Lähtisikö masennus lopullisesti

Vierailija

Jos rupeaisi suorittamaan elämää täydellisesti. Huolehtisi liikunnasta, unesta ja ruuasta. Pitäisi kodin aina siistinä jne. Tekisi heti rästityöt. Lähtisikö masennus, paniikkihäiriö, uupumus jne pois.

Kommentit (11)

Vierailija

Riippuu vakavuudesta ja syystä. Tuolla saisit alakulon ja elämänhallinnan vaikeuksista johtuvan turhautumisen tai ahdistumisen hoidettua. Aivokemiallisista syistä johtuva... Ei niin helposti. Tosin, itse pahoin masentuneena kyllä se sielu lepää paremmin siivotussa ympäristössä kun laskut on maksettu. Se on sitten eri asia kykenenkö siivoamaan tai maksamaan laskuja vaikka rahaa olisi tilillä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vakavuudesta ja syystä. Tuolla saisit alakulon ja elämänhallinnan vaikeuksista johtuvan turhautumisen tai ahdistumisen hoidettua. Aivokemiallisista syistä johtuva... Ei niin helposti. Tosin, itse pahoin masentuneena kyllä se sielu lepää paremmin siivotussa ympäristössä kun laskut on maksettu. Se on sitten eri asia kykenenkö siivoamaan tai maksamaan laskuja vaikka rahaa olisi tilillä.

Tämä on hyvä vastaus, olisin itse vastannut samalla tavalla.

Vierailija

Ei. Sinun pitää alkaa keskittyä hetkeen. Keskity siihen mitä teet ja tunnet nyt. Mieti miksi. Pidä itseäsi kuin kukkaa kämmenellä ja luota vaistoihin.
Kemiallisessa masennuksesta auttaa lääkehoito ja tämä, elämäntapamasennuksessa ei aina tarvita lääkkeitä. Voimia.

Vierailija

En usko että pahentaisi ainakaan sitä. Liikunta poistaisi stressiä ja illalla nukuttaa paremmin jolloin unet ja lepo olis hyviä ja syviä. Muu tunne elämänhallinnasta poistaisi taas epäonnistumisen tunteet ja itseään inhoasi vähemmän. Ajatuksena kaunis mutten luottaa siihen että masistelija jaksaisi ylläpitää tota kovin kauan.

Terkuun: 2x masistellut.

Vierailija

Ei välttämättä. Mulle aina ihmetellään että miten voit muka olla masentunut, kun sulla on aina täydellisen huoliteltu ulkonäkö, siisti asunto, opinnot kunnossa, poikaystävä, syöt terveellisesti. Ärsyttävää, kun ihmiset vähättelee, kun musta ei ulospäin näy masennus. Suuri osa mun ongelmaa on että vaadin itseltäni jatkuvasti täydellisyyttä ja koen jatkuvaa ahdistusta jos kaikki mussa ei ole täydellistä.

Vierailija

Mä sairastuin nimenomaan ylisuorittamisen kautta. Piti urheilla paljon ja monipuolisesti, syödä vain vähäsen mutta terveellisesti, pyrkiä laihduttamaan vaikka olin laiha, opinnot ja itsensä kehittäminen piti olla 10+, piti olla sosiaalinen ja hauska, tehdä hyvää ruokaa ja hifistellä, lukea sivistävää kirjallisuutta ja tehdä kaikki oikein niin kuin. elämäntapaoppaissa.

Eikä mulla ollut hyvä olo, vaikka liikuin säännöllisesti ja söin.

Vierailija

Mulla auttoi laihdutus ja sitä kautta tullut hyvän olon tunne ja energisyys. Tosin  masennuin erosta ja lihomisesta. sain itsetunnon takaisin laihduttamalla ja sitten jaksoin hoitaa kaikki muutkin asiat, kun mieliala parani.

Vierailija

Eikös sen täydellisen elämän tavoittelu nimenomaan aiheuta masennusta?

Elä päivä kerrallaan hyvin ja hyväksy se, että teet virheitä. Kukaan ei ole täydellinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eikös sen täydellisen elämän tavoittelu nimenomaan aiheuta masennusta?

Elä päivä kerrallaan hyvin ja hyväksy se, että teet virheitä. Kukaan ei ole täydellinen.

tuntuu että tuon halusinkin kuulla, mutta mietin että kuin paljon masennuksesta on omalla vastuulla.

sairastuminen tuntuu niin epäreilulta. Olen joutunut taloudellisiin vaikeuksiin sairastumisen takia. Ystäviä ei juuri ole. Sairaslomia on kertynyt paljon. Olo on välillä huono. Ajattelen olevani taakka. 

Ap

Vierailija

Tätä juuri tarkoitin. Kaikki lähtee oman itsensä hyväksymisestä. Meitä yritetään tunkea johonkin "ihannemuottiin", jota ei ole edes olemassa.

Mitä iloa siitä syntyy, jos kaikki ovat samanlaisia? Erilaisuus on voimaa ja persoonallisuus on rikkautta.

Olkoon voima kanssasi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat