Ikuisuusaihe: Miehen rahat...
Vakiintunut parisuhde jo 6v. yhdessä, janaimisiinmeno ajankohtainen. No mutta.. Kuka kustantaa? Mies on hyvätuloisessa työssä, minä opiskelija. Mies ei suostu maksamaan häitä! Ja rahaa siis on, 500k. Avioehto myös tulee meille, miehen vaatimuksesta. Onko tämä nyt ihan oikein? Itselläni ei ole varaa häitä maksaa mutta mies on ehdoton. Hänen rahoillaan ei juhlita..
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakiintunut parisuhde jo 6v. yhdessä, janaimisiinmeno ajankohtainen. No mutta.. Kuka kustantaa? Mies on hyvätuloisessa työssä, minä opiskelija. Mies ei suostu maksamaan häitä! Ja rahaa siis on, 500k. Avioehto myös tulee meille, miehen vaatimuksesta. Onko tämä nyt ihan oikein? Itselläni ei ole varaa häitä maksaa mutta mies on ehdoton. Hänen rahoillaan ei juhlita..
Häät maksetaan yhdessä, kuinka voit edes olettaa, että miehesi maksaisi ne yksin.
Fiksu mies kun avioehdon haluaa, on ilmeisesti jo huomannut mikä olet naisiasi...
No jos sitä rahaa oikeasti noin paljon makaa tilillä niin olettaisin että mies maksaa häät. Jos minulla olisi tuon verran käytettävissä ja miehellä ei ollenkaan niin varmasti maksaisin.
Vierailija kirjoitti:
Tee avioehto kuitenkin sillä tavalla että se koskee ennen avioliittoa hankittua omaisuutta, ei sen aikana. Ja että se on voimassa avioeron tullessa, ei kuolemantapauksessa.
Juuri näin. Ja lisäksi molemminpuolinen samanlainen avioehto, ei vain miehen. Sen tulee koskea myös tulevia perintöjä. Jos itse perit jotain, et varmaan halua miehesi saavam puolet perinnöstäsi mahdollisrssa erotilanteessa, ja sinä et saa vastaavaa mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee avioehto kuitenkin sillä tavalla että se koskee ennen avioliittoa hankittua omaisuutta, ei sen aikana. Ja että se on voimassa avioeron tullessa, ei kuolemantapauksessa.
Mitä jos mänisit ite töihin ja lopettaisit muiden rahojen kuolaamisen. Vai ovatko aivosi perseessä ja tisseissä?
Opiskelen ja aion myös valmistua ammattiin. Sitten menen töihin. Mutta häät on jo ennen sitä. Ap
Ei häitä voi olla ellei ole maksajaa. Siitä on lähdettävä. Morsiamen vanhemmat se maksaja ei ole.
Ei siis häitä
Ethän halua olla nainen jota mies ohjailee ja alistaa jatkossa rahalla?
Jaahas, prinsessa haluaa leikkiä prinsessaa. Mene pankkiin ja ota häälainaa, ihan henkilökohtaisesti osuutenasi. Pistätte kulut puoliksi, kun olette sopineet järjestelyistä kustannuksineen. Mieti myös, paljonko näytelmään kannattaa panostaa - muistaen senkin että avioliitoista puolet loppuu eroon. Kummankaan vanhempien rahoja ei nykyaikana tämmöiseen kannata sotkea. On vielä nekin mahdollisuudet, että vain jatkatte tai ette jatka entisellään.
kai nyt jonkinlainen kompromissi pitäisi olla häiden maksamisesta. ja tulevaisuudensuunnitelmat kanssa aika yhtenevät. onko miehesi superpihi kaikessa? mitäs jos tulee lapsia joskus sinäkö joudut kaikki lasten kulut maksamaan?
Minulla on vain yksi neuvo: Juokse kun vielä voit. Miksi menisit NAIMISIIN miehen kanssa, jolle et ole sen arvoinen, että hän voisi käyttää esimerkiksi 1% omaisuudestaan teidän häihinne? Voin luvata ettei tilanne siitä naimisiin menemällä muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö pääse naimisiin ilman häitä, jotka maksaa? Häät vai naimisissa olo, kumpi painaa vaakakupissa?
Mies on jo laatinut oman vieraslistansa, n. 40 vierasta hänen puoleltaan kutsutaan eli juhlat pidetään. Mun puolelta sitten saman verran.. Ap
Siis niiku mitä? Mies kutsuu porukkaa, muttei halua maksaa mitään? Voi jeesus mihin kakkaan sinäkin oot itses ap nyt tunkenu! Oikeesti, mieti nyt kun vielä voit!
Miehen vanhemmat on sanoneet että kustannukset hoitaa morsian+morsiamen suku ja sitä mies nyt inttää vaan, vaikka itse on rikkaampi kuin mun perhe.. Ap
Kuulepa nyt. Mikäli sinä maksat, niin häät vietetään toki sinun budjetillasi. Maistraatissa ihan normivaatteissa ja vaikka hampurilaiselle ennen sitä. Maistraatti tarjoaa viran puolesta todistajatkin. Mies voi kutsuvieraansa työntää hanuriinsa, jos ei heidän kestitsemistään kustanna. Sinänsä, ei ole aviomiesainesta, jättäisin.
Miksi teidän pitää nyt olla menossa naimisiin? Jos mies ei halua maksaa eikä sinulla ole varaa ja kuitenkin haluatte muutakin kuin maistraattivisiitin, ei häiden aika ole nyt. Tuon miehen kohdalla häiden aika tuskin on milloinkaan. Avioliitto ei sovi noin itsekkäille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö pääse naimisiin ilman häitä, jotka maksaa? Häät vai naimisissa olo, kumpi painaa vaakakupissa?
Mies on jo laatinut oman vieraslistansa, n. 40 vierasta hänen puoleltaan kutsutaan eli juhlat pidetään. Mun puolelta sitten saman verran.. Ap
Siis niiku mitä? Mies kutsuu porukkaa, muttei halua maksaa mitään? Voi jeesus mihin kakkaan sinäkin oot itses ap nyt tunkenu! Oikeesti, mieti nyt kun vielä voit!
Miehen vanhemmat on sanoneet että kustannukset hoitaa morsian+morsiamen suku ja sitä mies nyt inttää vaan, vaikka itse on rikkaampi kuin mun perhe.. Ap
Sanopa sille miehelle, että tuota vanhaa perinnettä "sulhasen vanhemmat maksaa kihlajaiset, morsiamen vanhemmat häät" ei ole noudatettu enää aikoihin. Tuo on ajalta, jolloin naimisiin mentiin nuorena, naimisiin mentiin vain kerran ja naimisissa oltiin, kunnes kuolema erotti. Lisäksi se on ajalta, jolloin ei vielä ollut mitään bridezilloja vaan morsiamen suku tosiaan talkoovoimin järjesti lohikeitot tai karjalanpaistit ja morsiamen isä teki kaljat ja kiljut. Ajat ovat muuttuneet ja nykyisin morsiuspari järjestää ja maksaa häänsä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanopa sille miehelle, että tuota vanhaa perinnettä "sulhasen vanhemmat maksaa kihlajaiset, morsiamen vanhemmat häät" ei ole noudatettu enää aikoihin. Tuo on ajalta, jolloin naimisiin mentiin nuorena, naimisiin mentiin vain kerran ja naimisissa oltiin, kunnes kuolema erotti. Lisäksi se on ajalta, jolloin ei vielä ollut mitään bridezilloja vaan morsiamen suku tosiaan talkoovoimin järjesti lohikeitot tai karjalanpaistit ja morsiamen isä teki kaljat ja kiljut. Ajat ovat muuttuneet ja nykyisin morsiuspari järjestää ja maksaa häänsä itse.
Jep ja noihin aikoihin ei ollut avioehtojakaan, hyvä muistaa :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep ja noihin aikoihin ei ollut avioehtojakaan, hyvä muistaa :-)
Avioehtoja ei tarvittu, kun avioliitot kestivät kuolemaan asti eikä ollut sun ja mun lapsia vaan ainoastaan yhteisiä.
Jep, muistuta myös miehen perheelle että kun kerran perinteiselle linjalle lähdetään näissä maksuasioissa niin eihän tässä nyt mitään avioehtoa voida tehdä ;)
Lassukkahullu ilmoittautui ajamaan agendaansa. Aihe korruptoitui, taas.