Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS arvostelija: Mauri Kunnaksen Suuri Avaruuskirja = tietokirja pojille.

Vierailija

Tyttöjen onkin ihan turha tietää mitään avaruudesta. Keittokirjat ja vauvakirjat riittäkööt heille.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Vitsit, juuri ostin tuon meidän tytölle. Pitää vissiin ottaa pois ja myydä jollekin pojalle. Sääli, tyttö kovasti tykkää tuosta kirjasta.

Vierailija

Minulla oli tuo itsellä ja pidin siitä kovasti. Kuten muistakin Kunnaksista. Omille tytöille olen lukenut ne kaikki moneen kertaan ja he ovat lukeneet niitä itse. 

Vierailija

Milloin päästään tästä ihmeellisestä sukupuolittuneisuudesta eroon? Eräs kaveri kertoi katkerana, miten hänelle ostettiin aina hömppäkirjoja ja kaksoisveljelle tietokirjoja.

Vierailija

Ei se ollut Hesaruin arvostelija, baan kyseessä oli haastateltavan antamat vinkit. Jutussa haastateltiin kahta opettjaa, äitiä ja tytärtä, ja tämä oli äidin Kirsti Mäkisen ( synt. 1939) antama lukuvinkki. Mä luin sen jutun, ja huomasin, mutta annoin ton ikäpolven ihmiselle anteeksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei se ollut Hesaruin arvostelija, baan kyseessä oli haastateltavan antamat vinkit. Jutussa haastateltiin kahta opettjaa, äitiä ja tytärtä, ja tämä oli äidin Kirsti Mäkisen ( synt. 1939) antama lukuvinkki. Mä luin sen jutun, ja huomasin, mutta annoin ton ikäpolven ihmiselle anteeksi.

Anteeksi. siis Hesarin arvostelija... vaan.  Ei pitäis syödä samaan aikaan....

Vierailija

Mun anoppi on tuota ikäpolvea, ja ajatustavat ovat takavuosisadoilta. Ei pitäisi kyllä olla.  Punaiset on tyttöjen vaatteita, pojat saa syödä vatsat täyteen, ja tytölle on parempi naida insinööri kuin olla itse sellainen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on syntynyt 1934 - eikä hän milloinkaan sortuisi tuollaiseen. Itse asiassa hän on huomattavasti valveutuneempi näissä sukupuolineutralius -kysymyksissä kuin tuntuu suurin osa av-mammoista olevan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on syntynyt 1934 - eikä hän milloinkaan sortuisi tuollaiseen. Itse asiassa hän on huomattavasti valveutuneempi näissä sukupuolineutralius -kysymyksissä kuin tuntuu suurin osa av-mammoista olevan.

Mun äiti on näääääin paljon viisaampi kuin sun, vaikka on syntynyt vasta 1950.

Mutta jos haluat multa suosituksia, saatan hyvinkin kertoa pojille erilaisia suosituksia kuin tytölle. Johtuu minun lyhyestä, 15 vuoden elämänkokemuksesta nykyään neljän lapsen vanhempana. Ei tulisi mieleen ehdottaa hyvin mielestään valistuneelle riparin käyneelle teinille "poikien" juttuja, kun kaverinsa on täällä. Tyrmäys tulisi, vaikka seuraavalla hetkellä taas puhuvat, kuinka tyttöjen ja poikien asioissa ei ole eroa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on näääääin paljon viisaampi kuin sun, vaikka on syntynyt vasta 1950.

Mutta jos haluat multa suosituksia, saatan hyvinkin kertoa pojille erilaisia suosituksia kuin tytölle. Johtuu minun lyhyestä, 15 vuoden elämänkokemuksesta nykyään neljän lapsen vanhempana. Ei tulisi mieleen ehdottaa hyvin mielestään valistuneelle riparin käyneelle teinille "poikien" juttuja, kun kaverinsa on täällä. Tyrmäys tulisi, vaikka seuraavalla hetkellä taas puhuvat, kuinka tyttöjen ja poikien asioissa ei ole eroa.

Näin sitä jatketaan vanhoja paskaperinteitä, ja ollaan oikein ylpeitä siitä vielä. Mistäköhän teinisi on mahtanut mallin ottaa?

Vierailija

HS on taas todistanut kuinka pahasti se on jäänyt ajastaan jälkeen. 50-luvun jälkeen ollaan jo päästy muualla siihen, että nainen ei ole sidottu vain lastenhoitoon ja ruoanlaittoon, milloinhan valistus päässee hesariin asti. Miten voi julkaista tuollaisia kommentteja ja väittää olevansa vakavasti otettava lehti, taso on jo iltapäivälehtien alapuolella. Kaikkea haastateltavien sanoja ei ole pakko painaa lehteen, sitä varten on toimittajat, että muokkaavat juttuja.

Vierailija

En ole mikään sadistisen sukupuolineutraalisuuden kannattaja, mutta onhan tuo tietokirja POJILLE aivan vitun älytöntä. Tiedon kun kuvittelisi olevan kaikille hyväksi ja kaikkia varten.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

HS on taas todistanut kuinka pahasti se on jäänyt ajastaan jälkeen. 50-luvun jälkeen ollaan jo päästy muualla siihen, että nainen ei ole sidottu vain lastenhoitoon ja ruoanlaittoon, milloinhan valistus päässee hesariin asti. Miten voi julkaista tuollaisia kommentteja ja väittää olevansa vakavasti otettava lehti, taso on jo iltapäivälehtien alapuolella. Kaikkea haastateltavien sanoja ei ole pakko painaa lehteen, sitä varten on toimittajat, että muokkaavat juttuja.

Molemmilta haastatelluilta oli pyydetty 3 vinkkiä. Ei toimittaja voi mennä muuttamaan haastateltavan sanoja oman maun mukaiseksi. Tai jos haastateltava sanoo jotain, jota toimittja ei itse allekirjoita, niin voiko toimittaja "sensuroida" haastateltavaa?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat