Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinkö mielestänne oikein vai väärin? (3 veen uhma)

Lapset 3,5v ja 6kk
13.10.2015 |

Mieheni sanoo että olin liian ankara, mun mielestä rangaistus oli just passeli.

3,5-vuotiaan tytön pukeminen on jo jonkin aikaa takunnut. Aina kun pyytää pukemaan ulkovaatteet aamuisin päälle niin saa sanoa oikeasti 25 kertaa, muistuttaa ja hoputtaa. Tai yöpaidan päälle pukeminen samanlainen show. Kun ei aina vaan jaksais sanoa. Totesin eilen miehelle että kohta en enää muistuta kahta kertaa enempää vaan kannan tytön pikkupöksysillään autoon ja tanssikoulun pihalle kun ei tunnu menevän perille...

No, tänään kävi niin että piti lähteä tanssitunnille ja sanoin jo tunti ennen lähtöä tytölle että vaihdappas tanssivarusteet päälle, tunnin päästä pitää lähteä. (Ja tähän kohtaan on pakko sanoa että tanssitunti on parasta mitä tyttö tietää!) 5 minuutin päästä muistutin uudestaan, tyttö sanoi ettei tiedä missä tanssivarusteet on. Vastasin että ne on siellä minne ne aamulla laitettiin yhdessä valmiiksi, sängyn päädyssä olevalla tuolilla. Muistutin taas viiden minuutin päästä kun oloasu edelleen päällä. Sitten sanoin sen että jos ei rupea ne vaahteet vaihtumaan niin tanssitunti jää tältä päivältä. Tyttö sai lopulta tanssimekon ja sukkahousut jalkaan mutta yhtäkkiä ei osannutkaan laittaa housuja siihen päälle tai sukkia jalkaan. Juoksi isälleen että auta auta ja kielsin miestä auttamasta koska siellä tanssikoulussa tunnin jälkeenkään ei kukaan olisi auttamassa (paitsi pahis äiti joka tietää että tyttö on osannut pukea jo 1,5 vuotta täysin itsenäisesti, jotain vetoketjuja tai kengännauhoja lukuunottamatta). Isi auttoi housuja jalkaan ja tässä vaiheessa huusin jo eteiseen että nyt loppu se auttaminen kun **** osaa kyllä ihan itse pukea!!!
Lopputulos oli se että mies lähti kaupungille "rauhoittumaan" oltuaan puoli tuntia kotona työpäivän jälkeen, tyttö huusi huoneessaan koska peruin tanssitunnille lähdön kun ei osata vaatteita pukea ja tytön pikkusisko huusi palkeet puhkuen kun jäi tissittely kesken (imetän siis vielä).

Miehen mielestä siis tanssitunnin peruminen oli liioittelua mutta hän ei tunnu tajuavan että täällä talossa ei tapahtuisi yhtään mitään jos olisin joka kerta sukkia laittamassa lapselle jalkaan. Tai sieltä tanssitunnilta ei tosiaan ikinä päästäisi kotiin jos jonkun pitäisi pian neljä vuotias tyttö pukea.

Olenko minä tässä se pahis? :D Vai vain tyhmä äiti. :D

Niin ja joka kerta kun se pukeminen on tapahtunut yhden kehoituksen jälkeen niin kehun kovasti ja kiitän kuinka reipas tyttö on.  :)

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kuitenkin omatoiminen ja taitava tyttö, jos on jo tasan kaksivuotiaasta itse pukenut kaiken. 

Joskus tulee taantumia psyykkisistä syistä ja niistä ei pidä tehdä numeroa. 

Auttaisin vain vaivihkaa vähän ja antaisin lapselle tarvitsemansa huomion. Nyt olet tehnyt koko asiasta valtapelin jankutuksella ja ylivuotavilla kehumisilla, jos menee toisin. 

Voi vain tokaista: "kiva, oletkin jo valmis".... ja jos ei ole, niin rauhallisesti auttaa sitten. 

Kaikesta sitä ongelma pitääkin tehdä... huh, huh. 

Vierailija
22/22 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 v 1 kk ikäinen tyttö, enkä todellakaan vaadi itse pukemista. Vanhempaa lasta autoin aamupukemisessa vielä eskarissakin, koska se nopeutti aamulähtöjä... Hyvin pukee nyt koululaisena itsensä. Ikinä en olisi itse tuossa tilanteessa perunut tanssituntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla