Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys lentolipuista ja passista

Vierailija

Okei tää on ehkä vähän idiootti kyskymys, mutta...

Olen lentämässä Norwegianilla. Olen koko ikäni käyttänyt toista nimeäni ja varasin tietysti lipun yhdistelmällä toinen nimi + sukunimi. Nyt kun täyttelen netissä passin tietoja niin siinä sanotaan, että "varmistathan, että matkustajien nimet ovat identtiset passissa olevan nimen kanssa". Siis eihän ne nyt ole ihan identtiset kun lipussa lukee toinen nimi + sukunimi ja passissa etunimi + toinen nimi + kolmas nimi + sukunimi. Päästääkö ne mua nyt koneeseen? 

Kommentit (5)

Vierailija

Ei päästä, lippu pitää muuttaa (maksaa) tai kun kyseessä on halpalentoyhtiö niin voi olla että joutuu ostamaan kokonaan uuden lipun. 

Vierailija

Mun ystävälläni on nimi tyyliä "Tia- Maria Susanna", ja käyttää Susannaa aina eli vaikka Susanna  Virtanen. Ei ole haitannut koskaan.

Vierailija

Kiitos asiallisista vastauksista!

Ihan oikeasti jo säikähdin kun en ole aikuisiällä omin päin lennellyt.

ap

Vierailija

Mua on aina kutsuttu toisella nimelläni, olkoon tässä vaikkapa Pia Katariina. Laitan kaikkiin sellaisiin lomakkeisiin, joissa ei kysytä kaikkia etunimiä, nimekseni Katariina. Jos taas kysytään kaikkia nimiä, laitan tietenkin Pia Katariina. Kutsumanimellä ei näissä virallisissa papereissa ole merkitystä. Sitten kun kysytään henkilötietoja esim. puhelinliittymää, kuntosalikorttia tms. hankkiessa, annan nimet (tai usein katsovat ajokortista), mutta mainitsen virkailijalle, että olen sitten kutsumanimeltäni Katariina, niin ei tule sitten korttiin tai liittymään turhaan se "väärä" nimi.

Netissä lomakkeita täyttäessä tämä saattaa olla vaikeaa, kun ei voi alleviivata kutsumanimeä. Yksi taho ei millään suostunut uskomaan, että olen Katariina, ja kun lähettivät lopulta minulle jäsenkortin, siinä luki sukunimen jälkeen Katariina Pia, eli nimet väärässä järjestyksessä. En jaksanut enää lähteä asiaa korjailemaan.

Suosittelen kaikille antamaan lapselle ekaksi nimeksi sen kutsumanimen, lapsi pääsee niin paljon helpommalla.

Ja kyllä, olen päässyt aina lentokoneeseen nimestäni huolimatta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat