Miten lasten huoltajuus, kun mies haluaa erota?

Surkeutta

:( minä en eroa halua, mutta mies aikoo lähteä. Lapset ovat vasta alle 1v ja 2v. Mies haluaisi viikko viikko sopimusta. Minä en missään tapauksessa. En voi olla lapsista niin paljoa erossa. Onko siihen pakko suostua? ;(

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Mikäli mies ei ole väkivaltainen, alkoholiongelmainen ja pystyy huolehtimaan lapsista te tulette saamaan lapset joka toinen viikko kumpainenkin vaikka haluaisit kuun taivaalta.

Vierailija

Sinulla ei ole mitään diktatuurimaista rajatonta valtaa omia lapsia itsellesi. Se on ihan sama kumpi sitä eroa haluaa niin sillä ei ole mitään tekememistä lasten huoltajuuden kanssa. Sinun henkilökohtaiset tunteesi eivät myöskää ole merkitse asiassa vaan lapsen etu. Mutta lapsenne ovat ihan liian pieniä vuoroasumiseen ja se on ajankohtaista vasta myöhemmin ja olette huoltajakandinaatteina samalla viivalla ja miehellä on hyvä mahdollisuudet saada lapset asumaan luokseen.

Vierailija

En tiedä, katsotaanko lasten olevan vielä liian pieniä tuohon viikko viikko systeemiin?

Mutta muista, että sinä et voi yksin sanella, mitä haluat. Lapsilla on kaksi vanhempaa, äiti ja isä. Teidän pitää nyt vain saada joku sopimus soviteltua, niin että molemmat ovat tyytyväisiä. Muu ei auta.

Vierailija

Neuvolasta tullaan sanomaan että lapsi voi olla pääasiallisen huoltajan luota pois 1 yön per ikävuosi, ja samaa tulee sanomaan myös lastenvalvoja. Lisäksi järkikin sanoo että sisarukset liikkuvat pakettina, eli pienemmän mukaan menetellään.

Paljon riippuu siis siitä kumpi teistä on ollut pääasiallinen huoltaja.

Jos ette saa sovittua asiaa keskenänne, menette ensin lastenvalvojalle ja sitten vasta oikeuteen.

Kannattaa myös pitää mielessä että lapset kasvavat koko ajan, ja yhteishuoltajuutta pitää koko ajan viilata lapsille sopivaksi.

Henkilökohtaisesti suosittelisin että joidenkin vuosien päästä teillä olisi tasan jaettu yhteishuoltajuus, olisi sinullekin helpompaa. Mutta ei heti: pienten lasten etu on saada asua kotonaan pääasiallisen huoltajan kanssa, oli tämä sitten isä tai äiti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko mies hoitanut paljonkin lapsia aiemmin?

Pitääkö tätä edes kysyä...isä on tässä kohtaa aina se täysin kelvoton asuinkumppani ja isä lapsilleen ja äiti lapsen tasolle typistettu viaton uhri, joka on uhrannut kaiken noiden lasten eteen isän keskittyessa lähinnä itseensä.

Vierailija

Yhteishuoltajuutta ei ole ilman puhevälejä, ja kuulostaa siltä että tilanteenne on todella tulehtunut. Suosittelisin mitä tahansa terapiaa mitä nyt saatte itsellenne irtoamaan jotta puhevälit säilyisivät hyvinä, eikä kumpikaan katkeroituisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö tätä edes kysyä...isä on tässä kohtaa aina se täysin kelvoton asuinkumppani ja isä lapsilleen ja äiti lapsen tasolle typistettu viaton uhri, joka on uhrannut kaiken noiden lasten eteen isän keskittyessa lähinnä itseensä.

Mitenkä paljon luulet miehen hoitaneen lapsia jos lapset ovat 1- ja 2-vuotiaat?

Onhan noita erilaisiakin perheitä, mutta keskimääräinen perhe hoitaa hommat niin että isi hoitaa kuukauden per ipana max, äiti 11 kuukautta.

Noin pienten lasten ollessa kyseessä on aika epätodennäköistä että eroiskä on se joka jää lasten peppuja pyyhkimään sinne entiseen yhteiseen kotiin, ihan jos realistisia ollaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpas sinä puolustuskannalla. Taisi kalikka kolahtaa vaikka et edes ole ap. Veikkaan että isä on vain puuhastellut töissä kun nuorinkin on noin nuori ja äiti hoitanut kodin ja lapset. Sinäänsä lopputulokseen ei vaikuta mutta isä saattaa piankin kypsyä kotihengettären rooliinsa kun totuus tulee ilmi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lasten kanssa hoitovapaalla kotona vielä pari vuotta. Isä on hyvä isä ja on lasten kanssa paljon.

Eli onko isä ajatellut, että hänen viikkoinaan toisi lapset kuitenkin sinulle työpäivänsä ajaksi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lasten kanssa hoitovapaalla kotona vielä pari vuotta. Isä on hyvä isä ja on lasten kanssa paljon.

Eli onko isä ajatellut, että hänen viikkoinaan toisi lapset kuitenkin sinulle työpäivänsä ajaksi?

On ajatellut, että hakisi lapset töiden jälkeen ja palauttaisi aamulla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa kyllä siltä että isä _ei_ ole ajatellut.

Josko kokeilisitte sitä pariterapiaa ennen kuin lopullisia eropäätöksiä tehdään?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat