Outoa käytöstä lastenkutsuilla

Vierailija

Mietin vieläkin viikonloppuisia syntymäpäiviä, joihin lapsen tarhakaveri oli meidät kutsunut. Mukavasti järjestetty ohjelmaa ja leikkejä ja tarjoiluissa ei ollut moitteen sanaa. Omituiseksi tunnelman teki kuitenkin perheen äiti. Hän tuntui suhtautuvan minuun todella kylmäkiskoisesti, vaikka autoin onginnassa ym. Usein myös hän otti puhelimensa esille kun yritin keskustella hänen kanssaan ja ynähteli kyllästyneesti. Tarjoilutkin tarjoiltiin vain lasten puolella. Sain kyllä syödä, mutta vasta viimeisenä. Mistä hänen käytöksensä voisi johtua? Vaiko vain huono päivä?

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oliko teidät molemmat kutsuttu vai menitkö kuokkimaan?

Siis mitä ihmettä. Lapseni oli saanut tarhassa henkilökohtaisen kutsun. Tottakai minä menin mukaan, koska lapseni on 2-vuotias ja sitäpaitsi ajomatkaa yhteen suuntaan melkein tunti.

Vierailija

Mitä tarkoittaa tarjoilu lasten puolella?

Olisiko käynyt niin, että syntymäpäiväkutsujen emäntä oli tarkoittanut kutsua vain lapset ja sinä menit paikalle yllärinä ja äiti meni paniikkiin eikä kehdannut sanoa mitään. Sellainen paniikki ei näy päällepäin hysteriana vaan juuri kuvailemanasi käytöksenä. 

Häntä varmaan jännitti sinun läsnäolo. Hän oli varmasti tarkoittanut, että hän valvoo ja vahtii kaikkia lapsivieraitakin.

Vierailija

No pitikö tuppautua kutsuille, jotka tarkoitettu vain lapsille? Varmaan emäntää sapetti moinen, eikä sen takia sanonut mitään. Suomalaiset eivät pidä varsinkaan kutsumattomista vieraista. 254

Vierailija

Ilmoititko itse jääväsi paikalle, siis etukäteen? Mä en pitäisi yhtään kutsumattomista vieraista. Ihme että valitat vielä viimeisenä syömisestäkin, olisko sun pitänyt ekana päästä hornimaan lasten herkut?

Vierailija

Kuka järjestää 2v ikäisille lastenkutsut ilman vanhempia? En minä ainakaan! Ajatuskin vaikka viidestä vieraasta 2v ikäisestä juhlijasta on kamala. Osa ei osaa tuossa iässä vielä syödä, moni on vaipoissa, yhteisleikit ei oikein onnistu jne.

Meillä maalla aikuiset on tervetulleita lastenkutsuille. Aikuisille on keittiössä omat tarjoilut, lapsille vaikka kuistilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Aikuisille on keittiössä omat tarjoilut, lapsille vaikka kuistilla.

Kiva, että juhlakalu vieraineen laitetaan kuistille, kun muut statistit sitten saava olla pöydän äärellä :D

Vierailija

Kyllä minusta on oletettavaa, että vanhemmat tulevat kutsuille mukaan. Enhän minä edes tunne kutsujen järjestäjää ja mistä sitä nykyään voi tietää millaisia perheitä ihan tavallisessa lastentarhassakin voi olla. Olisin olettanut, että siellä olisi ollut "aikuisten puoli", jossa olisi ollut esimerkiksi tarjoilut erikseen.

Lapsia siellä oli yhteensä 8 ja hekin olivat 2-3-vuotiaita. Miten se tähän liittyy?

Vierailija

Ollaan juhlia aina järjestettyä aljaen 4 v juhlista, vain kerran yksi äiti tuli mukaan kun kutsuttu oli 2 v. Ilmoitti ajoissa eli asia oli ok. Mut kutsut ei ole vanhemmille ellei erikseen sovita.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat