Ostatko luomua?

Vierailija

Jos ostat niin miksi/ miksi et osta? 

Kommentit (13)

Vierailija

Kananmunia ostan. Ja viimeksi Lidlin naudan jauhelihaa luomuna kun oli tullut uutta. Toivon, että eläimille on syötetty terveellisempää ruokaa ja ehkä olotkin inhimillisemmät (?). Mitäs itse ostat?

kk

Minä ostan lapsille juotavan maidon luomuna (aikuiset eivät juo maitoa) ja erilaiset jauhot, kaurahiutaleet ja leseet myös. Luomuhedelmiä suosin, jos hinta on kohtuullinen, niitäkin syövät lähinnä lapset. Joskus luomuleipää, muita maitotuotteita ja kananmunia. Arjessa luomulihaan ja juustoihin ei ole varaa.

Vierailija

Kyllä ostan. Tilamyymälästä saa oikeaa luomua. Jauhoihin, ryyneihin ja hiutaleihin ei ole lisätty säilöntä-, väri-, paakkuuntumisen esto- eikä muitakaan aineita. Liha on varmasti tuoretta. Suosittelen.

Vierailija

En osta. Arvostan enemmän sitä että tuote on kestävän kehityksen tuote ja kepuvapaa.

Ostan siis lähes täysin järkevästi tuotettuja, maukkaita ja laadukkaita ulkomaisia raaka-aineita.

Vierailija

Itse aloin raskausaikana siirtymään luomuun. Nyt ostamme suunnilleen 70% ruuastamme luomuna. Kasviksia pyrimme syömään satokauden mukaan ja mahdollisimman paljon kotimaisina. Ulkomaiset sen sijaan ostamme lähes aina luomuna. Lihaa emme syö.

ap

Vierailija

Maitoa, piimää ja munia säännöllisesti. Kesällä tomaatit, kurkut yms.  ovat luomua, kun itse ne kasvatan. Myös viinin ostan aika  usein luomuna.

Vierailija

Luomu on kaupallinen huijaus. Luomun pientuottaja kulkee pelloilla heinänkorsi suussa keksimässä lasten kanssa nimiä possuille, mutta eihän sieltä tilalta juuri kauppoihin myytävää tule.

Kuka sen luomun sitten kauppoihin tuottaa?! Teollinen maatalous, joka koitaa rimaa hipoen tuottaa teollisen maatalouden turvin ruuan kauppaan vaihtelevasti onnistuen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Luomu on kaupallinen huijaus. Luomun pientuottaja kulkee pelloilla heinänkorsi suussa keksimässä lasten kanssa nimiä possuille, mutta eihän sieltä tilalta juuri kauppoihin myytävää tule.

Kuka sen luomun sitten kauppoihin tuottaa?! Teollinen maatalous, joka koitaa rimaa hipoen tuottaa teollisen maatalouden turvin ruuan kauppaan vaihtelevasti onnistuen.

Tämän tason asiantuntemuksen edessä ei voi kuin vaieta.

Vierailija

Noin 40% ostamastani ruuasta on luomua: maito, ruokakerma, kananmunat, hiutaleet, jauhot, jotkut hedelmät ja vihannekset, liha välillä...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat