Kattaako ihan normaali tapaturmavakuutus lohjenneen hampaan?

Vierailija

Mulla on mystisesti lohjennut hammas (ei siis mitenkään tapaturmaisesti) niin mahtaako mun vakuutus kattaa sen korjaamisen? (op easy)

(juu oonkin menossa ettimään omia vakuutuspapereja, mutta haluaisin tietää onko jollain omia kokemuksia)

Kommentit (7)

Vierailija

Jos meni siinä hommassa mihin hampaat on tarkoitettu eli syömisessä tai vastaavassa niin ei kata. Jos menit nurin ja löit hampaat suusta, niin kattaa. 

Vierailija

Ei kata itse aiheutettuja. Eli on parasta, että pyydät naapurin apuun. Hän voi kertoa, että sinä putosit katolta, kun liukastuit syksyn lehtiin ja hammas lohkesi siinä.

Kun naapurilla on vakuutusongelmia, sinä autat sitten häntä.

Näin Suomessa tehdään vakuutuspetoksia eikä niistä joudu kiinni, koska tuskin sinä yrität elää niillä vakuutuskorvauksilla. Mutta jos yrität tällaista toistuvasti, vakuutusyhtiöiden tietokoneet seulovat sinut epäiltyjen listalle ja jokaista ilmoitustasi valvoo silmä tarkkana vakuutusyhtiön etsivä.

Vierailija

Mitä syitä voisin keksiä? Kyseessä on alatakahammas. Vaikea löydä se jos kaatuu... En oikeasti tiedä miten se lohkesi, se oli kipeä pari päivää ja sitten kun kielellä sitä hiplasin niin pieni pala lohkesi pois. 

Vierailija

Hammaslääkäri myös arvioi, onko todennäköistä että lohkeama johtuu sepittämästäsi tarinasta tehdessään tapaturmalausuntoa, joka toimitetaan vakuutusyhtiölle.

Vierailija

Ei kata, mutta korjaus ei välttämättä tule kalliiksi. Mulla lohkesi hammas syödessä ja pääsin saman tien julkiselle päivystykseen ja muutamaa viikkoa myöhemmin varsinaiseen korjaukseen. Tosi hyvä ja kokenut hammaslääkäri kaiken lisäksi. Mutta mene heti hammaslääkäriin!! Korjaus on vaikeampaa jos viivyttelet.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat