millä alalla tienaa 3000-5000 e kuussa
Kriteerit:
-ei asiakaspalvelua ainakaan pääsääntöisesti
-ei omaa firmaa
-ei fyysistä työtä
-ei autolla ajoa
Kommentit (21)
Minä tienaan tuon verran tutkijana. Käytän julkisia, enkä omista autoa. Ei koskaan asiakaspalvelua (ehkä kerran vuodessa toimittaja voi pyytää haastatella asiantuntijaa, mutta pynnön voi lähettää eteenpäin kollegalle). Ei omaa firmaa eikä fyysistä työtä.
Minä olen kirjanpitäjä, ja tienaan noin 3500 euroa kuussa nelikymppisenä. Isompi firma, ei mikään tilitoimisto.
It-alalla, mutta kokemusta pitää löytyä +10 vuotta.
t. nörtti
Kaikki mun tuntemat tutkijat joutuu opettamaan ja ovat jatkuvassa apurahakierrehelvetissä. Onnea sulle, jos olet tältä välttynyt.
Mitä tarkoitat asiakaspalvelulla?
IT-alalla kun kokemusta tarpeeksi, mutta jos asiakasprojektille tekee töitä ei voi kokonaan välttyä asiakkaan kanssa kommunikoinnista jne.
Vierailija kirjoitti:
Melkein millä vaan näin 45-vuotiaana. Eli palkka 4100e.
Nostaisikohan työpaikka minun palkkaa kolme tonnia, kun kerron, että av:n mukaan nelikymppisenä pitää saada neljä tonnia työstä kuin työstä?
Haluisimpa vaan tietää miks jokku peukuttaa tätä alas.
Ap en tiiä, mutta samat kriteerit ois mulla. En vaan tiiä onko järkiä enää 30 v lähtä opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
En vaan tiiä onko järkiä enää 30 v lähtä opiskelemaan.
Miksi ei olis? Jos hakee parempaa tulotasoa niin siitä vain! Sisko on lähempänä neljääkymmentä ja aloittaa vuoden alusta uudet opinnot. Samaa on tehnyt muutama muukin sukulainen. Muutoksia ei saa aikaan jos niitä ei tee. Olen itse tuota ikäluokkaa ja todellakin olen hakemassa uuteen kouluun ensi keväänä, menneenä keväänä ei tärpännyt ja täydennyshaussa ei sopivaa koulutusta ollut tarjolla.
Veturinkuljettajilla on kai palkka lähempänä neljää tonnia? Ei asiakaspalvelua, ei autolla ajoa, ei omaa firmaa, eikä kai erityisen fyysistä?
Erikoistuva lääkäri tienaa alasta riippuen 4000 molemmin puolin, mutta opinnoissa pitää olla potilaskontaktissa.
3000+ palkkoihin pääsee myös aika monella akateemisella alalla, DIt, osa tutkijoista, matemaatikot ja AMK-aloista insinöörit ja bioanalyytikot (hyvillä tunneilla) voi tienata sitä 3000
DI ainakin täyttää kriteerit. Tietysti DI voi tehdä asiakaspalvelua vaativia tehtäviä, pyörittää firmaa jne, mutta esim oma duuni on ap:n kriteerit täyttävää. Valmistuin 2v sitten ja palkka 3600e. Toki vientiteollisuudessa työskentelevänä saa näinä aikoina olla onnellinen, että on duunipaikka .
IT ammattilaisista, erityisesti ohjelmoijista on pulaa. Heti liksa ei tietenkään ole huippu, mutta 15v hommia tehnyt ammattilainen tienaa helposti 4500+. Tunnen monia, joiden palkka on yli 6000. Asiakaskontakteja ei välttämättä ole, mutta joustavuutta pitää olla sekä valmiutta oppia koko ajan uutta.
Olen IT-puolen DI, ikää yli 50. Ei asiakaskontakteja ja palkka yli 6500. Miinuspuolena stressaava työ ja hetkittäin pitkät päivät.
Yliopistosta valmistuneet IT-henkilöt tienaavat helposti jo lähtiessään +3000 ja kokemuksen myötä perus projektin vetohommissa noin 4000. Toki vaatii ihmisten kanssa toimimista (jo ihan perus koodarikin joutuu sosiaalisiin tilanteisiin :)
Vierailija kirjoitti:
IT ammattilaisista, erityisesti ohjelmoijista on pulaa. Heti liksa ei tietenkään ole huippu, mutta 15v hommia tehnyt ammattilainen tienaa helposti 4500+. Tunnen monia, joiden palkka on yli 6000. Asiakaskontakteja ei välttämättä ole, mutta joustavuutta pitää olla sekä valmiutta oppia koko ajan uutta.
Ai että pulaa? Ei tasan ole, paitsi erikoisosaajista pitkillä kokemuksella. Perus Javan tai .Netin vääntäjistä on taas ylitarjontaa ihan kauheasti, kun on ollut alalla isojen talojen YT-neuvotteluja niin paljon. EIkä ne uusien palkat isoja ole. Itse olen tehnyt koodausta kymmenisen vuotta, liksa 3300 euroa kuussa. Ihan tavallista tämä.
Se on totta että asiakaskontakteja voi kyllä monessa hommaassa hyvin vältellä. Itse olen suorastaan sosiaalisten tilanteiden pelkoinen, mutta enpä juuri koskaan joudu kellekään puhumaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että pulaa? Ei tasan ole, paitsi erikoisosaajista pitkillä kokemuksella. Perus Javan tai .Netin vääntäjistä on taas ylitarjontaa ihan kauheasti, kun on ollut alalla isojen talojen YT-neuvotteluja niin paljon. EIkä ne uusien palkat isoja ole. Itse olen tehnyt koodausta kymmenisen vuotta, liksa 3300 euroa kuussa. Ihan tavallista tämä.
Se on totta että asiakaskontakteja voi kyllä monessa hommaassa hyvin vältellä. Itse olen suorastaan sosiaalisten tilanteiden pelkoinen, mutta enpä juuri koskaan joudu kellekään puhumaan :D
No, olen mukana IT-alan rekrytoinnissa, joten jotain hajua asiasta on. Tilanne on muuttumassa nopeasti, parempaan. Sun palkan kuuluisi olla n. 4000-4500, jos siis ohjelmoit 10v kokemuksella. Voit tarkastaa TEK:n tilastoista.
Kiitos vastauksista. Rupean tutkimaan mainittujen alojen työnkuvaa ja koulutusta.
Tutkijaksi olen haaveillut, mutta en tiedä olisinko siinä riittävän hyvä = tienaisinko sillä.
Olen lyhyen aikuisikäni ollut asiakaspalvelua vaativissa hommissa ja tahtoisin siksi kokeilla jotain ihan erilaista. En tiedä olenko niinkään nauttinut töistäni, koska ne ovat olleet hieman tylsiä ja puuduttavia. Kaipaan haasteita, jotain ajatustyötä vaativaa.
Minussa on hieman lukutoukan vikaa, joten pitkä koulutus ei ole ongelma. Iltalukio on vasta alussa, mutta motivaatiota riittää lukemiseen.
Kovin fyysinen työ ei onnistu, koska selkäni on huonossa kunnossa ja leikataan pian.
-ap
Ahtaaja, johtaja, lääkäri, putkimies, lakimies
Onhan noita
Tutkijoilla ei yleensä ole kovin hyvä palkka. Lisäksi kilpailu apurahoista on kovaa.
Melkein millä vaan näin 45-vuotiaana. Eli palkka 4100e.