Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut tekevät näin?

Vierailija
10.10.2015 |

On kutsuttu vaikkapa syntymäpäiväjuhliin, mutta syödään vatsat täyteen kotona ennen juhliin menoa.
Sitten juhlapaikassa juodaan korkeintaan kahvit, kehutaan kun on vatsa niin täynnä kun tuli kotona syötyä, ettei nyt kakku maita.

Niin monesti olen tämän nähnyt niin itse juhlan pitäjänä kuin vieraana.

Niin että miksi??

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen erityispiirre, erityisesti kehä kolmosen ulkopuolelta. Joko tullaan paikalle kiljuvan nälän kanssa tai sitten on syötä itsensä ähkyksi kotona (tai pysähdytty matkalla ABCllä). Ei ole mitään fiksua välivaihetta vaan se on aina jompi kumpi ääripää. Hävettää tää metsäläiskansa

No niinpä. Jos juhlat alkavat klo 14, pitäisi voida olla syömättä ainakin pari tuntia ennen sitä. Todella epäkohteliasta minusta olla syömättä juhlapaikalla kunnolla, varsinkin jos on leivottu kaikki itse niin kaikkea pitäisi maistaa edes vähän.

Ap

Jos juhlat alkaa klo 14, oletan, että tarjolla on kahvipöytä. En maista kaikkea vaan juon 2 kupillista kahvia, ensimmäisen kupillisen kanssa syön keksin/piparkakun ja toisen kanssa jotain suolaista piirakkaa. Enempää en todellakaan ryhdy syömään vain siksi, että jollekin juhla on sama asia kuin läskin kerryttäminen.

Vierailija
22/28 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sun juhlissasi noin käy usein, kannattaa ehkä miettiä niitä omia tarjoilujakin.. Meillä on eräs kyläpaikka, jonne mennessä syömme AINA ensin kotona. Miksi? Kyseinen henkilö ei osaa laittaa ruokaa saati leipoa, ihan järkyttävää sössöä ja mautonta mössöä. Välillä on ollut selvästi jotain vanhentunuttakin.

Ne on ne tietyt vieraat, jotka tekevät noin, mm appivanhemmat. Ja syövät tosiaan ennen lähtöä, ihan sama kenen luokse ovat menossa.

Minusta on todella ärsyttävää laittaa notkuva pöytä, kun notkuvaksi se jääkin vielä juhlien päätyttyä. Ja tarjottavissani ei takuulla ole vikaa.

Minä laitan aina niin makeaa kuin suolaistakin tarjottavaa, samoin ovat laittaneet kaikki, keiden luona olen juhlisaa käynyt.

Itse kun menen jonkun kutsumana juuri vaikkapa synttäreille, niin todellakin menen nälkäisenä, ja kyllä on juhlien pitäjä tyytyväinen kun edes jollekin maistuu suurella vaivalla väännetyt tarjottavat.

Ap

Olen sitä ikäpolvea (eli vanha), joka ei koskaan lähde nälkäisenä juhliin. Aika monissa häissä olen ollut niin, että ruokaa ei ole varattu tarpeeksi ja viimeisille riittää enää perunaa ja salaatinrippeet. Silloin on tyytyväinen siitä, että ei ole nälkäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua syödä kakkua nälkääni ja yleensä se suolainen ruoka on jotain voileipäkakkua (miksiköhän tuo loistelias keksintö ei ole menestynyt muualla kuin Suomessa ja Ruotsissa...), jota ei tee mieli syödä missään mielentilassa muutenkaan.

Eri asia, jos kutsutaan nimenomaan ravintolaan juhlimaan.

Meidät kutsuttiin kans kylään, painotettiin erikseen että ruokaa on tarjolla, älkää syökö ennen tuloa. No onneks syötin lapset kotona, kylässä oli tarjolla voileipäkakku! Ei ihan riitä palanen sitä päivän ruoaksi paitsi kyseisessä perheessä.

No voi herranjumala. Kuolevatko nälkään, jos yhtenä päivänä syövät vain kaikkea kivaa?? Kakkua ja muita leivonnaisia, karkkeja ja jestas voileipäkakkua!

Eivät tietenkään ois mutta kyllä yksi voileipäkakkuviipale on aika onneton päivän 'ruoka', hyvä jos teillä riittää, karkkien ja herkkujen kanssa.

Vierailija
24/28 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikille juhliminen ei ole mässäilyä?

Vierailija
25/28 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö makeaa enkä mitään maitotuotteita, mutta en halua vaatiakaan mitään erityistä. Helpointa ottaa vain se kahvi. Muuten menee vatsa sekaisin. 

Vierailija
26/28 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään syöminen on niin kontrolloitua etteivät ihmiset voi syödä kuin sitä mitä itse hankkivat ja silloin kun haluavat. Tarjoiluissa on aina liikaa /liian vähän proteiinia hiilareita tai rasvaa tai sitten kello on liikaa tai liian vähän tai on käytetty väärää tiskiainetta tai ihan mitä vaan. Tai kahvinkeitin on väärä. Ystäväni on tuollainen. Aina on joku ennalta arvaamaton syy tms että ei voi syödä mitään missään. En tietenkään kutsu häntä meille enkä mielellään kutsu kahvilaankaan. Taitaa olla nykyään aika yleistä.

Vierailija
27/28 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua syödä kakkua nälkääni ja yleensä se suolainen ruoka on jotain voileipäkakkua (miksiköhän tuo loistelias keksintö ei ole menestynyt muualla kuin Suomessa ja Ruotsissa...), jota ei tee mieli syödä missään mielentilassa muutenkaan.

Eri asia, jos kutsutaan nimenomaan ravintolaan juhlimaan.

Meidät kutsuttiin kans kylään, painotettiin erikseen että ruokaa on tarjolla, älkää syökö ennen tuloa. No onneks syötin lapset kotona, kylässä oli tarjolla voileipäkakku! Ei ihan riitä palanen sitä päivän ruoaksi paitsi kyseisessä perheessä.

No voi herranjumala. Kuolevatko nälkään, jos yhtenä päivänä syövät vain kaikkea kivaa?? Kakkua ja muita leivonnaisia, karkkeja ja jestas voileipäkakkua!

Eivät tietenkään ois mutta kyllä yksi voileipäkakkuviipale on aika onneton päivän 'ruoka', hyvä jos teillä riittää, karkkien ja herkkujen kanssa.

Jos käymme muutaman kerran vuodessa synttärijuhlissa, niin kyllä, lapset saavat varmasti vatsansa täyteen jos ei juhlissa, niin kotona sitten lisää sitten sitä "oikeaa" ruokaa.

Vierailija
28/28 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin pienestä saakka on opetettu siihen, ettei nälkää täytetä kakuilla ja muilla höttösillä, vaan nälkään syödään oikeata ruokaa eikä myöskään ole hyvätapaista ahnehtia juhlissa tarjoiltavia vaan ottaa kohtuudella. Siitä syystä aina ennen juhliin lähtöä syötiin kotona oikea ruoka ja juhlissa sitten kohtuudella herkuteltiin. Mun mielestä oikein oivallinen tapa.

(Tietysti silloin ei syödä ennestään, jos on oikea ateria tarjolla juhlapaikassa tai ollaan menossa ihan ravintolaan asti syömään. )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi