Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen elämä teillä muilla tulottomilla on?t.ammattivalittaja

ammattivalittaja

Suostuuko miehenne antamaan teille esim kuukausirahaa?

Kommentit (8)

Vierailija

Miksi olet tuloton? Työmarkkinatukea saa nykyään kaikki, kunhan ymmärtää hakea, eikä joku vanha hakemus enää kelpaa, vaan jos vanhan lain aikaan sai kielteisen päätöksen, se pitää hakea uudestaan. 

ammattivalittaja

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet tuloton? Työmarkkinatukea saa nykyään kaikki, kunhan ymmärtää hakea, eikä joku vanha hakemus enää kelpaa, vaan jos vanhan lain aikaan sai kielteisen päätöksen, se pitää hakea uudestaan. 

Miehen yrittäjyyden takia en saa työmarkkinatukea, tietysti olen sitä hakenut.ap

Vierailija

No ei kummoinen. Ainoa "tulo" on lapsilisä yhdestä lapsesta. Terveysongelmia, niin en oikein voi työnhakijaksikaan ilmoittautua.

Kunhan säästöt riittäisivät nuorimmaisen aikuisikään (siis hänen vaatteisiinsa ja harrastuksiinsa) ja lukiolaisen kirjoihin ja vaatteisiin, olen tyytyväinen. Itse voin sen jälkeen mennä tuohon viereiseen leipäjonoon.

Ei mennyt elämä ihan suunnitelmien mukaan, mutta minkäs teet.

Vierailija

Hei ammattivalittaja, pyytäisin nyt vähän vaihtelua. Olet rahattomuudesta kirjoittanut aika monta perättäistä avausta. Otapa siitä aihepakastasi, ihan vaihtelun vuoksi, esim. sairaudet (muu kuin syöpä, siitä jo paranit), ahtaan asumisen ongelmat, remonttikriisi, anoppi ja hänen lapsenlapsensa. Omasta yrittäjyydestäsi et ole kirjoittanut vähään aikaan, mitä suunnitelmia sinulla on? Perhekotikuvio, miten se etenee? 

Ihan henkilökohtaisesti mua kiinnostaa koulufobiasi. Voisitko siitä kirjoittaa enemmän? Miten ilmeni, miten ympäristö suhtautui, miten diagnosoitiin, mihin toimenpiteisiin koulufobiadiagnoosin saatuasi ryhdyttiin. Lienit silloin alaikäinen? 

ttk

Olen ollut tuloton jo useamman vuoden, mitään tukia en ole koskaan hakenut. Mieheni käy töissä ja minä nostan kuukaudessa suurinpiirtein hänen palkkansa verran säästöistäni joten en elele miehen rahoilla :)

Vierailija

Aikoinaan 90-luvulla sain kotihoidon tukea kahdesta lapsesta. Silloin mieheni antoi henkilökohtaisiin menoihin tietyn summan aina rahaa. 

Eli kotihoidon tuki tuli tililleni ja miehellä oma tili palkka- ym. asioissaan. Mies maksoi kaikki muut laskut, asuminen sisältäen sähkön, veden ym. auton kulut. Ja minä maksoin ruuan. 

Asetelma oli periaatteessa selkeä, mutta tämän lisäksi mies antoi minulle 400 markkaa ns. omiin menoihin. 

Nyt meillä on täysin yhteistalous, lapsetkin ovat omillaan. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hei ammattivalittaja, pyytäisin nyt vähän vaihtelua. Olet rahattomuudesta kirjoittanut aika monta perättäistä avausta. Otapa siitä aihepakastasi, ihan vaihtelun vuoksi, esim. sairaudet (muu kuin syöpä, siitä jo paranit), ahtaan asumisen ongelmat, remonttikriisi, anoppi ja hänen lapsenlapsensa. Omasta yrittäjyydestäsi et ole kirjoittanut vähään aikaan, mitä suunnitelmia sinulla on? Perhekotikuvio, miten se etenee? 

Ihan henkilökohtaisesti mua kiinnostaa koulufobiasi. Voisitko siitä kirjoittaa enemmän? Miten ilmeni, miten ympäristö suhtautui, miten diagnosoitiin, mihin toimenpiteisiin koulufobiadiagnoosin saatuasi ryhdyttiin. Lienit silloin alaikäinen? 

Niin samaa mieltä. Mä kehotin sua perustamaan puhelin ennustus tai "huokailulinjan". Miten se etenee?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat