TYKS sype-poli

Vierailija

Onko kenelläkään kokemuksia nimenomaan tyksin sype-polilla käynnistä? Sain ajan suoraan lääkärille, Sektiotoiveeni on ehdoton enkä tule vapaaehtoisesti suostumaan alatiesynnytykseen. Onko psykologi tai rentoutusryhmä pakollinen vai onko joku saanut sektion vain lääkärikäyntien jälkeen? Millaista suhtautuminen on noin yleisesti ottaen ollut? Ja mitäs hankit lapsen kun et uskalla synnyttää- nillittäjiä ketjuun tulee taatusti, niistä mielipiteistä en piittaa ;)

Kommentit (3)

Vierailija

Itsekin halusin aluksi sektiota, mutta kätilön, lääkärin ja psykologin tapaamisten jälkeen päätin kokeilla alatiesynnytystä. Nyt olen taas raskaana ja haluan synnyttää alateitse, lähinnä koska toipuminen oli ainakin ekalla kerralla helppoa. Pelkään etten toipuisi sektiosta läheskään yhtä nopeasti. Muutoin sektio olisi kyllä helpompi ja tuskattomampi synnytystapa.

Varmaan saat sektiopäätöksen ihan vaan lääkärin tapaamisella, ei tarvitse mennä psykologille tms. Saat kyllä sektion jos olet ehdottoman varma että sen haluat etkä koe pystyväsi synnyttämään alateitse.

Vierailija

Olen ihan aikuinen, tasapainoinen ihminen . En ala perustelemaan sen tarkemmin syitä sille miksi haluan sektion. Tiedän hyvin sektion riskit äidille, vauvalle ja miten se vaikuttaa seuraaviin synnytyksiin ja raskauksiin. Tuedän myös alatiesynytyksen riskit vauvalle ja äidille. Voin toki laukata psykologilla ja kätilöllä  jos niin vaaditaan mutta se on ajan haaskausta kaikille osapuolille. Olen jo itsenäisesti hakenut keskustelapua ja ottanut asioista selvää usean kuukauden ajan, mutta alatiesynnytys ei tunnu yhtään mahdollisemmalta vaihtoehdolta. Mukavuudenhalusta tms ei todellakaan ole kyse, tiedän hyvin että sektiosta toipuu pueempään ja on kipeämpi kukn hyvin menneen alatien jälkeen. Kipua en pelkää lainkaan. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat