GSM kortilla toimiva perinteinen lankapuhelin lapsiperheeseen?
Kokemuksia? Kotipuhelin kotiin?
Puhelinta olis helppo käyttää kaikenikäisten lasten.
Plussaa ois nyt ainaki se, että puhelin olis aina päällä (kun sitä ei latailla) ja se olisi aina löydettävissä samassa paikassa pöydän päällä. Puhelimeen otettais salainen liittymä ja numero olis vain niillä, joilla tarvii (ettei tarvi pelätä yöllisiä häirikkösoittoja tai puhelinmyyjäsoittoja) ja jotta puhelinta vois pitää äänellisellä 24/7.
Tuon lisäksi jokaisella perheenjäsenellä olisi silti oma kännykkänsä.
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/42524/drghf/Huawei-F615-21-GSM-…
Kommentit (46)
Ja liittymä tietenkin sellainen, johon sisältyy rajattomasti puheluita kuukausihintaan. Ja maksaa varmaan kympin verran vain kuussa silloin. Ku siinä ei ole nettiyhteyttä eikä sellaisesta tartte maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole lankapuhelin.
No, idea samanlainen.
Jos minun jollain tutulla olisi pöytä-GSM ja känny, en keksi yhtään syytä miksi soittaisin pöytäpuhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Jos minun jollain tutulla olisi pöytä-GSM ja känny, en keksi yhtään syytä miksi soittaisin pöytäpuhelimeen.
Idea onkin, että pöytäpuhelin olisi lähinnä ydinperheen käyttöön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Ylimääräinen kuukausimaksu jotta voit soittaa toisella puhelimella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se olisi aina päällä, aina löydettävissä ja myös perheen pienimmät osaisivat sillä soittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se olisi aina päällä, aina löydettävissä ja myös perheen pienimmät osaisivat sillä soittaa
Miksi ei joku 20€ kännykkä joka aina laturista?
Jos niillä lapsilla on omat kännyt niin en ymmärrä minkä ongelman tämä ratkaisisi.
En oikein hahmota puhelimen tarkoitusta, jos kaikilla kerran on myös oma kännykkä. Sitten tuossa olisi ehkä järkeä, jos perheessä olisi kännykättömiä yksin kotona aikaa viettäviä lapsia. Enemmän miellän nuo lankapuhelinta kaipaavien vanhusten puhelimiksi.
Vierailija kirjoitti:
En oikein hahmota puhelimen tarkoitusta, jos kaikilla kerran on myös oma kännykkä. Sitten tuossa olisi ehkä järkeä, jos perheessä olisi kännykättömiä yksin kotona aikaa viettäviä lapsia. Enemmän miellän nuo lankapuhelinta kaipaavien vanhusten puhelimiksi.
Kotona on myös pienempiä lapsia, joilla ei ole omaa kännykkää vielä
Ja kun kännykät laitettu äänettömälle nukkumaanmenoajan jälkeen, lankapuhelimesta saisi kiinni hätätilanteessa tai tärkeässä tilanteessa ydinperhe plus isovanhemmat ja tietyt henkilöt, joille nro annettu.
Minulla on iso talo, jossa on piharakennus ja puhelimia täällä oli 9 kpl, ennenkö menivät mykäksi, kun puhelinyhtiö toi väkisin tänne valokuidun ja vetivät kuparit pois. Itse ostin tuon GSM-sovittimen juuri siksi, että kaikki puhelimet toimivat entiseen tapaan, ja niitä on tottunut käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Ja liittymä tietenkin sellainen, johon sisältyy rajattomasti puheluita kuukausihintaan. Ja maksaa varmaan kympin verran vain kuussa silloin. Ku siinä ei ole nettiyhteyttä eikä sellaisesta tartte maksaa.
Onnea vaan sellaisen löytymiseen. Nykyään kun on lähes kaikissa liitymissä netti mukana, VARSINKIN niissä joissa on rajaton puhemäärä.
Tollahan olisi myös kätevä tarkistaa ovatko lapset kotona sovitusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan sellaisen löytymiseen. Nykyään kun on lähes kaikissa liitymissä netti mukana, VARSINKIN niissä joissa on rajaton puhemäärä.
onko tosiaan näin?
<p>Meillä on käytössä "Saunalahden kotipuhelin" vanhan lankaliittymän tilalla. Liittymä maksaa itsensä takaisin muutamassa asiointisoitossa kuukaudessa (010, 020 numerot) jotka ovat sikahintaisia normikännykällä soitettaessa!</p><p> </p><p>Laitteena meillä on joku Huawein pöytägsm. Koska itse laite ei ole korvalla on säteilyhaittakin pienempi.</p>
Tuollainen lankapuhelimen näköinen pöytäpuhelin voi olla helpompi käyttää 87 vuotiaalle mummolle, mutta onko se helpompi vai hankalampi 5 vuotiaalle? Nykykakarat ovat kännykkänatiiveja, ei heille ole hankala käyttää kosketusnäytöllistä älypuhelinta.
Meillä on yksi vanha luuri aina laturissa ja samassa paikassa, siihen voi soittaa jos haluaa saada jonku kotoa kiinni. Mutta eniten sitä käytetään siihen, että sillä voi soittaa omaan kännykkään, kun ei löydä sitä. Siinä on myös rajoitukset niin että hälyttää vain niillä numeroilla, jotka ovat puhelimen omassa luettelossa, vieraisiin numeroihin tulee suoraan luuria korvaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan päin vastoin. Mahdollisimman halpa kk-maksu, ei haittaa vaikka puhelut olisi vähän kalliita, kun sitä ei luultavasti kuitenkaan kukaan käytä soittamiseen, jos kaikilla on kuitenkin omat puhelimet. Itsellä on jäänyt yksi vanha liittymä, jossa on sika kalliit puhelut, mutta ei lainkaan kuukausimaksua, "kotipuhelimen" liittymä ei siis käytännössä maksa mitään.
Ei tuo ole lankapuhelin.