Mitä poliisi kysyy varmentaakseen henkilöllisyyden?

Vierailija

Pitäisi passi hankkia, ennestään minulla ei ole henkilökorttia tai passia. Ymmärsin että varmentavat henkilöllisyyden joillain kysymyksillä. Millaisia nämä kysymykset ovat?

Kommentit (12)

Vierailija

Ihan normaaleja perheeseen ja aikaisempaan elämään liittyviä kysymyksiä.

Mun mies ei muistanut hääpäivää, mutta ei se henkilökortin saaminen siihen kaatunut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat tietää? Osaat niihin kyllä vastata.

no jos ovat tyyliin vanhempien tai sisarusten syntymäaikoja tai kivikautisia osoitteita, niin täytyy kyllä päntätä. toki omat tietoni henkilötunnuksineen ja osoitteineni osaan vastata, mutta koska niitä nyt kysytään jo ajanvarauksessa niin en usko että ihan niihin jäävät kun henkilöllisyyden tunnistamisessa mainittiin sen vievän jopa jonkun verran aikaa?

ap

Vierailija

Tietoja, joita henkilön voi olettaa tietävän. Multa kysyttiin ainakin niin monta, että varautumatta kukaan toinen ei olisi tietänyt (ehkä joku täysin symbioosissa elänyt lähiomainen muttei muut).

Vierailija

Täytyy siis päntätä. itselleni numerot ovat aina olleet kauhean vaikeita muistettavia, en siis muista vanhoista osoitteistani kuin kadunnimet, nipin napin oman syntymäpäiväni jne. :) kiitoksia vastauksista.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Täytyy siis päntätä. itselleni numerot ovat aina olleet kauhean vaikeita muistettavia, en siis muista vanhoista osoitteistani kuin kadunnimet, nipin napin oman syntymäpäiväni jne. :) kiitoksia vastauksista.

ap

Tuskinpa kukaan muistaa kaikkea numerotarkkuudella. Kunhan pääpiirteittäin historiansa tietää.

Vierailija

Voit myös pyytää lähisukulaisen mukaan, ja hän omaa henkilöllisyystodistustaan näyttämällä todistaa omasta puolestaan ns. sinun olevan juuri sinä. Oon tehnyt näin passihakemusta jättäessäni, ja mitään kysymyksiä ei sitten esitetty.

Vierailija

Itseltä (mies) kysyttiin äidin syntymäpäivää.

Purskahdin nauruun ja totesin että mistäs V*tusta minä voin tuollaista muistaa. Sanoin että voin soittaa kaksoissiskolle ja kysyä siltä. Naurava virkailija totesi henkilöllisyyden varmennetuksi.

Ei sitä varten tarvitse päntätä, virkailija haluaa vain testata puhutko totta. Jännittynyttä pänttääjää saatetaan hiillostaa vain enemmän.

klödfsio

vanhempasi nimet ja syntymäajat ja sun entiset osoitteet on sellaisia mitä kysyvät yleensä ja ehkä sun hääpäivä jos olet naimisissa

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat