Mitä tapahtuu jos ottaa 20 panadolia?

Vierailija

20 x 1mg panadolia ja alkoa kylkeen.. mitä tapahtuu ensimmäisenä? 

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

On mahdollista että menee maksa. On myös mahdollista että tulee vaan oksennus. Tai sitten ei mitään. Itse yritin opiskelijana lopettaa elämäni lääkecocktaililla, jossa nautin pullon kirkasta viinaa, parasetamoli-särkyllääkkeitä, aspiriinia ja mummon sydänlääkkeitä. Ei tullut kuin kova krapula....

Vierailija

pääset tutustumaan paikalliseen päivystyskseen. Kannattaa toki käydä tutustumassa, teitä lopetan päiväni panadolilla tyyppejä vierailee usein. Maksa ongelmien lisäksi saat vain kunnon morkkiksen! Sulla on vain yksi maksa, älä leiki sillä..

Vierailija

Tyypillisesti parasetamoliyliannos ei aiheuta halvausoireita vaan ensisijaisesti huonovointisuutta, vatsakipua ja oksentelua. Näitäkin jopa 2 vrk viiveellä. Jos siis aiheuttaa mitään - kyllä niitäkin tapauksia on nähty, että määrä on siinä vaarallisen tienoilla mutta ihminen selviää ohimenevällä maksa-arvojen nousulla. Tai oksentaa lääkkeet pois ennen kuin ehtivät imeytyä. 20g (ei mg) alkaa kyllä olla jo selvästi vaarallinen määrä. Mikäli lääkkeet on otettu ihan äsken, ei kun hiilet perään ja päivystykseen. Voidaan antaa "vastalääkettä", jos ollaan ajoissa. Tai vatsahuuhtelu. 

Jos odotetaan avun hakemista oireiden alkamiseen, on yleensä liian myöhäistä ja pahimmillaan ainoa vaihtoehto on maksansiirto. Tai kuolema. Täysin ilman hoitoa parasetamolimyrkytys tappaa 3-4 vuorokaudessa.  

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kuitenkaan aiheuttaa minkäänlaista halvaantumista tms?

Ei, mutta aika epätodennäköistä on että siihen kuoleekaan. Sen sijaan maksa voi pysyvästi vaurioitua niin, että se toimii riittävästi että hengissä pysyy, mutta että siitä on kuitenkin haittaa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tyypillisesti parasetamoliyliannos ei aiheuta halvausoireita vaan ensisijaisesti huonovointisuutta, vatsakipua ja oksentelua. Näitäkin jopa 2 vrk viiveellä. Jos siis aiheuttaa mitään - kyllä niitäkin tapauksia on nähty, että määrä on siinä vaarallisen tienoilla mutta ihminen selviää ohimenevällä maksa-arvojen nousulla. Tai oksentaa lääkkeet pois ennen kuin ehtivät imeytyä. 20g (ei mg) alkaa kyllä olla jo selvästi vaarallinen määrä. Mikäli lääkkeet on otettu ihan äsken, ei kun hiilet perään ja päivystykseen. Voidaan antaa "vastalääkettä", jos ollaan ajoissa. Tai vatsahuuhtelu. 

Jos odotetaan avun hakemista oireiden alkamiseen, on yleensä liian myöhäistä ja pahimmillaan ainoa vaihtoehto on maksansiirto. Tai kuolema. Täysin ilman hoitoa parasetamolimyrkytys tappaa 3-4 vuorokaudessa.  

kyllä jo 10grammalla saa imeytyessään vakavia vaurioita. Todennäköisesti ensiksi tulee jäätävän paska olo joka pakottaa lähtemään päivystykseen jonka jälkeen nieletkin sitten itse tai nmletkun kautta hiiltä jota oksennat pari päivää ja paska olo jatkuu. Sitten katsotaan missä kunnossa kroppa on

Vierailija

Mistä saa 1 mg panadoleja? Tuskinpa on haittaa jos niitä söisi vaikka kolmekymmentä, annos oisi silti vain 30 mg, normaali käyttöannos kun on se 500-1000 mg.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

20 x 1mg panadolia ja alkoa kylkeen.. mitä tapahtuu ensimmäisenä? 

Panadolia taitaa saada vain 500mg ja 1g tabletteina.

Jos otat 20kpl 1g  tabuja, niin luulatasti koet hitaan ja tuskallisen kuoleman kun sisäelimet sanoo poks muutaman viikon aikana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kuitenkaan aiheuttaa minkäänlaista halvaantumista tms?

Ei, mutta aika epätodennäköistä on että siihen kuoleekaan. Sen sijaan maksa voi pysyvästi vaurioitua niin, että se toimii riittävästi että hengissä pysyy, mutta että siitä on kuitenkin haittaa. 

Todennäköisesti kuolee, kun maksa menee paskaksi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat