Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko olet aloittanut joulunajan valmistelut...?

Vierailija

- Lahjojen hankinta ja pakkaus

- Joulupyhien kyläilyaikataulutus

- Kaappien siivous

- Ruokien valmistus ja pakastus

- Vaatevalinnat

- jne...

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Matka Corralejoon varattu. Luvassa vaeltelua dyyneillä samaan aikaan, kun Suomen Turusta kaikuu hilpeä Juuumaaalaaa ooo'ompiii liiinnaaammeee...

Vierailija

Olen suunnitellut vähän lahjoja, ei sen kummempaa. En ymmärrä miksi joulusta täytyy tehdä niin suuri numero ja ottaa kovaa stressiä kuukausia etukäteen. Eri asia toki, jos nauttii siitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

KYLLÄ.

KYLLÄ. PAKKO KUN ULKOMAILTA TULEE SUKUA MEILLE.

- Kaappien siivous

TÄH? EMME VIETÄÄ JOULUA KAAPISSA.

EI PAKASTETA MITÄÄN ETUKÄTEEN.

- Vaatevalinnat

TÄH?

- jne...

Vierailija

No en enkä aio. Lahjoja olen joutunut jo ostelemaan (onneksi meillä ei ole tapana ostaa kuin omille muksuille) ettei tule kerralla liian suurta kuluerää. Kaapit siivoan jos huvittaa, meillä ei siis ole erikseen mitään joulusiivousta. Mitää aikatauluja ei tarvita kun ollaan oman perheen kesken kotona. Vaatteet....no en todellakaan. Ruuat ostetaan aika pitkälti valmiina paria päivää ennen joulua.

Kas näin, ei stressiä.

Vierailija

Joo. Lapselle lahjat ostettuna ja olen pinterestistä haalinut vinkkejä itsetehtyihin joululahjoihin kaikille muille lahjottaville. 2 viikon päästä muutto joten siinäpä tulee joka nurkka ja kaappi puunattua ja turhat romut heitettyä pois. Tässä välissä olisi vielä tytön synttärit järjestettävänä joten en ihan vielä ala kamalasti stressaamaan joulua :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En vietä joulua. Miksi viettäisin? Jeesuksen syntymäjuhla? Hölynpölyä.

Voihan sitä viettää myös keskitalven juhlana, samaan tapaan kuin juhannusta vietetään keskikesän eikä Johannes kastajan juhlana. Minulle joulusesongin huipentuma on tänä vuonna 22.12. klo 6.48. Silloin alkaa uusi kevät!

Vierailija

Ei. Katsellaan sitten myöhemmin

Ei mitään suunnitelmia vielä

- Kaappien siivous

Onko tämä joku joulutraditio?

Ei todellakaan.

- Vaatevalinnat

Oikeastiko joku ottaa tällaisesta asiasta stressiä kaksi kuukautta aikaisemmin? Melkoista...

Vierailija

Joo, kaikken tärkein on kyllä toi vaatevalinnat. Olen kokeillut jo monia eri asuja, mutten ole ihan varma milloin pitäisin ja mitä. Jotain uutta on kai pakko ostaa joulupäivälliselle.

Joulupäiven menu on jo valmis, laitoin siitä kopiot kaikille kutsutuille. Istumajärjestystä mietin parhaillaan.

Uusia koruja ja hajuvettäkin saatava. Kampaajalla ja kosmetologilla on kanssa käytävä, olen varannut jo ajat joulukuun puoleen väliin, myös miehelle parturin ja brasialaisen vahauksen.

Siivoamisen olen jo aloittanut kellarikomerosta. Liinavaatteet ja pyyhkeet mankeloitu ja silitetty valmiiksi.

Jouluvalot laitoin eilen valmiiksi.

Kyllä on paljon hommaa, kun yksin joudun kaiken tekemään. Mies vaan töissä ja lapset häiritsevät koko ajan. Mulla on kolmenkymmenen hoidettavan asian lista ja siihen tulee koko ajan jotain lisää. Ärsyttävää, kun olen varma, että jotain unohtuu. Lisäksi harmittaa, kun joitain palveluja ei ole vielä saatavilla. Mm. pukkia en ole vielä tavoittanut.

Vierailija

Olen kutonut 6 paria sukkia, vielä muutama pari pitäisi kutoa. Muuten en ole suunnitellut mitään, en edes vielä tiedä missä vietämme joulun.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En vietä joulua. Miksi viettäisin? Jeesuksen syntymäjuhla? Hölynpölyä.

Luin joskus vuosia sitten Ben Zyzkowiczin ja hänen vaimonsa joulunvietosta ja arvostan kovasti heidän tapaansa toimia. Zyzkowicz ei juutalaisena eikä vaimonsa muslimina vietä joulua uskonnon perusteella mutta kertoivat, että joka joulu kootaan sukua yhteen, syödään hyvin perinneruokia (mm. laatikoita) ja vaikka ei ole joulukuusta, niin lauloivat kuitenkin joululauluja ja viettivät mukavaa perhekeskeistä juhlaa omalla tavallaan.

Ei se tietyn juhlan viettäminen tarkoita, että sitä on juhlittava juuri niin kuin valtaväestö tekee. Jokaisesta juhlasta voi ottaa ne asiat, jotka eivät ole omaa arvomaailmaansa vastaan ja viimeistään viettää mukavaa vapaapäivää rentoutuen. Jotenkin karua on se, jos ei jouluna keksi muuta kuin syleksiä kattoon ja valittaa muiden juhlatavoista.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat