En kestä näitä "lääkärit ei usko minua"-tyyppejä

Vierailija

Kitistään täällä, facebookissa tai milloin missäkin, että lääkärit ei ota tosissaan enkä pääse tutkimuksiin. Minusta taas tuntuu, että kaikki joilla on oikea hätä saa heti tai melko pian oikeanlaista hoitoa tai ohjataan  tarkempiin tutkimuksiin. Joka kerta kun itsellä on ollut OIKEA vaiva, niin ihan varmasti on lääkäri ottanut tosissaan. Jos lääkärit ei usko teitä, niin kannattaa katsoa peiliin. Ei nyt pahalla, mutta luulosairaita on ihan liikaa eikä heitä tarvitse ottaa tosissaan. Sorry. Ja joo, kyllä lääkäritkin mokailee joskus. 

Sivut

Kommentit (43)

hohhoijjjaa

Sinulla ei sitten ole OLLUT mitään tuollaista vaikeasti diagnosoitavaa vaivaa. Jopa SYÖPÄ on monella ihmisellä ollut aluksi vaikea diagnosoida, lääkärit ei aina heti tiedä mikä ihmistä vaivaa, oikeasti.

Olet varmaan provo, ei kukaan ole noin mielikuvitukseton...!

Vierailija

Samaa olen miettinyt! Kyllä nyt yleensä hoitoon pääsee jos on oikea vaiva. En tiedä, ehkä ihmiset on nykyään liian herkkiä.. 

Vierailija

Pääsääntöisesti näin, mutta poikkeuksia ja tappaviin sairauksiin kuolleita nuoria ihmisiä on myös. Koska "tämä on vanhojen ihmisten tauti".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei sitten ole OLLUT mitään tuollaista vaikeasti diagnosoitavaa vaivaa. Jopa SYÖPÄ on monella ihmisellä ollut aluksi vaikea diagnosoida, lääkärit ei aina heti tiedä mikä ihmistä vaivaa, oikeasti.

Väärin meni, minulla on todella harvinainen autoimmuunisairaus ja kun oireet alkoivat, niin pääsin heti kaikkiin mahdollisiin tutkimuksiin :) Vaikka kauan kestikin saada tietää mikä on vialla. Sori vaan. Ap

Vierailija

Mun sisko kuoli 33v iässä syöpään, lapset oli silloin 3v ja 5v. Lääkäri ei mitenkään voinut laittaa lähetettä eteenpäin, koska hänen mielestään kipeä vatsa johtui stressistä ja väärästä ruokavaliosta (etenkin, kun siskoni oli ravitsemusterapeutti). Luulotautiakin väläyteltiin. Lopulta sisko meni yksityislääkärille ja tähystyksessä löytyi pitkälle edennyt syöpä.

Kyllä, oikeasti sairas pääsee tutkimuksiin, kunhan menee yksityiselle. Harmi, että silloin on usein liian myöhäistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin meni, minulla on todella harvinainen autoimmuunisairaus ja kun oireet alkoivat, niin pääsin heti kaikkiin mahdollisiin tutkimuksiin :) Vaikka kauan kestikin saada tietää mikä on vialla. Sori vaan. Ap

Heti  on ohjeen mukaan 6 kk kuluessa, yleensä 5 kk 2vko kuluttua.

Vierailija

Sinulla on käynyt tuuri. Tyypillisempää kun on, että sopivaa hoitoa ei löydy.

Isäni sydänoireet väännettiin närästysongelmaksi, kunnes piipaa-auto osasi viedä Meilahteen.

Minun kilpirauhasongelmani jatkui vuosia, kun yksikään lääkäri ei ottanut oireita tosissaan ja pihtasi simppeliä testiä.

Ystäväni sai aivoinfartktin ja joutui käymään peräti kolmessa eri terveyskeskuksessa/sairaalassa, kun lähetettiin vain kotiin selviämään humalasta (tasapaino heikko ja puhe sammalsi).

Tuleepa mieleen sekin, kun 25-vuotiaana kävin useampaan otteeseen vatsavaivojen takia lääkärillä ja naureskeli vain, että olet terve alle kolmikymppinen ja yrität kehitellä ongelmia tyhjästä. Puolen vuoden jälkeen jouduin ambulanssilla sairaalaan ja leikkaukseen ja lopulta sain diagnoosinkin, jonka kanssa nyt elän loppuelämäni.

Nykyään hoitoon pääsy on oikeasti vaikeaa.

Vierailija

Minä jouduin kahteen leikkaukseen ja menetin osan toisesta rinnasta ihan vain lääkärin huolimattomuuden vuoksi. Ei kuunnellut mitä hänelle sanoin, vakavin seurauksin. Vaiva oli alunperin olemattoman pieni, olisi hoitunut parilla lääkekuurilla.

Vierailija

Minua vaivaa näissä ihme anteeksiantamattomuus. Ihmisiähän ne lääkäritkin ovat ja tekevät päätöksensä potilaan parasta ajatellen sillä tiedolla mikä heillä on. Kuka meistä ei koskaan tee virhettä. Fakta on, että jos jokaisen luulosairaan ongelmia selvitettäisiin kaikin mahdollisin keinoin, meidän terveydenhuoltojärjestelmä olisi täysin ylikallis. Ja niin, minäkin jouduin kuuteen korjausleikkaukseen kun kaikki ei mennyt miten piti. 

Vierailija

Jos itse tuntee, että jotain pahasti vialla, älä jätä kiveä kääntämättä hakiessasi hoitoa.
Minulla oli 30 v todella runsastuneet kuukautiset. Tunsin sisimmässäni kuoleman mustuutta, selittämättömästi. Köyhänä opiskelijana satsasin yksityiseen lääkäriin, koska opiskelijaterveydenhuollosta en saanut lähetettä. Hän löysi munasarjakystan. Siitä sitten sain lähetteen tutkimuksiin sen poistoa varten. Papaa ei voinut ottaa kun vuosin koko ajan. Olin jo leikkaukseen menossa, kun kolmas minua kopeloinut lääkäri määräsi kolposkopian, koska hänestä tunnuin niin oudon kovalta. Siinä sitten draamaa kerrakseen, kun leikkaukseni peruttiin, koska kohdunkaulani oli täynnä syöpäkasvainta. Viis kystista. Nyt olen 50 v, kiitos hyvän hoidon. Ilman sitä olisin kuollut vuodessa levinneeseen syöpään.
Lääkärit eivät tulleet ajatelleeksi diagnoosia, koska olin niin nuori. Tarvittiin todella kokenut lääkäri.

Vierailija

Minä kävin viidellä lääkärillä, ennen kuin kipuni otettiin tosissaan ja pääsin tutkimuksiin. Löytyi kasvain, joka leikattiin heti viikon sisällä. Että ei se sitten varmaankaan ihan sillä Buranalla olisi parantunut.

Laitoin tästä tiedon sähköpostilla jokaiselle minua "hoitaneelle" lääkärille. Toivottavasti he sen jälkeen miettivät kahdesti, ennen kuin omituista kovaa kipua valittava potilas lähetetään kotiin ilman tutkimuksia ja käsketään syödä särkylääkettä ja elää säännöllistä ja terveellistä elämää.

Kyllä se on niin, että jos aikuinen ihminen itkee lääkärin edessä ja räkä nokasta valuen ulisee, että ei enää kestä tätä kipua, kun ei pysty kunnolla hengittämään eikä missään asennossa nukkumaan ja elämä on kivun takia pelkkää helvettiä, niin ehkä pitäisi edes röntgenlähete antaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin viidellä lääkärillä, ennen kuin kipuni otettiin tosissaan ja pääsin tutkimuksiin. Löytyi kasvain, joka leikattiin heti viikon sisällä. Että ei se sitten varmaankaan ihan sillä Buranalla olisi parantunut.

Laitoin tästä tiedon sähköpostilla jokaiselle minua "hoitaneelle" lääkärille. Toivottavasti he sen jälkeen miettivät kahdesti, ennen kuin omituista kovaa kipua valittava potilas lähetetään kotiin ilman tutkimuksia ja käsketään syödä särkylääkettä ja elää säännöllistä ja terveellistä elämää.

Kyllä se on niin, että jos aikuinen ihminen itkee lääkärin edessä ja räkä nokasta valuen ulisee, että ei enää kestä tätä kipua, kun ei pysty kunnolla hengittämään eikä missään asennossa nukkumaan ja elämä on kivun takia pelkkää helvettiä, niin ehkä pitäisi edes röntgenlähete antaa.

Minut otettiin vakavasti vasta kun tuttavani lääkäri puuttui hoitooni, ilman häntä olisin menehtýnyt, minkä olemme todenneet. Ikä ei kerro kaikkea.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin autoimmuunisairaus, puolitoista vuotta meni diagnoosiin. Omaa rahaa paloi tonneja, yhteiskunnan vielä enemmän. "Kun ei voi olla, ei siinä ole sellaisia oireita jne." 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat