Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ymmärrän mikseivät miehet hakeudu opetusalalle

sami

Oon tässä treffaillut useampaa naista ja kun tulee puhe koulutukseen ja työhön, opettajan työstäni mainitseminen aiheuttaa hämmentyneen, usein vähän pettyneen reaktion. Monet ovat vielä sanoneet, että luulivat mun olevan raksamies/portsari/poliisi/joku työmies. Tykkään työstäni, mutta ei se korvaa sinkkuuden aiheuttamaa fiilistä. Ehkä pitäisi vaihtaa alaa

Kommentit (13)

Vierailija

Ehkä tapailet vääriä naisia. Monelle varmasti kelpaa oikein hyvin. Minullekin kelpaisi, jos olisin vapaalla jalalla kumppania etsimässä. Ehkä voisit etsiä vähän koulutetumpia, eivät olisi niin raavaiden raksamiesten perään? Opettajanaisista ainakin löytyy sieviä ja sirkeitä.

Vierailija

Ai joku on ollut pettynyt kun vastassa onkin ollut opettaja raksamiehen sijaan? Just. Treffaat vääränlaisia naisia :)

Vierailija

Opettajahan on varsinkin vakisuhteen kannalta ihanteellinen. Jos siis perhettä aikoo perustaa, niin opettaja on puolisona loistava ratkaisu. Ei tartte miettiiä isommin koulujen lomia, eli mihin lapset saa hoitoon, päiväkotien kiinnioloa yms. Opettajpuoliso pääsee useimmin ajoissa kotiin, kerkiää käydä kaupassa ja laittaa ruuan. Toki sit puoliso harvoin pääsee tarhan tai koulun juhliin, ja vanhempainillatkin osuu usein päällekäin. Ja sit matkustetaan perheenä  vain koulujen loma-aikaan, jolloin matkat on kalliimpia. 

Vierailija

Eikäää, ei voi olla etteikö opettaja-mies löytäis kumppania! En oo tälläsestä tapauksesta kyllä kuullu vielä :D Itselle kelpais kyllä ammatin puolesta varsin hyvin, paljon mielummin kuin joku duunari. Tuntemani opemiehet on hauskoja ja sporttisia, empaattisia ja komeita. Tosin tunnen lähinnä luokanopettajia. Aineenopettajista löytyykin sitten myös paljon niitä aika omanlaatuisiaan tapauksia :D Riippuu kai kumpaan lukeudut, mutta aika daijut muijat on sua kyllä tapailleet, jos ton ammatinvalinnan takia torjuvat. Tai sitten haluisivat vain rikkaisiin naimisiin ja toiveet karisee.

sami

Vierailija kirjoitti:

Ai joku on ollut pettynyt kun vastassa onkin ollut opettaja raksamiehen sijaan? Just. Treffaat vääränlaisia naisia :)

Voihan se olla. Tosin näitä naisia on useita, joten ennemmin tuntuu, että oon itse vääränlainen

Mies 29v: Käyn kyllä salilla, mutta terveyden takia enkä esittääkseni miestä. En muutenkaan välitä perinteisistä sukupuolirooleista

Anastasia
Seuraa 
Liittynyt11.10.2015

Mitä ihmettä? Kenen mielestä opettajan ammatti on naisellinen? :D oon aina aatellut sen olevan unisex-ammatti.

Jos ammatti saa naaman nurinpäin, ei henkilö ollut sinun arvoisesi alunperinkään..

A lion never loses sleep over the opinions of sheep.

Vierailija

Anastasia kirjoitti:

Mitä ihmettä? Kenen mielestä opettajan ammatti on naisellinen? :D oon aina aatellut sen olevan unisex-ammatti.

Jos ammatti saa naaman nurinpäin, ei henkilö ollut sinun arvoisesi alunperinkään..

Naismaisesta en tiedä, mutta nykyisin on todella naisvaltainen.

sami

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko noin ajattelevan naisen?

Mitä itse ajattelet naisesta, joka on esim. rakennusinsinööri?

Että on varmaankin kiinnostunut rakennustekniikasta ja valinnut saman alan kuin pappani. En yritä tehdä mitään luonneanalyyseja uravalinnan perusteella. Kunhan toinen tykkää siitä mitä tekee

Vierailija

Ne ovat erittäin tavoiteltuja naisvaltaisella tyaikallaan. Naiset ovat ne ihailullaan jo pilanneet. Niitä on siellä yritetty iskeä. (Samoin kävi vähän mulle miesvaltaisella työpaikalla)

sami

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat erittäin tavoiteltuja naisvaltaisella tyaikallaan. Naiset ovat ne ihailullaan jo pilanneet. Niitä on siellä yritetty iskeä. (Samoin kävi vähän mulle miesvaltaisella työpaikalla)

En väitä etteikö voisi olla mahdollista, mutta omat kokemukset eivät ainakaan tue tätä. Tosin en ehkä haluaisikaan ensisijaisesti viritellä suhdetta samalla työpaikalla olevan kanssa

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat