Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoidin sukulaislapsia 3 päivää. Ei kiitosta, pelkkää valitusta.

Vierailija

Oli ulkohousut kurassa, ruoka oli vääränlaista ym. Että tervetuloa vaan uudestaan. Tai sitten ei.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Minäkin hoidan usein ja saan kiitosta sekä valitusta, en palkkaa. Suurin valituksen aihe oli se, kun hukkasin pienen muovisen kakkuvuoan puistoon.

Ostin tialle pussillisen uusia.

Vierailija

Joo. Pistä kommentit korvan taakse. Seuraavalla kerralla kun on hoidon tarvetta ja kääntyvät puoleesi, ota asia esille ja sano, että muuten kyllä sopisi, mutta kun edellinen kerta aiheutti niin paljon närää... Ehkä oppivat näkemään metsän puilta. 

Vierailija

Seuraavan kerran kun pyydät niin muistutat leikkimielisesti että aiot viikonloppuna kurata lähinnä omia housujasi ja syödä herkut yksin, mutta joku toinen kerta ovat tervetulleita. Eiköhän viesti mene perille. 

Vierailija

Miksi edes hoidat, jos ainoa kiitos tommosesta on kitinä ja valitus?
En minä ainakaa hoitais enää tommosen jälkeen yhtäkään lasta. Tosin, meille nyt ei muutenkaa oo lapsia hoitoon tulossa koskaan. Meillä on kissoja jotka eivät ole lapsiin tottuneet niin en voi taata miten kissani toimivat semmoisten kanssa. Siksi siis helppoa vedota kissoihin ja sanoa etten todellakaan halua riskeerata lasten turvallisuutta.

Vierailija

Nyt on kyllä sellainen ketutus päällä että tekisi seuraavalla kerralla mieli kieltäytyä kokonaan, vaikka tekosyyn varjolla. Ei syöty pelkkiä herkkuja mutta yhtenä päivänä oli lounaalla einespitsaa ja sitä sitten piti pilkata roskaruoaksi. Lapset on aika vilkkaita ja mulla menee paljon energiaa pelkkään vahtimiseen ja yritin päästä  välillä ruoanlaitossa helpommalla. Niin ja itse todellakin kustansin kaikki syömiset ja askartelutarvikkeitakin, mitään "palkkaa" en toki saanut.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä sellainen ketutus päällä että tekisi seuraavalla kerralla mieli kieltäytyä kokonaan, vaikka tekosyyn varjolla. Ei syöty pelkkiä herkkuja mutta yhtenä päivänä oli lounaalla einespitsaa ja sitä sitten piti pilkata roskaruoaksi. Lapset on aika vilkkaita ja mulla menee paljon energiaa pelkkään vahtimiseen ja yritin päästä  välillä ruoanlaitossa helpommalla. Niin ja itse todellakin kustansin kaikki syömiset ja askartelutarvikkeitakin, mitään "palkkaa" en toki saanut.

ap

Mikä pakko sinun olisi hoitaa? Ja miksi keksiä tekosyitä? Seuraavan kerran kun kysyt sanot vain ettet hoida enää, kun et kuitenkaan hoida tarpeeksi hyvin. Tai tuovat sitten omia ruokia mukaan, vaikka pakastettuna että lämität sit vain 100% vanhempien hyväksyttämää ruokaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

ap

Vaikutat aika kiltiltä ihmiseltä, jonka on vaikea sanoa ei. ( "seuraavalla kerralla tekisi mieli kieltäytyä...") Kyllä sinulla on täysi oikeus sanoa EI. Valitettavasti liian kiltit ihmiset saavat aina kuraa niskaansa, kun ne kuitenkin suostuvat. Vaadi vähän kunnioitusta itsellesi. Laita rajoja. Sitten sinua harmittaa jälkeenpäin vähemmän.

t. itsensä kirjoituksestasi tunnistanut

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

ap

Minkä takia sinun tulisi myrkyttää mielesi sillä tulevalla seuraavalla kerralla?

Ilmoita kylmästi, että juna meni jo.

Erinomaisten kaikkitietävien vanhempien tulee hoitaa itse jälkikasvunsa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

ap

Puhu asiasta suoraan. Muuten jää ikävä olo koko hommasta. Totta kai toisten lasten vahtiminen on raskasta, se on aivan ymmärrettävää. Omat on aivan eri asia. Ja eiköhän ne vanhemmatkin joskus jotain "roskaa" syötä.

Vierailija

Kuulostat vätykseltä, ap. Jos lasten hoitaminen ei ole sinusta palkitsevaa, kieltäydy suoraselkäisesti. Minä en ole koskaan hoitanut lapsia enkä hoida, ja tuntuisi ihan mielipuoliselta alkaa selittelemään asiaa valheilla.

Vierailija

Huhhuh, kun omia koiriani annan hoitoon niin vien ruuat mukanani ja pidän huolta ettei mitään tarvitse omalla rahalla ostaa. Yleensä pyrin myös varmistamaan, että hoitaja saa joko rahallisen tai jonkun muun korvauksen. 

Miksi lapsien kohdalla ajatellaan että pitää toisen tehdä kaikki? Viisi kertaan päivässä ruokaa, pesut, itkut, leikit yms. Vanhemmat voisivat vaikka laskea huvikseen paljon sellaisne hoidon järjestäminen ammattilaisilla maksaa. Ja onko se tosiaan niin vaikeaa viedä ruokakassillinen lasten mukana? Tai vaikka iso annos sitä ruokaa mitä haluaa heidän syövän? 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat