Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soitetaanko tänä päivänä työhakemuksen perään?

Dingdong

Siis joskus oli suositus ja sitten taas sanottiin, että ei pidä soittaa jos ei ole todellakin asiaa ja nyt taas olen kuullut, että pitäisi soittaa...?! Miten on? 

Mulla ei olisi muuta asiaa kuin yksinkertaisesti haluaisin sanoa, että lukekaa mun hakemus ja että olisi just perfecto hakemaanne tehtävään. Koulutus yms kunnossa.  Tuntuu, että nykyään ei tule edes kieltäviä vastauksia noihin hakemuksiin... Liekkö liikaa hakijoita joka paikkaan... 

Mutta miten on? Pilaanko soittamalla ne pienetkin mahdollisuudet joita voisi olla?

Kommentit (2)

sdf

Minä olen soittanut. Haluan kuulla tarkempia tietoja työstä, koska ilmoitukset ovat yleensä hyvin yleisluontoisia, joskus silkkaa merkityksetöntä muotijargonia. Ja pitäähän sitä tietää, millainen työpaikka on tarjolla, jos meinaa tehdä hyvän hakemuksen. Toki tämä riippuu alasta. Jos työn kuva on samanlainen joka paikassa ja muutoinkin luonteeltaan suhteellisen yksinkertaista, työnantaja voi hyvinkin olettaa, että hyvä hakija tietää, mistä on kyse.

Turhaa jaarittelua varten ei kannata soittaa. On ihan turha sanoa vain, että olen hyvä, palkatkaa minut, koska se on hakemuksen tehtävä. Ylipäätään tuo on hiukan epätoivoista. Hyviä hakijoita on nykyään joka paikkaan tyrkyllä. Pitää saada kerrottua, millä tavoin on hyvä ja jos mahdollista, millä tavalla poikkeaa edukseen muista hakijoista.

Sitä ei tiedä, pilaatko mahdollisuutesi vai parannatko niitä soittamalla. Yleistä käytäntöä ei taida olla. Sanoisin, että jos kyse on korkeakoulutusta vaativasta hommasta, niin soita. Jos haet bussikuskin hommaa, ja ohjeeksi on annettu toimittaa hakemus, niin teet sen parhaasi mukaan ja jäät odottamaan mahdollista vastausta.

Vierailija

En soittaisi pelkän itseni markkinoinnin vuoksi ellei ole mitään järkevää kysyttävää. Näkisin että työnantaja pitäisi sitä lähinnä hänen aikansa tuhlaamisena.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat