Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä matkatoimisto edullisin?

Vierailija

perhelomaa suunnitelemassa ensi kesäksi, kohteena Kreikka, Espanja tai vaikkapa Kroatiakin. All inclusive, heinäkuu, vanhemmat ja kolme lasta, 1,12 ja 13-vuotiaat. Hinnat kipuaa noin 3000€/viikko /koko porukka, eikö oikeesti löydy halvemmalla?

Kommentit (8)

Vierailija

Eikö kannattaisi vuokrata talo ja lennot erikseen? Ei niitä all inclusiveja puoli-ilmaiseksi saa, teillähän on iso porukka lähdössä ja pahimpaan sesonkiaikaan.

Matkustan

Itse olen käyttänyt Finnmatkat ja Tjäreborg. Hyödyntäen tarjouksia.  Heinäkuu on kallis lomakuukausi. Se pitää huomioida. Kannattaa ottaa joitain kohteita seurantaan. Ja muistaa, että niitä tarjouksia tulee.

Itse matkustan paljon ja tarjouksista tulee ostettua matkat. Harvemmin on täyttä tai liki täyttä hintaa maksanut.

Kannattaa varata muutamalta toimistolta uutiskirje, liittyä faceen.

Vierailija

Itse varaamalla voi toki olla halvempi. Esim. alla inclusivessa lapsista otetaan helposti joku 70% aikuisen hinnasta eli 500-800 Euroa. Ja sehän ei oikeasti sisällä kuin lennot monissa tapauksissa. Hotellit ei läheskään kaikki ota esim. alle 12-vuotiaista lapsista mitään lisähintaa, jos huoneluokka ei kasva. Toisaalta te tarvitsette toki isomman huoneen, koska teitä on viisi.

Mun mielestä 3000 Eurolla löytää kepeästi matkan tuohon aikaan ja vielä hyvään hotelliin all inclusivella.

Matkatoimistojen hinnoista sitten... Niitä on vaikea vertailla, koska toisten 3-tähteä on vähemmän kuin toisten. Täytyisi olla sama hotelli, jota verrataan. Takavuosina huomasin, että toinen matkatoimisto saattoi antaa 5-tähteä ja toinen 4-tähteä tai toinen 3-tähteä ja toinen 4-tähteä. Sitten sekin vielä, että mitä hintaan kuuluu: kuuluuko ateriat lennolla (ne maksaa maltaita) vai kaipaako sellaisia edes. Entäs lentokenttäkuljetukset? Ja jotkut tykkää lentää Finskillä, joillekin riittää, mikä vaan. Ei noissa toimistoissa mun mielestä oikeasti hintaeroa ole, jos otat saman hotellin ja samat palvelut lennolla + bussit. Me taas käytetään halvempia, koska ei välitetä lentokoneruuasta ja auto vuokrataan aina kentältä, joten matkatoimiston kuljetusta ei ole käytetty 10 vuoteen, vaikka olisi tarjolla.

Vierailija

Suosittelisin kyllä yhdeksi vaihtoehdoksi Turkkia. Turkin AI-hotellit on tosi hyviä ja samalla rahalla saa enemmän. Olin itse kesällä omatoimisesti hyvässä vesipuistohotellissa Belekissä ja lapset rakasti sitä! Aivan ihana paikka ja uima-altaat huikeat huikeine laskuineen.

Esim. Nazarilla ja Finnmatkoilla on noita vesipuistopaikkoja ja ne kyllä olisi tuollaisille 12-13 -vuotiaille kuin nappi silmään.

Esimerkki:

http://www.nazar.fi/hotelli/aqua-fantasy/

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat