Narsistiäitini teki minusta lihavan.

Vierailija

Olen lihava ja mietin usein, miksi en pysty syömään normaaleja määriä. Yksi syy lihavuuteeni on narsistiäitini, joka halusi minusta lihavan voittaakseen minut laihuuskilpailussa. Äitini sai minut paniikin valtaan jo ala-asteikäisenä kauhisteluillaan, kuinka paljon syön ja että minusta tulee väistämättä lihava aikuisena. Näin kävi. Ala-asteikäisenä olin kuitenkin laiha ja urheilukilpailuissa sain usein kuulla aikuisten puhuvan laihuudestani. Nämä puheet kuultuani jäin hämmentyneenä miettimään, että enkö olekaan lihava. Sain toivoa. Joskus kun olen laihduttanut, äitini on sanonut jotain halventavaa, esimerkiksi että pian lihot kaikki takaisin ja että sinä raukka olet perinyt minun lihavuusgeenin, voi voi kun olisit yhtä hoikka kuin naapurin tyttö. Jälkeenpäin valokuvista voi nähdä, että olin huomattavasti hoikempi kuin naapurin tyttö. Haluaisin nyt 4-kymppisenä laihtua äitini vastusteluista huolimatta.

Kommentit (4)

Vierailija

Haluaisin nyt 4-kymppisenä laihtua äitini vastusteluista huolimatta.

Kuules, mitäpä jos nyt laittaisit elämäsi remonttiin niin äitisi kuin syömistottumustesi osalta! Olet jo tarpeeksi aikuinen tekemään omat päätöksesi ja laihduttamaan juuri sinulle sopivan määrän. Jos äitisi vastustelee, niin anna sellaisen puheen mennä kuuroille korville. Olethan itsekin jo tajunnut, missä on vika. Ehdottaisin myös hakemaan tukea ulkopuolelta, jottei äitisi pääse taas musertamaan laihduttamistasi.

Tsemppiä! Toivottavasti saat kilot karistettua :)

Vierailija

Olisiko sinulla varaa terapiaan? Ennen kaikkea sinun mielestähän se äiti pitää saada pois! Kilot kyllä lähtevät pois, kun mieli alkaa vapautua äidistäsi. Todella hyvä että tiedostat, missä mättää, mutta tuollaisista noin syvistän juurtuneista mielen malleista voi olla hankalaa päästä ulos ilman apua. Tsemppiä!

Vierailija

Kuulostaa tutulta. Muistan äitini huomautelleen jatkuvasti painostani ollessani lapsi ja teini. Mielikuvani itsestäni on aina ollut, että olen lihava. Valokuvista näkee, että olen ollut kuitenkin ihan normaali hoikka lapsi.

Vierailija

Olet lihava, koska olet syönyt liikaa tai väärin. Et siksi että joku sanoi jotain tai jätti sanomatta. Siksi ainoa mikä auttaa lihavuuteesi on ruokatapojen ja oman ajattelusi muuttaminen. Ei jonkun toisen ihmisen puheiden alkaminen tai loppuminen. Niin kauan kun etsit syitä ulkopuolelta ja ratkaisuja siihen itsesi ulkopuolelta et pysty koskaan onnistumaan. Sinun on löydettävä ne sisältäsi itsestäsi. Kyetä itse määrittelemään oma ihannepainosi, oikea tapa sinulle syödä. Oikeat ruuat sinulle. Muut sanokoot taikka olkoot sanoneet kauan sitten mitä vaan. Ne ovat menneitä. Menneisyys on kuollut. Tänään on uusi päivä ja se on rakennettevissa juuri sen näköiseksi, kuin sen haluat. Voit laskea sen vanhan painavan matkalaukkusi ja aloittaa vaikka joka päivä uusilla tavoilla. Äitisi sanat ovat vain muistoja päässäsi, joille annat aivan liikaa tilaa ja valtaa. Ne eivät ole luonnonlakeja, joille et mahda mitään.

Oletko ihan varma edes ettei kyseessä ole oikeasti, että äitisi tekosyy sille, että ruoka on hyvää ja tykkäät syömisestä? Niinkuin moni muukin. 0Et vain haluaisi olla lihava, mutta et halua myöntää omien mielihalujesi seurauksia tässä ulkonäkökeskeisessä yhteiskunnassa?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat