Mistä johtuu että nautin siitä, kun minusta ärsyynnytään?

Vierailija

En saa juurikaan nautintoa siitä jos huomaan jonkun pitävän minusta mutta jos huomaan jonkun pitävän minua ärsyttävänä tai inhoavan minua saan siitä jostain selittämättömästä syystä jonkinlaista mielihyvää.
Mistä tällainen johtuu?

Kommentit (15)

Vierailija

Millaisissa oloissa lienet kasvanut? Luotatko keneenkään? Jos muiden lämpö on tarkoittanut ripustautumista ja sitä, että sinun velvollisuutesi on olla olemassa heidän tarpeitaan varten, ei ole ihme jos ahistaa.

Ihminen on kuitenkin eläin, ja nahistelu on nautinnollista jos ei pelota. Ihminen voi kyllä olla sillä tapaa perverssikin, että kokee jotain sadomasokistista tyydytystä ollessaan vastahangassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oisko pohjalla jonkinlaista huomionkipeyttä ja epäkypsyyttä?

Olen kyllä joissain asioissa epäkypsä muttaäå henkisesti pidän itseäni hyvinkin viisaana. Osaan käsitellä ihmisiä mutta tykkään myös pelata sillä eli toisinaan en ole oma itseni vaan testaan millä tavalla ihmiset suhtautuvat minuun silloin kun käyttäydyn samalla tavalla kuin joku toinen henkilö, jonka käyttäytymistä olen tarkkaillut. Tunnen erottuvani joukosta joten välillä minun on pakko yrittää olla niin kuin muut - hajuton ja mauton mutta silloinkaan en sellainen ole. Ap

Vierailija

Sulla on liikaa vapaa-aikaa ja olet katsonut liikaa poliisisarjoja. Ala vaikka uimaan tai mene harrastelijateatteriin "pelaamaan". Voipi olla että et ole ollenkaan niin joukosta erottuva kuin luulet.

Vierailija

Liittyykö tämä johonkin tiettyihin tilanteisiin tms., vaan ilahdutko vain siitä, jos joku ärsyyntyy sinusta yleisellä tasolla?

Itse olen nimittäin mieluusti aika näkymätön harmaahiirulainen; sellainen,  josta epämääräisesti pidetään, muttei kuitenkaan kovin paljon - täysin harmiton ja tylsä tapaus, sellainen "ihan kiva" mutta vähän outo nörtti. Mutta asioissa, joista olen oikeasti intohimoinen, kohtaan paljon vastustusta, ja se vastustus ja ärtyneisyys tietyllä tavalla kiihottaa. Mitä enemmän vastustetaan, sitä itsepintaisemmaksi käyn. Väittelyssä en luovuta koskaan, ja se saa monet raivon partaalle, jostain syystä etenkin miehet (olen nainen). Nautin siitä aggressiosta.

Mutta kyseessä on aina tietty aihepiiri, tietty konteksti. En varmasti tykkäisi vastaavasta aggressiosta, jos kohtaisin sitä ihan vain siksi että olen olemassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olet huomionkipeä. Samalla lailla lapsetkin hakevat huomiota. 

Tämä voi pitää joidenkin kohdalla paikkansa mutta itse miellän sen enemmänkin tylsyyden minimoimiseksi ja jännittävyyden maksimoimiseksi. En halua kaiken olevan niin ihanaa ja täydellistä, se alkaa masentaa. Haluan kapinoida ja saada sillä rosoisuutta elämääni. Tiedän että tämä kaipuu johtuu varmaankin siitä ettei elämässäni ole tarpeeksi mielekästä toimintaa - olen yksinäinen enkä siis poistu kotoani juurikaan vaikka toisinaan haluaisinkin. Yksin ei vaan huvita. Eli kiteytettynä haen siis tällaisella toiminnalla jännitystä elämääni. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sulla on liikaa vapaa-aikaa ja olet katsonut liikaa poliisisarjoja. Ala vaikka uimaan tai mene harrastelijateatteriin "pelaamaan". Voipi olla että et ole ollenkaan niin joukosta erottuva kuin luulet.

Ehkäpä olet oikeassa. Mutta jätän väliin tuon teatteriharrastuksen sillä mieluummin pidän nämä suuruuskuvitelmani jotta itsetuntoni ei murene. Ap

Vierailija

No siinähän se tulikin. Onhan se harrastus tuokin mutta kuulostaa suht säälittävältä: jospa yrittäisit saada jännitystä normaaleista ihmissuhteista: vai Pelkäätkö että mielenkiintoiset ihmiset ei haluaisi seurassa?

Vierailija

Seuraasi. Automaattinen tekstinsyöttö argh. Mutta niin, tosielämä on kuitenkin lopulta jännittävämpää kuin pään sisällä eläminen: ehkä voisit opiskella vaikka käyttäytymistieteitä niin voisit kanavoida mielenkiinnonkohteitasi hyödyllisesti.

---

Et ole kuitenkaan palstojen vakiotrollari? Voihan jollakulla syynä olla sekin, että ei koe ansaitsevansa myönteisiä reaktioita, koska joko huono itsetunto tai ei ole aidosti läsnä, ja muita matkimalla saadut reaktiot eivät tietenkään tunnu missään, koska ei ole aidosti läsnä...

Vierailija

kaikki me jotka trollaillaan vauvalla tunnetaan samoin. Jos ei tarvitse huolehtia sosiaalisista vaikutuksista, niin kaikki haluaisi ärsyttää kaikkia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat