kauhean sitkeä ientulehdus

Vierailija

Eli mulla on olkut tossa parin vierekkäisen hampaan kohdalla ientulehdus jo pari viikkoa.
Olen kyllä joka aamu ja ilta harjannut hampaat huolellisesti varsinkin sieltä kohtaa (vaikka verta tuleekin ja sattuu kunnolla :'( ), mutta ei tunnu auttavan. Eikö toäuollaisen pitäisi lähteä muutamassa päivässä huolellisella pesulla?
Ikenet jo vetäytyneet jonkin verran ja pelkone että kohta alkaa hampaat heilua.

Kommentit (8)

Vierailija

Minulla haisee yksi kaikkein taaimmainen (onko oikea sana, mutta se joka on viimeinen poskessa) hammas tai sen ympäristö pahalle. Eli huomaan sen, jos painelee paperilla ja haistaa paperia. 

Verta ei tule eikä ole kipeä. Mitäs tässä tapauksessa tekisin? Hammaslääkäriinkö? Lähipiiri vakuuttaa, ettei hengitys kuitenkaan haise eli on niin paikallinen juttu kuitenkin. Haju on sellainen lievä viemärin haju, erittäin epämiellyttävä siis. 

Osaako tämä samainen suuhygienisti sanoa jotain tähän? Jos, niin kiitos paljon. 

Vierailija

Lievä ientulehdus yleensä talttuu jos hampaiden pesun yhteydessä käyttää jotain suuvettä. Niitä saa marketeista. Liian kovalla harjalla harjaaminen/ tai ylipäätään liian kova painaminen harjauksen yhteydessä, saa ikenet vetäytymään jolloin hampaan kaula tulee esiin. Sama seurauksena myös jos hampaisiin on pinttynyt hammaskiveä. Ap kannattaa joka tapauksessa varata aika hammaslääkäriin juurikin siihen hammaskiven poistoon. Hammaskiveä ehkäisee parhaiten käyttämällä pesujen yhteydessä hammaslankaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minulla haisee yksi kaikkein taaimmainen (onko oikea sana, mutta se joka on viimeinen poskessa) hammas tai sen ympäristö pahalle. Eli huomaan sen, jos painelee paperilla ja haistaa paperia. 

Verta ei tule eikä ole kipeä. Mitäs tässä tapauksessa tekisin? Hammaslääkäriinkö? Lähipiiri vakuuttaa, ettei hengitys kuitenkaan haise eli on niin paikallinen juttu kuitenkin. Haju on sellainen lievä viemärin haju, erittäin epämiellyttävä siis. 

Osaako tämä samainen suuhygienisti sanoa jotain tähän? Jos, niin kiitos paljon. 

Sinunkin kannattaa käydä hammaslääkärillä. Pahanhajuinen hengitys voi myös olla seurausta liian vähästä nesteiden juomisesta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat