Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

20-25-vuotiaat te olette yllättävän nopeasti vanhoja

Vierailija
08.02.2006 |

Kun sitä alkaa olemaan 35-vuotiaana. Teillä on siihen enää noin 10 vuotta, ja voin kertoa, että se aika menee nopeasti tuskin ehditte edes silmää räpäyttämään. Kohta olette 40 ja sitten on kaikki ohi ja sitten seuraavat 40 onkin yhtä kärsimystä vanhuudesta.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mitä järkeä tulla tänne esim. illistelemään, " että mä oon nuori ja tiukka ja mun mies tykkää tiukasta ja sunkin mies kuolaa mun perään" kun se on sitten aika kurja kohtalo muutaman vuoden päästä kun ei enää olekaan niin nuori ja tiukka ja henkinen taso on tota.

Vierailija
2/26 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkinen taso nousee ja tulee suhteellisuuden tajua :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeammin kuin yli 35-vuotiaat tai 40-vuotiaat, sillä toisaan sitä vanhuutta kestä sitten noin 80-vuotiaaksi asti.

Vierailija
4/26 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai noin 25-vuotiaat antavat ohjeita siitä, milloin pitää ja saa tehdä mitäkin. Itse he ovat ihan pian samassa liemessä. Itsekin tässä on joutunut kokemaan tämän vanhenemisen varmaan juuri aloin ajattelemaan asiaa itsekin noin 20-vuotiaana, jolloin oli mukamasa paljon aiaka. Nyt sitä tajuaa kuinka nopeasti se aika kuluu eikä se elämä päätykään siihen 40 vuoteen.

Vierailija
5/26 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta olen nyt paljon paremmassa fyysisessä ja henkisessä kunnossa kuin 10 vuotta sitten, kiitos uudelleen aloitetun liikuntaharrastuksen ja vuosien varrella vain kohenevan avioliiton.

On kyllä 10 vuotta mennyt uskomattoman nopeasti. Silloin odotin esikoistani ja nyt hän on jo iso kolmasluokkalainen.

T. n34

Vierailija
6/26 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisivat olla ikuisesti nuoria ja kaikki oikeasti pelkäävät vanhettumista.

Vierailija
7/26 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä on ikuisuus siihen, kun on noin 35-vuotias. Se menikin yllättävän nopeasti. Niin se taitaa vain olla, että me kaikki pelkäämme vanhenemista, koska silloin olemme luultavasi aina lähempänä kuolemaa, vaikka sehän voi tulla mikä päivä vain eteen, mutta todennäköisempää se on vanhana.

Vierailija
8/26 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis 25-vuotias. Aika on kulunut tosi äkkiä se jälkeen, kun täytin 18 vuotta. Jokanenhan me vuorollaan vanhaksi tullaan. Ei mun mielestä kyllä nelikymppinen niin vanha ole, että elämä ois pelkkää kärsimystä :9

Vierailija
9/26 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 30 vuotta jos sitäkään. Silloin oltiin varmaan jo 20-vuotiaana aika vanhoja. Niin ne ajat muuttuvat.

Vierailija
10/26 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hurjasti, sillä elinikä on noussut valtavasti, vaikka se hedelmällisyysikä onkin pysynyt suhteellisen samana ainakin viimeisimmät ajat, mutta mehän ei tiedetä, vaikka sekin alkaisi vähitellen muuttumaan, kun kerran elinikäkin on kasvanut. Asiathan tapahtuvat hyvin vähitellen, eikä kerralla.

Jos kerran joskus oltiin jo vanhuksia 30-vuotiaana niin onhan ihmisen elämänkaari muuttunut aika tavalla. Sitä en ole kyllä mistään lukenut, että tekikö kukaan yli 25-vuotiaana tuolloin vielä lapsia, vai tehtiinkö lapset siinä 15 ikävuoden jälkeen ja noin 25-vuotiaana jo lopetettiin tai oli pakko lopettaa, kun paikat eivät mahdollisesti enää kestäneet tai kuoltiin lapsivuoteeseen.

Vierailija
11/26 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän on nuori vielä kauan kun on 20-25-vuotias, mutta kun on yli 35-vuotias on siitä päivästä lähtien vanha ja pysyy loppuikänsä vanhana, eli 20-25-vuotias on nuori ja vanhenee aina vuoden, mutta yli 35-vuotias on jo vanha ja pysyy loppuikänsä vanhana, ei se enää vanhene.

Vierailija
12/26 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun taas 35-vuotias on vanha ja pysyy vanhana.

Vierailija
13/26 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisi elänyt jossain menneessä maailmassa, olisi elämä kohta ohi kentie. Minä ainakin olen.

Vierailija
14/26 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ehkä elän yli 80-vuotiaaksi. Miksi en elänyt silloin, kun elinikä oli keskimäärin vain noin 30 vuotta???????++

Vierailija
15/26 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-vuotias on vanha. 80-vuotias on vanhus.

T: Äiti 21v.

Vierailija
16/26 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida itse olla sujut oman ikäsi kanssa! Olen äidiltäni oppinut, että nainen voi vanheta kauniisti ja voi säilyttää omanarvontunteensa. Naisellisuus ei ole sama kuin ikä ja usein jo 40 täyttäneet ovat erittäin kauniita naisia (oma tyyli on löytynyt, ja ollaan tasapainossa itsensä kanssa).

Mulla ei ainakaan ole mitään ongelmia vanhenemisen kanssa. Olen pahoillani, että ap:llä on!

Vierailija
17/26 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida kenelläkään olla se vanheneminen niin helppoa, mutta oikeasti eihän enää noin 25-vuotiaskaan niin nuori ole, kun kypsään ikään on tosi vähän aikaa.

Vierailija
18/26 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä vanhemmaksi tulee, sitä nopeammin aika kuluu? Lapsille tunti on pitkä aika, itselle ei niinkään. Tästä oli joku tukimuskin, siis subjektiivisesta ajan kokemisesta ja miten se liittyy ikään.

Itse tunnen olevani jo reilusti nuoruuden ohittanut, varsinkin kun 4 vuotta nuorempi työkaverini vinoilee koko ajan iästäni, ja siitä miten vanha olen. Neljän vuoden päästä pitääkin alkaa muistuttelemaan samaa..

3-kymppinen

Vierailija
19/26 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sitä en ole kyllä mistään lukenut, että tekikö kukaan yli 25-vuotiaana tuolloin vielä lapsia, vai tehtiinkö lapset siinä 15 ikävuoden jälkeen ja noin 25-vuotiaana jo lopetettiin tai oli pakko lopettaa, kun paikat eivät mahdollisesti enää kestäneet tai kuoltiin lapsivuoteeseen.

Kyllähän terve 30-vuotias oli tuohon aikaan ihan yhtä nuori, kuin nykyäänkin. Matala odotettavissa oleva elinikä liittyy yleensä suureen lapsikuolleisuuteen, mutta kyllä ennen vanhaan vanhuksiakin oli, jopa 90-100 -vuotiaita. Ja naiset synnyttivät tasaiseen tahtiin parin, kolmen vuoden välein 20-40 -vuotiaana ja lapsia jäi henkiin muutama, jos hyvin kävi.

Vierailija
20/26 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä tavoin että esim. 3-vuotiaalle vuosi on 1/3 elämästä kun taas 16-vuotiaalle se on vain 1/16 joten tietysti kuluu nopeammin kun se on niin pieni aika omasta elämästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi