Millaista on opiskella välinehuoltajaksi?

Vierailija

Kuinka pitkiä päiviä? Sisältyykö siihen paljon ryhmätöitä? Onko paljon itsenäistä opiskelua koulupäivän jälkeen?

Kommentit (12)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä ero on välinehuoltajan perustutkinnolla ja ammattitutkinnolla?

KESKITY PERHEESEESI.

Keskity sinä terapiaasi.

Vierailija

Onko välinehuoltajille oma koulutuksensa? Tämä oli mulle ihan uutta tietoa. Jotenkin olin aina ajatellut että työpaikat itse kouluttavat työhön.

ap

Vierailija kirjoitti:

Onko välinehuoltajille oma koulutuksensa? Tämä oli mulle ihan uutta tietoa. Jotenkin olin aina ajatellut että työpaikat itse kouluttavat työhön.

Nykyään lähes mikään työpaikka ei kouluta työhön, paitsi kaupan kassalle ta siivoojaksi pääsee niin. Välinehuoltajan koulutus kestää amiksessa kolme vuotta ja aikuiskoulutuksena 1-2 vuotta riippuen järjestäjästä. Mikäli nyt oikein tajusin. Amikseen en taida enää päästä, kun mulla on lukio käyty ja olen yli 20-vuotias. Enkä kyllä haluaisikaan mennä sinne teinien kanssa kolmeksi vuodeksi.

ap

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään lähes mikään työpaikka ei kouluta työhön, paitsi kaupan kassalle ta siivoojaksi pääsee niin. Välinehuoltajan koulutus kestää amiksessa kolme vuotta ja aikuiskoulutuksena 1-2 vuotta riippuen järjestäjästä. Mikäli nyt oikein tajusin. Amikseen en taida enää päästä, kun mulla on lukio käyty ja olen yli 20-vuotias. Enkä kyllä haluaisikaan mennä sinne teinien kanssa kolmeksi vuodeksi.

Alapeukuttaja saa toki oikaista, jos mulla on väärää tietoa. Tietoahan mä tänne tulin kyselemään :)

Vierailija

Mä opiskelin ammattitutkinnon Turun ammatti-instituutissa. Kesti reilun vuoden. Opiskelu alkoi 4 viikon "suppilovaiheella", jonka jälkeen karsittiin 10 tyyppiä pois, ja sitten alkoi varsinainen opiskelu. Teoria- ja työssäoppimisjaksot vuorottelivat. En ole katunut. Töitäkin sain heti valmistumisen jälkeen.

ap

Vierailija kirjoitti:

Mä opiskelin ammattitutkinnon Turun ammatti-instituutissa. Kesti reilun vuoden. Opiskelu alkoi 4 viikon "suppilovaiheella", jonka jälkeen karsittiin 10 tyyppiä pois, ja sitten alkoi varsinainen opiskelu. Teoria- ja työssäoppimisjaksot vuorottelivat. En ole katunut. Töitäkin sain heti valmistumisen jälkeen.

Kiitos! Oliko opiskelu kovin vaativaa, vai pärjääkö siinä perus-ällillä ja jaksamisella?

ap

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien luonne ei sovellu siihen työhön.

Ei niin, mutta luulisin, että mun soveltuu. En ole kovin tunteellinen. En ala hysterisoimaan, kun näen verta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat