Kirppiksellä ei käy kauppa

Vierailija

Nyt harmittaa, kun otin koko kirppispöytää. Pesin ja tutkin vaatteiden kunnon. Mylläsin varastot. Kaikki tuntuu turhalta kun kauppa ei käy...
Hinnat laitoin mielestäni alakanttiin. Yhden talven käytössä olleet luistinet/monot 3e pari. Uuden veroiset Lassie ja Jonathan haalarit 4e. Paidat, housut, mekot yms. 1e. Kaikki yhdellä käytettyjä.
Voihan se olla, että kun tavarat haen pois niin on puolet varastettu.

Kommentit (11)

Kirppishaukka

Nyt jos koska käy kauppa! Lama ajaa ihmiset kirppareille. Ehkä pöytäsi oli turhan täynnä? Aina erikseen lastenvaate- ja aikuistenvaatepöytä, selkeät laput mitä kokoa löytyy!

Vierailija

Häh? Míten se nyt sitten on? Kirpparithan on ollut yksi hyvä kansantaloudellinen mittari DDD. Luotettava sellainen. Taantuman aikaa kirpparit kukoistaa, nousukaudella ne on niin last season. Ollaanko nyt niin aallonpohjassa, ettei ole varaa edes kirppareihin? Vai onko alkanut jo uusi nousu ja siten ei kauppa käyt?

Vai onko ihan huuhaata ja kirpparit kannattaa sittenkin? Pitäisi tietysti saada mielipide kokeneelta kirpparityypiltä. Sellaiset joka on pitänyt kirpparia jo ennen vuotta 2008, siis niinä hyvinä aikoinakin. Ja vielä kun löytyisi ei dementoitunut mummu kertomaan 90-luvun lamasta, et milloin alkoi nousu näkyä kirpparipöydillä.

Vierailija

Oma kokemukseni on täysin päinvastainen. Nyt on oikea kirppisten kulta-aika!

Olin itse Myyrmäen jäähallilla toissa viikonloppuna myymässä ja kauppa kävi älyttömän hyvin! 700€ kahden päivän myyntivoitto, ei huono. Möin siis vaatteita, kenkiä, asusteita ja sisustuskamaa.

Vierailija

Ärsyttää kun en asu enää minkään kirpparin lähellä. En jaksa erikseen lähteä kirppuihin kiertelemään, ennenku on pakko. Siksi on kaikenlainen ostelu vähentynyt muutenkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemukseni on täysin päinvastainen. Nyt on oikea kirppisten kulta-aika!

Olin itse Myyrmäen jäähallilla toissa viikonloppuna myymässä ja kauppa kävi älyttömän hyvin! 700€ kahden päivän myyntivoitto, ei huono. Möin siis vaatteita, kenkiä, asusteita ja sisustuskamaa.

Tohon myyntiin pitää olla ihan älyttömän paljon tavaraa!! Oletko koskaan laskenut paljonko olet maksanut noista kamoista uutena? Monta tonnia, koska myyntihinta on vain murto-osa

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tohon myyntiin pitää olla ihan älyttömän paljon tavaraa!! Oletko koskaan laskenut paljonko olet maksanut noista kamoista uutena? Monta tonnia, koska myyntihinta on vain murto-osa

Tavaraa tosiaan oli älyttömästi, pari matkalaukullista ja monen monta Ikean kassia. Olen itse ahkera kirppistelijä, eli suurin osa myytävistä jutuista oli niin ikään kirppikseltä ostettu (toisinaan jopa halvemmalla kuin mitä itse pyysin). Toki osan vaatteista ostan tietysti uutena ja kirppiksellä pyydän murto-osan ovh:sta. Mutta tämähän se kirppiksen idea onkin :)

Vierailija

No en ole mummu, mutta 90-luvulla tuli jonkun verran myytyä vaatteita ja muita kamoja, menivät muistaakseni ihan hyvin kaupaksi. Ei ainakaan jäänyt mitenkään negatiivista mielikuvaa asiasta. Nyt kesällä laitoin pojan pieneksi menneitä vaatteita ja kenkiä, tosi hyvä kuntoisia, yhdellä lapsella olleita ja hyvä laatuisia vaatteita. Hinnoittelin tosi maltillisesti, 2-4 euroa (ostohinta 4 euron vaatteissa ollut 27-40 euroa) ja osa oli tosiaan sellaisia etteivät olleet ollut päällä kertaakaan (sukulaiset ostaneet valmiiksi liian pieniä) tai vain muutaman kerran päällä. Seassa oli muutama kauhtunut paita, joista arvelin etteivät varmaan mene, niin laitoin hinnaksi euron tai 50 centtiä. Ne kauhtuneet meni ensimmäisenä. Laadukkaat vaatteet seisoivat ja suurin osa jäi myymättä. Tuotto oli vähän yli satasen kahden viikon ajasta. Ei kyllä maksanut vaivaa. Joka päivä oli pakko käydä pöytä siistimässä koska ihmiset mylläsivät pöydän sekaisin ja kuljettelivat vaatteita pitkin kirpparia. En pitänyt pöytää liian täytenä vaan kiinitin huomiota että olisi helppo katsella vaatteita, mutta ei se auttanut mylläyksen estoon ollenkaan. Hävikkiä tuli pari vaatetta, mutta hankala sanoa, oliko joku ne pöllinyt vai kuljetellut vain johonkin muuhun pöytään. Tietysti yritin katsella löytyisikö niitä, mutta se oli kuin neulan etsimistä heinäsuovasta. Täytyy sanoa että en ala tuohon rumbaan uudelleen. Eikä se lomien loputtua olisi mahdollistakaan käydä joka päivä pöytää siistimässä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat