä myymälästä ja ketjusta riippuen. Seteleitä siellä ei saa olla missään tapauksessa tuolla summalla, vaan ylimääräiset setelit on laitettava aikaviiveeseen. Eli kaupan kassan ryöstö ei todellakaan ole mikään tuottoisa diili, koska turvallisuuskäytännöt estävät sen, että siellä olisi paljon rahaa. Tämä on myös vaikea ymmärtää niiden, jotka luulevat, että tavallisessa kaupan kassassa olisi aina rutkasti seteleitä, että kaikki kaksisataset ja sataset voi helposti rikkoa.

Höpö höpö

Kaikkiin seteleihin löytyy kaupasta vaihtorahat. Ellei löydy niin ostokset jää kassahihnalle ja näin tyhmiä tuskin kaupat on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö

Kaikkiin seteleihin löytyy kaupasta vaihtorahat. Ellei löydy niin ostokset jää kassahihnalle ja näin tyhmiä tuskin kaupat on.

Kyllä mä olen kertonut asiakkaalle, että en voi rikkoa isoa seteliä. Ja kyse ei ole silloin asiakkaasta, jolla on isot, monen kassin ostokset vaan juuri sellainen, jonka pitäisi saada ostaa röökiaski 200 setelillä. Mutta sinähän nämä asiat tiedät?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö

Itseasiassa kaupoissa, joissa on Veikkaus, ei Veikkaus-voittojakaan makseta kuin 200 euroon asti. Kertokoon sekin jo jotain.

Vierailija

Hauska kun olin kaupassa töissä ennen eurojen tuloa, silloin siinä kyseisessä kaupassa pohja oli 300 mk, vain yksi kassa käytössä. Sitten vuosia eurojen tulon jälkeen menin taas kauppaan töihin, siellä oli 300 euroa / kassa. Ja kassoja oli kolme.

Enkä muuten ikinä vaihtanut rahaa enkä ottanut vastaan isoja seteleitä vaikka olisikin ollut antaa takaisin. Turvallisuuskysymys. Ei asiakkaiden kuulu tietää paljonko rahaa mun kassassani on.

Tarkkailija

Kaupassa aina mielekiinnosta katson ohimennen paljonko kassassa näkyy seteleitä. 50 euron seteleitä on yleensä arviolta 30kpl eli siinä tulisi jo 1500 euroa. Mukaan vielä muut setelit ja kolikot. Joskus ovat niin täynnä seeleitä, että meinaavat pursuta yli.

Vierailija

Pikkukaupassa olen töissä. Meillä myynnissä paljon aika kalliita tavaroita (eli yli 1000€ kertakaupat eivät ole harvinaisia, vaikka ei joka päiväisiäkään). Meillä kassalaatikossa on pohjakassaa 300€ ja kassakaapissa sitten lisää siltä varalta, että joku haluaa maksaa isommalla setelillä (ei tarvitse antaa kaikkia kolikkoja vaihtorahana, kun kassakaapista voi hakea vaihtorahaksi edes 20€ seteleitä, hyvällä tuurilla jopa ainakin osa 50€ seteleinä). Turvallisuuden vuoksi aina kun kassaan kertyy enemmän käteistä viemme "ylimääräiset" kassakaappiin, heti kun myymälässä on hiljainen hetki ja sen pystyy tekemään vaivihkaa asiakkailta. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat