Kävin ensimmäisen kerran kahdeksaan vuoteen Hulluilla päivillä

Vierailija

ja yllätyin.

Kahdeksan vuotta sitten yritin käydä lastenosastolla ostamassa vauvalleni muutaman vaatteen ja ärsyynnyin tungokseen, lastenvaunuihin ja -rattaisiin, joita jätettiin kapeille käytäville tukkeeksi ja joiden avulla raivattiin tietä häikäilemättä ja naisiin, jotka repivät laatikoista vaateriepuja ja heittivät niitä sumeilematta minne vaan, jos ei sopinut heidän lapsilleen. Itse olin varautunut tungokseen siten, että olin hankkinut vauvalleni hoitajan enkä ollut kiireellä liikenteessä mutta silti meni hermo, kun muut tönivät ja tungeksivat kuin eivät olisi ikinä vaatetta nähneetkään.

Tänään kävin Jumbon Stockmannilla klo 17 alkaen. Ihmisiä oli paljon kosmetiikkaosastolla, mutta sain ostettua jonottamatta itselleni shampoota, hoitoainetta, kasvovettä ja ripsiväriä. Enemmän siis katseltiin kuin ostettiin ja sitten kaikki kipittivät kahteen helposti näkyvään kassapisteeseeen jonottamaan ja muualla oli tyhjää.

Naistenosastolla ei ollut oikein ketään. Ostin huivin ja puseron ja äidilleni viitan ja jatkoin yläkertaan lastenosastolle. Sielläkään ei ollut kuin muutama ihminen - tosin laatikoista oli revitty vaatteita vaikka minne. Ei tehnyt mieli ostaa, vaikka myyjät niitä laittelivatkin siisteihin pinoihin.

Viimeiseksi erehdyin Herkkuun, jossa sitten ne kaikki ihmiset parveilivatkin. Kassajonot olivat käytännössä koko osaston mittaiset. En ostanut mitään mutta kesti kauan päästä sieltä ihmisten lomasta pakoon.

Ruokaako ihmiset hamstraavat nykyään?

Kommentit (11)

saah

Mä kävin kymmenen aikaan keskustassa. Oli todella tyhjää!! Herkkuunkin jonottamatta kassalle, samoin akateemisessa. Oliko iltapv ruuhkaa? Toivoisin stokkan noysevan vielä!

Vierailija

Ei siellä ollut oikein mitään. Olen vähän vaille 50-v tavisnainen ja olen alkanut muuttaa vaatevarastoani aikuisempaan, mutta silti pikkuherkkuja sisältävään suuntaan. Nyt kiinnostuin yhdestä kuvastossa olleesta hyvää merkkiä olleesta vaaleasta villakangastakista, mutta en tiennyt että se onkin jonkinlainen isojen tyttöjen mallisto. Kävin kokeilemassa ja 36 oli valtavan kokoinen. Ostin sitten hanskat. En tiedä mistä pitäisi vaatteita etsiä, haluaisin sellaisen takin enkä ole nähnyt missään. Samoin Aleksi13 oli sellainen takki, kokeilin sielläkin kolmekuutosta ja vyötäröllle jäi jotain 20 senttiä väljää. Pidän tuota vanhaa mustaa sitten, mutta siitä alkaa vetskari hajota.

Vierailija

Selasin netissä Hullujen päivien kuvaston läpi ja ihmettelin missä ne hyvät tarjoukset ovat. Kaikki oli hämmästyttävän kallista, ja kosmetiikkatuotteiden hinnatkin varmaan poikkeuksetta kaksinumeroisia.

Tuonhan on tarkoitus olla tarjouskampanja, nimenomaan kilpailla hinnoillaan. Koska sitä ilmiselvästi ei tänä vuonna tehdä (vaikka ihmisten taloudellinen tilanne sitä harvinaisen kovasti vaatisikin) taitaa jäädä paljon sälää myymättä. Olisivat panostaneet johonkin oikeasti edulliseen, eikä vain kalliisiin tuotteisiin jotka vielä alennettuinakin maksavat maltaita.

Vierailija

Stockan hullari-alennukset eivät ole mitään erikoista. Osassa todella pieni alennus ja tavara on melkein normaalihintaista. Myös hullareilla olevat tuotteet ovat melko usein samaa kamaa (saman tyylistä tai samoja tuotteita). En jaksa itse hirveästi innostua, vaikka hullareilla kävinkin.

Alkuviikosta ainakin Helsingissä oli tungosta ihan riittävästä ja ihmisillä Herkun puolella jumalattomasti tavaraa kärryissä. Erehdyin menemään herkkuun ja jouduin jonottamaan kauan.

Vierailija

Olin tänään keskipäivällä Helsingin keskustan Stockalla. Olisi sinne varmaan enemmänkin ihmisiä mahtunut, mutta sitten olisi jo ollut aika ahdistavaa. Kävin vain ensimmäisen kerroksen Delissä ja 5 krs:n Argos-hallissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Selasin netissä Hullujen päivien kuvaston läpi ja ihmettelin missä ne hyvät tarjoukset ovat. Kaikki oli hämmästyttävän kallista, ja kosmetiikkatuotteiden hinnatkin varmaan poikkeuksetta kaksinumeroisia.

Tuonhan on tarkoitus olla tarjouskampanja, nimenomaan kilpailla hinnoillaan. Koska sitä ilmiselvästi ei tänä vuonna tehdä (vaikka ihmisten taloudellinen tilanne sitä harvinaisen kovasti vaatisikin) taitaa jäädä paljon sälää myymättä. Olisivat panostaneet johonkin oikeasti edulliseen, eikä vain kalliisiin tuotteisiin jotka vielä alennettuinakin maksavat maltaita.

Kuvastoon laitetaan monesti niitä vähän kalliimpia herkkuja, joiden vuoksi ihmiset ovat 6.00 Stockan ovilla päivystämässä. Itse tavarataloissa on sitten halvempaakin tavaraa, esim. minä ostin oikeasti halpaa päivittäiskosmetiikkaa, kallein yksittäinen tuote oli meikkivoide 10,90 euroa. Monille hullarit on tilaisuus ostaa omaan budjettiin vähän liian kalliita merkkituotteita, joten sellaisia on syytä katalogissa mainostaakin. Monet taasen menevät sinne liikkeeseen katsomaan, olisiko siellä halpoja meikkejä, ihonhoitotuotteita, hiusvärkkejä, sukkahousuja ja niin edelleen - ja onhan siellä. 

Vierailija

Olin stadissa hulluilla päivillä ja voi sitä ihmisten paljoutta. Menin ainoastaan herkkuun. Siellä ei köyhyyttä näyttänyt olevan. En keksinyt muaalta ostettavaa koska vasta shoppailin ulkomailla ja tuntuu että ei oo nyt mitään tarvetta ostaa yht mitään. Liikaa tavaraa. Täytyy antaa osa pakolaisille.

porvariston hillitty charmi

Asun sadan metrin päässä Helsingin stockasta, joten tulee käytyä siellä myös Hullujen päivien aikaan, koska herkku on muutenkin ruokakauppani. Minusta siellä oli nyt enemmän ihmisiä kuin keväällä.

Vierailija

Mulla taas oli ekat hullut päivät 10 vuoteen, kun en ole ostanut sieltä mitään. Lasten gore-tex Eccoja kyllä yritin netistä ostaa, mutta koot oli 7:03 aamulla jo loppu. Kuvastossa ei ollut mitään muuta minua kiinnostavaa. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat