Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toisenlaiset äidit 14.10

Vierailija

Herättääkö ajatuksia?

Kommentit (12)

Vierailija

Paluu oman esikoisen odotusaikaan. Minulla ei ollut masennusta mutta samojen juttujen ja pelkojen kanssa taistelin kuin tuo äitikin.
Kaikkea hyvää heille.

Vierailija

Ihanaa, että tuo varaäiti on olemassa. Saattaa olla, että on pelastanut Lolan elämän olemassaolollaan.

Vauva on suloinen :)

Vierailija

Tosi hyvät tukitoimet on ainakin saanut, mikä on hieno asia. On kuitenkin ihan älyttömän rankkaa miehelle olla se perhettä kannatteleva vahva tukipilari. Toivottavasti lapsi ei tule kärsimään äitinsä sairaudesta vaan äiti jaksaisi tulevaisuudessakin olla tasapainoinen ja turvallinen vanhempi.

Vierailija

Aikamoista vuoristorataa mielialojen suhteen. Mies myös terapian ja tuen tarpeessa kun elää arkeaan voimavarojensa äärirajoilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Paluu oman esikoisen odotusaikaan. Minulla ei ollut masennusta mutta samojen juttujen ja pelkojen kanssa taistelin kuin tuo äitikin.
Kaikkea hyvää heille.

Samoin.

Ensimmäistä kertaa porasin koko ohjelman ajan. Ja ensimmäistä kertaa ohjelman äiti ei mitenkään ärsyttänyt. Vauvan isä oli tosi ihana, toivottavasti hän jaksaa tukea perhettään ja saa itsekin apua. Varmasti on hänellä(kin) rankkaa.

Lola / Toisenlaiset äidit

Uskallauduin vihdoin ja viimein vilkaisemaan mitä meidän perheestä on nettiin kirjoiteltu. Täytyy sanoa, että yllätyin kun vastaanotto ei ollutkaan 'lynkataan se' -meiningillä. Haluan kiittää teitä kaikkia kommenteistanne, lämmittää sydäntä saada näin paljon positiivista palautetta!
Ja mitä spekulointiin tulee voinnistani sekä liittyen perheeseeni, voin hieman valoittaa nykytilannetta. Minulla on yhä kiinteä hoitokontakti, missä käyn läpi masennustani sekä sitä mitkä kaikki asiat veivät minut siihen pisteeseen, että romahdin. Hoito on ollut riittävää ja tehonnut, koen olevani paljon pirteämpi ja tulevaisuuskin näyttää pitkästä aikaa siltä, että sillä olisi minulle jotakin tarjottavaa! Matias kävi muutaman kerran myöskin keskustelemassa omasta voinnistaan ja kokemuksistaan raskausajalta, mutta tuli siihen lopputulokseen, että on enemmänkin unen kuin terapian tarpeessa; joten unet hänelle suotiin. Pikku-Mini (a.k.a Mini tai Mousse) on kasvanut ja kehittynyt ihan silmissä! Minulla ja tytölle on myöskin ihan erityinen side, ja toivon ettei se koskaan katkea! Vaikka ohjelmassa kerroin avoimesti ja kiertelemättä tunteistani, niin näyttää nyt suurin osa peloistani jääneen taka-alalle; rakastan niin paljon tuota pikkuista Neiti Tempperamenttia, etten ikinä voisi uskoa että hänelle tapahtuisi mitään pahaa minun -tai Matiaksen- toimesta. Olen rakastunut ja ikionnellinen!

Kiitos teille kaikille, jotka kuljitte tunnin mittaisen matkan kanssamme 14.10:ttä! Matkan ei vielä tarvitse kuitenkaan päättyä. Mikäli olette kiinnostuneita seuraamaan meidän perheen arkea sekä kuulemaan enemmän menneisyydestäni sekä tulevaisuuden suunnitelmistani, niin seuratkaa facebookkiani. Olen vielä tämän vuoden puolella julkaisemassa blogini, mikä mm. painottuu edellä mainittuihin asioihin sekä puhtaasti tarjoamaan vertaistukea ihmisille, jotka ovat kärsineet/kärsivät samanlaisista asioista kun itse olen kärsinyt/kärsin vieläkin. Muistakaa myös vilkaista Toisenlaiset äidit -facebook-sivut, siellä on terveisemme heti ohjelman jälkeen sekä perhekuva meistä kaikista.

Ollaan ihmiset kuulolla ja nöyrimmät kiitokset vielä teille! :)

Terveisin,
Lola Pirttijärvi

Facebook: https://m.facebook.com/lolanius
Instagram: llloullou_

Lola / Toisenlaiset äidit

Pakko kommentoida sen verran, että kyllä Matias on puhelias. Itseasiassa yhtä puhelias kuin minä, ellei puheliaampikin. Jostain syystä tiimi Toikkareissa oli päättänyt editoida Matiaksesta tuppisuun ja ohjelman loppupuolella Matias oli jo niin väsynyt, ettei hänen haastatteluistaan tahtonut tulla mitään. Ehkä saatte myöhemmin tutustua pirteään ja 'räpätäti-Matiakseen'. ;)

Vierailija

Ai tämä olikin uusinta viime vuodelta... Katsoin nyt tämän jakson ja täytyy sanoa, että aivan ihana perhe! Toivon heille vilpittömästi kaikkea hyvää. Toivottavasti mies jaksaa olla vaimonsa tukena mikäli masennusta vielä ilmenee. Sairastan itse masennusta enkä voi kuvitellakaan millaista olisi elää pienen vauvan kanssa ja samalla yrittää saada itseään kuntoon... Toivottavasti jaksavat yhdessä vaikka joskus tuleekin niitä alamäkiä.

Vauva oli tosi suloinen :) Jaksamista Lola sinulle, jos näet tämän viestin ja onnellisia hetkiä teille kaikille.

Vierailija

Vanha jakso, jonka itse vasta tänään katsoin jostain uusinnasta. Ihana pari. Masennus on vaikea juttu, joten surullista, jos suhde ei sitten kestänyt. Mutta äitiys on kai hyvin Lolalla mennyt, vai?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat