Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä normaalia syvemmät keittiön alakaapistot?

Vierailija

Olisi tarkoitus laittaa keittiöön yläkaapisto suoraan alatason päälle, ilman välitilaa ja pöytätilan lisäämiseksi olisi hyvä, jos alakaapit olisivat normaalia syvemmät. Löytyykö jonku valmistajan valikoimista vaikka 80cm syviä runkoja ja niihin laatikostoja?

Kommentit (5)

Vierailija

Tilaustyönä saa teetettyä mutta onko ne enää käytännölliset?? Itse tekisin niin että vetäisin normikaapistot (60 cm syvät) 20 cm ulos seinästä ja 80cm syvä taso päälle.

Vierailija

Olen itse suunnittelija ja inostuin näistä Kvik - keittiöiden mitoituksista. Heiltä saa eri syvyisiä ja korkuisia kaappeja. En kyllä muista oliko 800 vai 900 mm syviä.  Todella tervetullut lisä valikoimaan. Toivottavasti muut valmistajat tulevat perässä.

Muutkin valmistajat ovat tehneet kaapeja mittojen mukaan ,mutta yleensä lähinnä normaalia pienempiä.

Vierailija

Ergonomisesti aika huono ja hankalakäyttöinen suunnitelma ap:lla. Yläkaappien avaamista varten täytyy ensin tyhjätä pöytä siitä edestä, ja kurkoitella sinne 80 cm päähän työpöytätason yli ottaakseen tavaroita kaapista.

Mutta kokeile toki, jos et usko kymmenentuhannen sisustussuunnittelijan ympäri maailmaa miettineen tuon asian jo valmiiksi...

Vierailija

Toi on muuten ihan kohtuullisen yleinen ratkaisu maissa, jossa muita kodinkoneita saa isompina. Esim jos on joku Aga-hella niin voi olla isommat kaapit. Nehän on ihan kätevät jos niissä on laatikot.

Mä olen haaveillut sellaisesta ratkaisusta, jossa olisi leveä alaosa, välitilassa olisi liukuovi/rulo-ovi -hyllykkö, jonka taakse saisi kaikki pistorasiat ja muut pöydällä olevat tavarat, kahvinkeitin, leivänpaahdin, veitsitukki jne. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat