Jatkuva huoli että kohta jotain pahaa tapahtuu - pilaa elämän!!

Toinenjalkahaudassa

Olen koko ajan maailmanlopun tunnelmissa vaikka kaikki elämässäni on nyt hyvin ja tulevaisuudessakin on kivoja asioita tulossa.

Myyn omaisuuttani pois, yksinkertaistan ja supistan elämääni sen sijaan että kokisin uutta ja kartuttaisin omaisuutta,  ja jotenkin koko ajan valmistaudun siihen että loppu häämöttää. Aivan kuin aavistaisin kuolemani. Vaikka olen vasta 26 vee.

Ahdistaa, suututtaa, tympäännyttää elämä koko ajan tämän takia. Mikään ei kiinnosta, mihinkään ei kannata ryhtyä kun loppu tulee. Haluan kaikki pois ympäriltäni ja kaivautua kuoppaan odottamaan elämäni loppua.

Mikä minua vaivaa?!

Kommentit (8)

toinenjalkahaudassa

Vierailija kirjoitti:

Masennus?

voisiko olla.... olen sairastanut masennuksen lievänä, keskivaikeana ja vaikeana ja näissä kaikissa oli sama "perustunne" pohjalla ja fiilis erilainen kuin tämä mikä nyt vaivaa. Voiko masennus tulla uudestaan ERILAISENA? siis eri syystä. jos kolme kertaa on tullut samanlaisena, eri voimakkuudella vaan.

Vierailija

Mua ärsyttää myös. Monta vuotta jo mennyt kaikki ihan hyvin niin jotenkin odottaa, että koska ne vastoinkäymiset taas alkaa.. Ei osaa kunnolla nauttia vallitsevasta tilanteesta.

toinenjalkahaudassa

Vierailija kirjoitti:

Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö?

tämän googlasin ennen tänne kirjoittamista mutta totesin ettei voi olla tämä koska sen diagnostisiin kriteereihin kuuluu että on oltava jokin näistä:

1. sydämen tykytys tai tunne, että sydän hakkaa tai kohonnut pulssi

2. hikoilu

3. vapina

4. suun kuivaminen, joka ei johdu nestehukasta tai lääkityksestä

minulla ei ole noista mitään, vasta viides kohta joka on hengenahdistus niin sitä minulla on kun oikein kovasti ahdistaa.

Vierailija

Masennukselta kuulostaa. Itsellä on keskivaikea masennus ja epävakaa persoonallisuushäiriö, ja sun tekstisi voisi olla mun kirjoittama. Aina jos innostun jostain, olen hetken iloinen ja sitten ajattelen "Mitä järkeä tässäkin on, kun saatan kuitenkin kohta kuolla/joku muu kuolee/jotain muuta pahaa tapahtuu. En oikein etene elämässä mihinkään, tuntuu ettei vain kannata nähdä vaivaa minkään eteen kun pelkään sen tuhoutuvan kuitenkin. N20

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö?

tämän googlasin ennen tänne kirjoittamista mutta totesin ettei voi olla tämä koska sen diagnostisiin kriteereihin kuuluu että on oltava jokin näistä:

1. sydämen tykytys tai tunne, että sydän hakkaa tai kohonnut pulssi

2. hikoilu

3. vapina

4. suun kuivaminen, joka ei johdu nestehukasta tai lääkityksestä

minulla ei ole noista mitään, vasta viides kohta joka on hengenahdistus niin sitä minulla on kun oikein kovasti ahdistaa.

Tuo kertomasi listahan on kokonaisuudessaan tällainen (jos oikean sivun löysin).  http://www.introspekt.fi/artikkelit/yleistynyt-ahdistuneisuushairio/ Vähintään neljä seuraavista oireista:

Autonomiset kiihotustilat oireet
1. sydän tykyttää tai tunne, että sydän hakkaa tai kohonnut pulssi.
2. hikoilu
3. vapina
4. suun kuivuminen, joka ei johdu nestehukasta tai lääkityksestä

Rinnan ja vatsan alueen oireet
5. hengitysvaikeudet
6. tukehtumisen tunne
7. rintakipu tai epämiellyttävä tunne rinnassa
8. paha olo tai vatsakipu (esim. vatsanväänteet)

Psyykkiset oireet
9. pyörryttävä, huimaava, sekava tai horjuva olotila
10. tunne siitä, että ympäristö on epätodellinen (dereaalisaatio) tai itse on kuin jossain kaukaisuudessa tai ”poissa tästä maailmasta” (depersoonalisaatio)
11. tunne itsehallinnan menettämisestä, sekoamisesta tai tajunnan menettämisestä
12. kuoleman pelko

Yleisoireet
13. kuumat aallot tai vilunväristykset
14. ihon puutuminen tai pistely

Jännitysoireet
15. lihasjännitys, -säryt tai -kivut
16. levottomuus ja kykenemättömyys rentoutua
17. hermostuneisuuden tunne
18. nielemisvaikeudet tai palan tunne kurkussa

Muut oireet
19. korostuneet reaktiot yllättävissä tilanteissa tai herkkyys pelästyä
20. keskittymisvaikeudet tai mielen tyhjäksi pyyhkiytyminen ahdistuksen tai huolestuneisuuden takia
21. jatkuva ärtyneisyys

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat