Mitä mieltä jos saisit synttärilahjaksi uunivuoan
olisitko tyytyväinen vai olisko silleen että ei se oikein henkilökohtainen ole vaan vähän koko perheelle, sä vaan teet siihen ruuan?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Iloitsisin, kun hitto vieköön tiputin juuri parhaan lasisen uunivuokani lattialle :"(
Sama juttu! Lapsi halusi hirveästi auttaa tiskikoneen tyhjentämisessä, ja tipahtihan se paras vuokani lattialle ja hajosi. Olisin tosin onnellinen uudesta vuuasta, varsinkin jos se olisi sen kokoinen, että sen viereen mahtuisi uuniin toinenkin pieni vuoka. Olen koettanut kaupasta etsiä sopivaa pikkuvuokaa, johon sopisi päivällinen kolmelle hengelle, mutta tuntuvat myyvän vain hehtaarivuokia.
Tykkäisin kyllä. Totta, että teen siihen ruoan koko perheelle, mutta toisaalta mitä ihmettä teen vuosien varrella kertyneillä "hienoilla ja hyvillä" lahjoilla; koruilla ja sellaisilla? En mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iloitsisin, kun hitto vieköön tiputin juuri parhaan lasisen uunivuokani lattialle :"(
Sama juttu! Lapsi halusi hirveästi auttaa tiskikoneen tyhjentämisessä, ja tipahtihan se paras vuokani lattialle ja hajosi. Olisin tosin onnellinen uudesta vuuasta, varsinkin jos se olisi sen kokoinen, että sen viereen mahtuisi uuniin toinenkin pieni vuoka. Olen koettanut kaupasta etsiä sopivaa pikkuvuokaa, johon sopisi päivällinen kolmelle hengelle, mutta tuntuvat myyvän vain hehtaarivuokia.
Ikean lasisia uunivuokia mahtuu uuniin juuri kaksi vierekkäin, ja ruoka riittää juuri hyvin kolmelle. Teen siis usein pari ruokaa kerralla, esim lasagne ja vaikka koku kiusaus.
Jos tulisi mieheltä niin paska lahja, mutta muilta olisi ihana lahja. Mieheltä odottaisin jotain hnekilökohtaista ja rakkautta ilmaisevaa - uunivuoka ilmaisee vaan sen, että olisin kuini äiti hänelle, ruuanlaittaja...:(
En kiittäisi. En kommentlisi. En käyttäisi. Vuoden kuluytua tai koska vaan mieheni synttärit olisikin,, vääntäisin kunnon paskat uunivuuan päälle ja tarjoilisin hänen synttäriaterikseen. Sanoisin että tässä sulle samaa kun sä annoit mulle merkkipäivänäni. Vessapaperiksi antaisin valmiiksitäytetyn avioero ilmoituksen.
Hah. Sain vuosi sitten, vaimoltani, vuuan lahjaksi. Ei tullut mieleenikään että se olisi lahja mistä pitäisi olla pahoillaan. Ennemminkin olin iloinen että sain jotain hyödyllistä enkä ainaisia koruja. Mies 35
Olen aina kiitollinen käytännöllisistä lahjoista, minä kokkaan meillä ja teen paljon uuniruokia. Joten hyvin kelpaisi. Olen kyllä myös kiitollinen "huonoistakin" lahjoista kuten koriste-esineistä, vaikka ajan mittaan kirpputorille päätyvätkin. Ajatus on tärkein! Jos kuitenkin tiedän että olen saamassa lahjoja, pyydän jotain aineetonta tai pois kulutettavaa...
Vierailija kirjoitti:
En kiittäisi. En kommentlisi. En käyttäisi. Vuoden kuluytua tai koska vaan mieheni synttärit olisikin,, vääntäisin kunnon paskat uunivuuan päälle ja tarjoilisin hänen synttäriaterikseen. Sanoisin että tässä sulle samaa kun sä annoit mulle merkkipäivänäni. Vessapaperiksi antaisin valmiiksitäytetyn avioero ilmoituksen.
:D
Miksi muuten uuniastia olisi sopivampi lahja kuin vaikkapa joku siivoustarvike? Ilahtuuko lahjansaaja samalla tapaa esim. hyvästä mopista? Miksei ilahtuisi?
No enpä kyllä erityisemmin ilahtuisi koska en pidä ruuanlaitosta ja lähipiiri tietää sen. Meillä ruuanlaitto on miehen vastuulla joten omalta osaltani moinen vuoka jäisi käyttämättä. Sen sijaan ilahtuisin vaikkapa laadukkaasta uistimesta tai muusta kalastusvälineestä.
Äidin antamana jotenkin menisi mutta miehen tai anopin antamana pitäisin kettuiluna. Ei tuollaiset arkiset käyttötavarat oikein ole mukava lahja, ellei sitten tosiaan satu olemaan kovin vähävarainen,
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten uuniastia olisi sopivampi lahja kuin vaikkapa joku siivoustarvike? Ilahtuuko lahjansaaja samalla tapaa esim. hyvästä mopista? Miksei ilahtuisi?
No juu, minä sain mieheltäni viime jouluna höyrypesurin ja olin kyllä aidosti iloinen! Varmaan moni ottaisi v...uiluna mutta itse en ole yhtään suklaa-hajuvesi-yms tyyppinen.
Tässä ehkä huomaa rikkaan ja köyhän eron. Rikas ei voi käsittää miten kukaan voisi tykätä lahjana jostain uunivuoasta. Köyhä taas ei välttämättä kovinkaan usein saa päivitettyä kattiloitaan ja astioitaan ja lahja voi olla hyvinkin mieluinen. Itse olen aika pienipalkkainen ja kaikki pannut ja kattilat ovat tervetulleita.