Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karppaajat muka syövät paljon lihaa?

Vierailija

Karppaaja syö rasvaista lihaa, joten lihan osuus on pieni verrattuna normi syöjään. Nämä "normisyöjät" viskaavat sen rasvan siitä lihasta roskiin ja syövät vain sen rasvattoman osan.

Normisyöjät saavat liikaa proteiinia ja liian vähän rasvaa. Rasvattomassa lihassa ei ole edes ravintoa niin paljon kuin rasvaisessa.

Kommentit (13)

Vierailija

Vielä vain jaksaa joku Pyhän laardin ritari jakaa valkeuttaan kansoille. Kuules nyt, kun tuon aatteen aika meni jo.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se liharasva on lihaa sekin.

Ai, rasva on lihaa.

Kyllä, lihan rasva on osa lihaa. Vähän niin kuin maidon rasva on osa maitoa ja avokadon rasva avokadoa, vehnänsiemenen rasva osa vehnää jne.

Parempaa olo kohti

Viisi vuotta karppausta takana ja ei paremmin voisi mennä. Kasviksia syön varmasti enemmän kuin "virallisterveellisesti" syövät. Lihaa ei mene sen enempää kuin aikaisemmin. Olo on parempi, eikä tule koskaan sitä väsymystä mitä "normaalilla" ruokavaliolla.

Vierailija

Tosi vähän lihaa syön, sen sijaan runsaasti kasviksia, kananmunia ja voita&oliiviöljyä, kermaviiliä, täysjogurttia ja juustoja, ja kalaa aika paljon.

Onhan kasviksissa hiilareita, muttei kovin paljon. Yhtään ei mene leipää, puuroa, pastaa eikä riisiä.

Vierailija

Tosi vähän lihaa syön, sen sijaan runsaasti kasviksia, kananmunia ja voita&oliiviöljyä, kermaviiliä, täysjogurttia ja juustoja, ja kalaa aika paljon.

Onhan kasviksissa hiilareita, muttei kovin paljon. Yhtään ei mene leipää, puuroa, pastaa eikä riisiä.

Vierailija

Jos kasviksissa ei ole "kovin paljon" hiilareita niin ihan mielenkiinnosta, mitä niissä mielestäsi sitten on? On eri asia puhua hiilihydraateista kun niistä huonoista hiilihydraateista...

Vierailija

Olen syönyt hiilaritietoisesti 5 vuotta, mutta en syö lihaa ollenkaan, koska en pidä sen mausta. Kalaa kerran kuussa ehkä.

Vierailija

Mun mielestä alkuperäinen karppaus on muuntunut "terveemmäksi" vuosien mittaan. Itse olen ns hyväkarppi eli en noudata mitään kovin tiukkapipoisesti.

Mutta lihaa olen aina syönyt ja syön jatkossakin. Mielummin vielä omassa rasvassa paistettua margariinin sijaan! Rasvan poistan vasta lautasella. Nautaa, sikaa, kanaa syödään 6/7 päivää viikossa.

Mulle karppaus on merkinnyt vain tietoisuutta hiilareista, turhat hötöt (valkoisen riisin, pasta ja perunan) olen jättänyt suosiolla vähemmälle mutta jokalauantaisesta maalaiscroissantista en luovu! Kun teen ruuan itse tiedän mitä syön ja mitä perheelle syötän. Sokeriakaan ei normipäivinä tule paljoa, smoothiet yms on aina sokerittomia.

Vierailija

Mun mielestä alkuperäinen karppaus on muuntunut "terveemmäksi" vuosien mittaan. Itse olen ns hyväkarppi eli en noudata mitään kovin tiukkapipoisesti.

Mutta lihaa olen aina syönyt ja syön jatkossakin. Mielummin vielä omassa rasvassa paistettua margariinin sijaan! Rasvan poistan vasta lautasella. Nautaa, sikaa, kanaa syödään 6/7 päivää viikossa.

Mulle karppaus on merkinnyt vain tietoisuutta hiilareista, turhat hötöt (valkoisen riisin, pasta ja perunan) olen jättänyt suosiolla vähemmälle mutta jokalauantaisesta maalaiscroissantista en luovu! Kun teen ruuan itse tiedän mitä syön ja mitä perheelle syötän. Sokeriakaan ei normipäivinä tule paljoa, smoothiet yms on aina sokerittomia.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat